Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik zal dan ook een update plaatsen in het topic van hoe het is gegaan en waar ik tegenaan liep.Ukkiee schreef:Ik vraag me af of het niet beter is een tijdje niet/minder te rijden tot je rug beter is? Ik snap dat je er natuurlijk enorm van baalt, maar ik denk niet dat dit echt goed doet aan je rug... Inderdaad je rugspieren trainen en af en toe dan eens proberen of het rijden al wat beter gaat. Ik heb vorig jaar ook mijn meniscus gescheurd en toen in totaal bijna een half jaar niet kunnen paardrijden. Is enorm balen, maar wel rijden maakt het ook alleen maar erger. Je kan nog wel poetsen, knuffelen, longeren, stappen, enz.
En inderdaad wat er al is gezegd; je moet sowieso niet terug gaan trekken, want dan loop je een verloren wedstrijd. Wordt ze sterk op één kant? Dan geef je aan die kant been erbij. En over het harde lopen en jouw angst, helpt het niet als je haar vantevoren losgooit of longeert? Dat ze al wat energie kwijt is en dus wat 'makker' is..

Emmaa_ schreef:Ik heb anderhalf jaar niet gereden van mijn val tot ik begon met het rijden van Roos. Met mijn dokter heb ik overlegd dat we nu op een punt zitten waarop de kans heel klein is dat het ooit nog beter gaat worden, hij geeft dus ook aan dat ik rustig aan alles weer kan gaan proberen. Ik kan het heel goed zelf aanvoelen wanneer ik een goede/slechte dag heb, ik merk dit al wanneer ik wakker word. Ik pas alles er ook op aan, van fietsen naar school tot de keuze of ik 's middags ga longeren of rijden. Het is dus niet dat ik mijn rug overbelast op dit moment.
Maar het helpt dus wel als ik een slechte dag heb. Voor de rest is het veel aftasten, veel stappen en veel dingen doen die zij eigenlijk niet wilt. Ze wilt het liefst galopperen tot ze moe is.. Nou is ho altijd ho maar het is soms wel lastig om haar niet even die uitlaatklep te kunnen geven.