Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Heleennn schreef:Ja ik heb de juiste begeleiding. En het is een super braaf paard, echt eentje om samen mee te groeien. Heb er verschillende geprobeerd die ook echt nog jong waren in hun kop, maar zij was zo koel in het hoofd dat het ons zeker haalbaar leek om samen, met de juiste begeleiding, dingen te keren en plezier te maken. Je mag me te jong vinden voor een jong paard, maar ík heb een klik met dit paard en zo een kans wou ik niet laten schieten. En als dat betekent dat we alles rustig aan moeten doen en twee stappen vooruit en één achteruit gaan dan is dat prima. Ik rijdt niet alleen met dit paard, ik verzorg haar ook en doe leuke dingen met haar. We hebben lol samen en dat rijden... Tja, we moeten beide nog veel leren, maar niets is onmogelijk
Ruga schreef:Brendaaaa schreef:Ik persoonlijk vind je te jong om met zo'n jong paard bezig te zijn, maar je hebt het paard nu eenmaal en moet er natuurlijk het beste van maken.
Dat vind ik een beetje spijtig, dit soort opmerkingen. Ik ga geen rijtechnisch commentaar geven, want hier staat al genoeg bij mekaar.
De TS is een jonge meid die eigenlijk het beste wil voor haar jong paard. Alleen schijnt er in haar omgeving tot nu toe niemand te zijn die dan eens rustig uitlegt hoe je dat het beste aanpakt (en vooral, hoe traag je eigenlijk opbouwt als je dat met respect voor het paard wil doen). Is dat haar fout? Nee toch.. ze is op zoek naar meer en betere info, ze wil graag bijleren, onder andere door hier een topic te openen en in discussie te blijven ondanks harde commentaar. Ik vind dat erg positief, dat zou juist aanmoediging moeten krijgen.
Heleennn schreef:Over het zadel, ik rijdt dus bijna nooit met het slecht passende zadel, staat te koop trouwensNormaal steeds met een dressuurzadel dat wel past en waarbij ze haar lichaam wél correct kan gebruiken.
missanita84 schreef:Heleennn schreef:Over het zadel, ik rijdt dus bijna nooit met het slecht passende zadel, staat te koop trouwensNormaal steeds met een dressuurzadel dat wel past en waarbij ze haar lichaam wél correct kan gebruiken.
ik ga ook mee met joolien
ik snap al helemaal niet datje met een slecht zadel waarva je dus al weet dat ie niet goed ligt, wel gaat rijden?
veel plezier met je paard
Heleennn schreef:Ik heb gewoon niet de mogelijkheid om te verhuizen? Dan zou ik ook alle mensen moeten achterlaten... En wie weet vind ik de begeleiding daar niet zo goed...
Joolien schreef:Nu ben ik wel benieuwd wat er op FB staat?
Heleennn schreef:Joolien schreef:Nu ben ik wel benieuwd wat er op FB staat?
Dat ik het absoluut niet fijn vindt dat er bij elk topic ALTIJD negatieve commentaar is dat ik te jong ben, niet verantwoordelijk genoeg, ik niet goed genoeg kan rijden en ga zo maar door. En dat voor mij paardrijden een hobby is en dat rijden iet of wat bijzaak is (wat natuurlijk niet weg neemt dat het belangrijk is dat dit correct gaat...).