Fries in de galop krijgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

Re: Fries in de galop krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:23

@xChanelX Mijn opmerking over niet elk paard leert even snel was omdat ik de vergelijking maakte met de vele andere friezen die ik heb ingereden.. Ben met een andere 3,5 jarige bezig en die pakt alles (ook de galop) veel sneller op!

Dat dit paardje een balans probleem heeft word mij steeds duidelijker.. Een kleinere volte met een beetje stelling valt ze bijna over haar eigen benen..

Vandaag weer buiten gaan rijden en de galop ging al veel beter! Inderdaad een goede stemhulp er aan gezet en ze bleef ook echt in de galop..
Afgelopen week veel getraind in de bak en aan de hand om haar bewuster te maken van haar achterhand..

We gaan zo gewoon rustig aan door.. 1 a 2 keer per week op buitenrit een galopje proberen lijkt me voldoende zo in het begin :-)

Bedankt weer voor de tips!

Gytrash24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 13:30

_Ekenna schreef:
Buiten oefenen vind ik inderdaad een goede oefening. Mijn paard heeft ook veel moeite met de galop, wel op een andere manier dan die van jou, maar ik merk dat het door de lange paden die we buiten galopperen het al veel beter gaat. En het naar buiten draaien aan de longe.. Misschien dubbele longe proberen? Of de longeerlijn door het binnenbit naar het zadel/longeersingel laten lopen, zo heb je meer te zeggen wanneer ze gaat draaien. Verder vooral veel voorwaarts houden, dan kan ze bijna niet draaien. :-)

En de galop, gaat die ook niet goed als je d'r flink voorwaarts laat galopperen?

zelfde hier, Shetlander cupido heeft een infectie gehad en nu heeft hij dus problemen met zijn balans. Het is niet extreem zoals we dachten dat het zou worden. Maar wel merkbaar. De dierenarts dacht vorigjaar dat galop voor hem niet meer mogelijk was. In de bak onder zadel maakt hij wel aanstalte maar daar blijft het vaak bij. Zonder ruiter wil het redelijk maar leunt hij verschrikkelijk opzij. En buiten tja buiten gaat het prima. Maar dan gaat die ook met vol gas. Sinds we dit doen gaat het langzaam ook beter in de bak.

Ik denk dat het zeg maar is omdat ze dan lange rechte stukken hebben en dus niet veel aan bochten hoeven te knoeien. Ik denk dat galop sowieso voor jonge paarden niet bepaald makkelijk met ruiter is. Vooral als het paard zijn/haar balans nog niet gevonden heeft.