Vraagje, ligt zadel beter zo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 08:37

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ik heb geleerd dat bij de singel 1 hand ertussen moet passen. Tussen de oksel de de singel dus. En ook idd eerst zadel ver naar voren en dan naar achteren schuiven tot hij niet verder kan.

Ja, dat zijn de trucjes.
Als trucje volstrekt correct.
Een goed passend zadel op een "normale" paardenrug ligt achter de schouder; vanwege het haar leg je het zadel eerst op de schoft, glijdt een stuk naar achter, etc.

Maar als je paard een moeilijke bouw heeft (dwz. waar de meeste zadelmakers fabrieken niet van uit gaan)
of als je zadel goed LAG, maar je paard is veel meer bespierd geraakt, dan...

Er zullen vast zadels zijn die iets beter passen dan het mijne, maar ik rij met veel moeite 12x op een jaar, dus dat is gewoon de moeite niet.
Zadelpasser zei destijds: ik denk niet dat je een veel beter zadel gaat vinden voor dit paard, wat een kont :+ }>

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:57

op het eerste gezicht is het veel beter nu, en idd er moet een hand tussen de singel en het oksel passen.
Maar zoals jij al aangeeft, als het paard een beetje een moeilijke bouw heeft, een beetje afwijkt van de normale conformatie , tjaaa dan moet je idd gaan aanpassen en uitproberen.
Een goede zadelmaker heeft daar de meeste expertise.
Het blijft nu al tot 21.00u licht , dus rijden is echt geen probleem wat zicht betreft hé, een binnenbak is echt niet nodig om te kunnen rijden hoor.