Hond en paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 20:41

Het is maar net wat je hond en je paard gewend zijn. Mijn beide paarden zijn zo aan de hond gewend, die zullen echt niet naar haar slaan.
En mijn hond vindt het geweldig. Zolang ze het nog kan, gaat ze mooi af en toe nog mee. Op lange stukken niet hoor, daar is ze inmiddels ook een beetje te oud voor.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-03 11:27

ingeo schreef:
ik zit dit hier een beetje jaloers te lezen. heeft dan niemand hetzelfde probleem als ik? ik zou zo graag één van m'n honden meenemen naar buiten, maar het probleem ligt bij hún. mijn paard staat aan huis, dat maakt dat mijn honden als pup natuurlijk ook vroeg of laat kennismaken met het schrikdraad. en daar de verkeerde link leggen: paard= elekrische schok. zo braaf als m'n paardje is met de honden, ze vertrouwen hem voor geen meter

DAt probleem heb ik dus ook.... paard = klap..
Dus ze komen niet meer in de buurt van de stallen (heb ook stallen bij huis) of de paarden.

Ik neem nooit de hond mee naar buiten als we met een pony een buiten rit gaan maken. (moet er wel bij vertellen dat ik een kruising jachthond heb en een "echte" jachthond, op papier dan) Die hoeven maar wat te zien en zijn spoorloos... terwijl ze beide zeer goed luisteren.

Maar als je wilt oefenen met je hond, vraag dan of er iemand mee wil fietsen/lopen en de hond aan de lange lijn houd om hem te corrigeren als hij iets doet wat niet gewenst is.

Dizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:03

Onze hond loopt ook vaak mee als ik een buitenrit maak.
De eerste keer heb ik hem aan zo'n lange riem gehouden (die hij zelf langer kan trekken). Dit beviel zo goed dat het daarna niet meer hoefde. Hij kan "aan de kant" lopen (in de berm) en kijkt erg goed naar de paarden, aan welke kant die lopen. in noodgevallen stap ik weleens af (in het begin vaak, nu zelden)
Het gaat nu zelfs zo goed dat ik vorige week voor het eerst met alle drie naar het bos ben gegaan. Ik op mijn paard, de pony aan de hand en de hond los mee. Dit ging erg goed en dat gaan we vaker doen!!

eefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 23:19

ik wou dat eerst ook graag doen... maar daar ben ik nu gelukkig van af hihi

vorig jaar in de winter, t had een heel klein beetje gesneeuwd, en ik wou in de sneeuw gaan rijden, maar per ongeluk was de hond(golden retriever) ontsnapt(wat wel eens vaker gebeurt, hij loopt dan zn rondje en komt weer terug) maar hij ging dus mij achterna...
maar er waren dus veel mensen gaan wandelen... en ook een vrouw met haar herdershond... dus wat gebeurt er, ze vielen elkaar aan, en daar zat ik dan op me paardje, die vrouw kei kwaad op me...
en ik kon nix doen... ik mn broertje op gebeld, intussen liep de hond mij weer achterna... en toen kwam me broertje met de lijn...
ik was me natuurlijk kapot geschrokken...
maar zoals jullie begrijpen neem ik de hond nooit mee...

maar als je hond goed op gevoed is... dat is die van ons dus niet, we hoeven hem niet uit te laten.. want zijn behoefte doet hij wel in de wei...

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 13:13

Hee, ik heb een labrador en die loopt ook altijd bij het paard en heb ik al weleens meegenomen en ook wel aan de lijn, want hij staat wel onder appell loopt heel vaak los naast de fiets , maar weet op de weg maar nooit ! En ik zou eerst op zondag oefenen zijn er weinig auto's.