Die is nu al een pak verdwenen... Daar ben ik al enorm blij om!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
S_en_Z schreef:Dat dacht ik al..
Zou eerder gaan langelijnen ipv pessoa.
Denk dat ze nog meer op gaat kroppen als ze telkens een rukje in d'r mond krijgt als ze haar achterbeen lang maakt... En als ze zo gevoelig is op haar hoofd zou ze "nee schudden" aan kunnen leren als je haar te strak zet..
Misschien eens googlen of op bokt of MP naar longeerlessen? Misschien woont er wel iemand in de buurt die je kan helpen je pony beter te ontspannen ipv verkrampen.
Die lendenen gaan niet vanzelf los komen als ze in haar "gewone" houding ook al continu zo strak is
Lara_Silver schreef:Ik vind je handhaving op alle foto's, ook die in het andere topic, eigenlijk heel erg streng. Ook op die foto waar je beweert na te geven is het eigenlijk je pony die nog verder achter de teugel kruipt om onder de druk uit te komen. Ik denk dat flink wat spanning zal afvloeien als je haar wat meer ruimte geeft aan de voorkant. Ze kruipt nu achter de teugel, van ruggebruik is niet te spreken, je ziet de spanning er vanaf druipen. Veel ruimte geven en veel vooruit, activeren die handel. Want volgens mij kan ze echt leuk lopen en jou houding is helemaal niet slecht, dus het is zeker haalbaar. Het probleem is er duidelijk ingeslopen bij de vorige eigenaresse, die foto geeft me kippenvel. Waarschijnlijk ook niet de zachtste in haar handen, waardoor de pony gevoelig en angstig is geworden voor druk in de mond en zich bijvoorbaat al wapent door het openen van de mond. Het is aan jou haar weer vertrouwen te schenken, dus probeer haar minder vast te houden.
_Michelleee schreef:Zou het helpen als ik eens bitloos zou proberen dan?![]()
Bedankt voor de tips...
Toch voelde ze hier op de foto's helemaal niet gespannen, dat is het rare aan het verhaal. Anders had ik zoiezo weer iets anders uitgeprobeerd..
_Michelleee schreef:Oke, dus wat ik hier uit de tips opmaak:
Is om mijn handen erg stil te houden, al dan niet meer ruimte of niet (zal zoeken worden bij haar hoever ik kan gaan, dat ze het bit niet vast neemt en gaat lopen, maar toch het contact zoekt) en actiever, meer de achterhand laten werken.
Als hulp zou ik kunnen gaan werken met lange lijnen?
Def schreef:Joolien zegt inderdaad iets belangrijks, je handen stil houden is niet hetzelfde als vastzetten. Dat wordt vaak verward!
Ik zou zeker met deze pony met de dubbele longe werken, maar dat is net hoeveel handigheid je daar zelf in hebt. Als je het niet goed kunt, doe je er meer kwaad mee dan goed. Maar als je er handig mee bent, is het fantastisch!
Celiien schreef:Niemand bij jullie op stal die je het kan leren? Ik heb het ook van een stalgenootje geleerd!
Oohj wacht even bedoel je letterlijk lange lijnen of logeren met dubbele lijnen?