Mousmous schreef:Daarbij vind ik het absoluut 'not done' dat een instructrice jouw paard afkraakt. Je geeft les om de combinatie verder te helpen. Al lessen ze op een ezeltje bij wijze van spreken.
Daar ben ik het helemaal mee eens
Ik vind het ronduit onbeschoft dat een lesgever zo over het paard van een van zijn lessers praat, ik kan me indenken dat dat vreselijk demotiverend is. Ze hoeven echt niet weg te zijn van je paard, maar ze moeten jou er wel mee op weg helpen en dat gaat alleen maar als ze jou motiveren.Er zijn legio instructeurs in NL, lekker proeflessen gaan shoppen. Vraag eens aan iemand die jij heel "fijn" vindt rijden bij wie zij lessen, wie weet is hun instructeur ook wel wat voor jou. Top instelling heb je qua rijden, laat je die niet afnemen! En geef de moed niet op, ik heb in eerste instantie 7 instructeurs uitgeprobeerd voordat ik eindelijk eentje vond die bij mijn paard, mij en onze ambities paste
Succes!
Daarna heb ik een tijdje zonder bit gereden en toen de boel in z'n mond weer geheeld was had ik weer les. Weer hetzelfde: paard dat niet meewerkte (buiten z'n schuld om) en instructrice die d'r geduld verloor. Weer aan diezelfde teugel gaan staan sjorren en bij elke ruk flipte m'n paard erger. Ik heb 'r geslagen