mijn grootste angst.. wie nog meer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lo91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:52

Sta je toevallig ook langs de madeweg/madepolderweg?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:53

Is de mond al gecontroleerd?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:19

michelle933 schreef:
Jaa de eigenaar weet dat die op buitenrit (vooral) in de winter lekker drukkie kan zijn hihi.

ja druk, maar ook het verhaal dat je hem los heb moeten laten?

Axel_Nott

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:31

Sorry dat ik dit moet zeggen hoor. Maar heel snel stoppen! Dit is niet jouw eigen paard begrijp ik?
Je kunt hier zelf een hoop ellende van krijgen. Wat als jou iets overkomt of een ander in zo'n situatie? Bovendien zou ik mijn eigen paarden uit bescherming van henzelf en van de persoon niet meer meegeven. Ik weet dat dit heel banketstaaf klinkt maar dit is naar mijn zit te risicovol.

xGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 10:17

Mijn laatste halve stal pony was een New Forest van 5 met enorm springtalent. Vroeger ging ik haar bijrijden, maar door complicaties ben ik dan overgestapt naar haar. De eigenaren hadden al een bravere pony gekocht, een haflinger. Jirka (de New Forest) reed dus mee in de lessen van zaterdag en zondag (de gevorderden, 1 uur per dag). Maar door slechte afspraken reed ze ook me bij de beginners... Ik trainde haar wel, vooral in springen, en een beetje fijnere dressuur. Maar ze was hevig en soms regelrecht gevaarlijk. Maar ja, ik was dus een keer gaan buitenrijden en ze begon weer gek te doen, bokken, tegen bomen knallen,... Toen heb ik wel een schrik gepakt.
Later was ik aand het springen in de binnenpiste (1.15m dus had m'n concentratie nodig) en Jirka kreeg (of net niet) een schop van een paard.Ze gaat er vandoor, bokken, bokken en een paar keer met vier benen in de lucht. Uiteindelijk ben ik met mijn hoogd tegen een pilaar van de piste gevlogen, op de reling met mijn rug en zij, en dan op de grond geploft. Bewusteloos, en toen ik bijkwam was ik aan het vragen wie ik was, waarik was,... Naar het ziekenhuis, zware hersenschudding. Zijkand van mijn hoofd lag open, linkerzij ook. Overal blauwe plekken en schaafwonden, kleren onder het bloed... (Dit was een beetje de reconstructie die ik zelf heb gemaakt, ik herriner me niets meer, behalve de dingen die ik de volgende dag zelf kon zien). Dus heb ik een serieuze schrik gepakt. Nu heb ik een eigen paard, jong maar braaf in de zomer, maar ik ga nof steeds maar met twee mensen naar buiten.
Dus wat raad ik je aan: ga nooit alleen, neem iemand mee die je vertrouwt en die beter rijd dan jij (je lerares bijvoorbeeld), en ga eerst in de piste een goed half uur werken met je paard, dat hij moe is. Doe zeker een bit in en een zadel op, cap op en als dat helpt een bodyprotector. Ga dan nog een half uurtje rustig buitenrijden, in het begin enkel draf en stap. Doe dit een paar keer voordat je gaat galopperen.