Paard vervelend in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 20:08

jwl schreef:
cremme schreef:
Steffie 2012 heeft niet helemaal gelijk als je pony moelijk doet in de galop moet je hem wat meerlongeren en laten wennen aan de zweep of gebruik een martin gaal of ga voor het rijden hem even ik de bak laten galoperen en opjagen met de zweep ik heb meer dan 20 evaring en dit helpt echt hopelijk ook bij jou succes

Deze wijze raad zou ik ook niet in de hand nemen.
Het kan zijn dat je hulp net te veel of net te weinig is, misschien klem je teveel of hinder je het paard in z'n bewegingen.
Neem een keer een les en laat iemand vanaf de grond aanwijzingen geven en eventueel wat hulp vanaf de grond

Ik heb ook al les en als ik kijk naar de 1ste keer dat ik op dit paard reed en naar nu dat is er al veel verbetering alleen ik moet nog steeds wel veel moeite doen ervoor

jwl

Re: Paard vervelend in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:47

dat is juist goed :)
Van veel herhaling en vallen en opstaan leer je nou eenmaal het best

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:26

Heb je je instructeur wel eens op het paard gezet? Kijken wat het paard dan doet in de galop.

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 21:28

Steffie2012 schreef:
Heb je je instructeur wel eens op het paard gezet? Kijken wat het paard dan doet in de galop.

De instructeur is helaas te groot en te zwaar voor het paard nou ja pony

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 03:42

cremme schreef:
ik heb meer dan 20 evaring

13 jaar en al meer dan 20 jaar ervaring, wouw.

Wat zegt je instructrice? Hoe galoppeer je aan?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:46

OPG -> RT-P

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:03

In dit geval zou ik het niet erg vinden als de pony bokt bij het aangalopperen, in ieder geval: voorlopig.
Dat staken is niet natuurlijk wel heel lastig, maar als ze wel aanspringt op je hulpen (dan maar met een bok), zal hij hopelijk snel doorhebben dat hij toch moet galopperen, ook al bokt hij en geeft hij die moeite misschien op.
Misschien kun je je pony een keer laten longeren, als jij er opzit.
Dan laten aangalopperen, door degene die longeert, dus jij doet niks, alleen doorzitten, maar geen hulpen geven. Als de pony dan nog bokt, ligt het in ieder geval niet aan je hulpen.
Sowieso is het misschien handig als je pony in ieder geval de stemhulp galop kent.

xxxnawelxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-13 06:46

xChanelx schreef:
In dit geval zou ik het niet erg vinden als de pony bokt bij het aangalopperen, in ieder geval: voorlopig.
Dat staken is niet natuurlijk wel heel lastig, maar als ze wel aanspringt op je hulpen (dan maar met een bok), zal hij hopelijk snel doorhebben dat hij toch moet galopperen, ook al bokt hij en geeft hij die moeite misschien op.
Misschien kun je je pony een keer laten longeren, als jij er opzit.
Dan laten aangalopperen, door degene die longeert, dus jij doet niks, alleen doorzitten, maar geen hulpen geven. Als de pony dan nog bokt, ligt het in ieder geval niet aan je hulpen.
Sowieso is het misschien handig als je pony in ieder geval de stemhulp galop kent.

Bedankt :)