Mijn knappe Z. @ work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolali

Re: Mijn knappe Z. @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:18

Thx! Heb hem besteld! :) valt de Full erg groot of normaal?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:20

Ziet er ontspannen uit, knap paard. :D

Is dit toevallig in Harmelen?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 15:54

Full valt gewoon normaal :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:57

Mooie foto serie met dank aan Snackie.
Vind dat je netjes zit, heb wel echter wel eens plaatjes van jou en je paard gezien waar ze beter op aantrad van achteren en meer bij elkaar gereden werd.
Mis nu datzelfde wat aantal anderen ook aangeeft, voor het M, achterhand er iets meer onder dan kan ze van voren meer oprichting tonen galop kan dan ook wat meer opwaarts gereden worden.

Volgens mij was je gewoon iets te veel aan het genieten en vergat je daarom iets meer te schakelen om haar meer op haar achterbeen te krijgen.
Ach, morgen weer een dag.

Vind jullie altijd fijne combi om naar te kijken.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 19:18

Bedankt Sjolvir :)

Er komen vast nog zat foto's waarop ze wat meer bij elkaar is want Snackie vind het toch heel gezellig bij me :D

Ik heb idd heel fijn gereden. En dat voor 1 van de eerste keren weer buiten! (sja verwend met binnenbaan hè)

Vorige week voor t eerst.. En toen was t n heel ander verhaal hahaha. Was juist blij dat ik n beetje los kon laten en dat ze zoet was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:38

Met deze winter is zo'n binnenbaan wel een zegen, beken meteen deze winter ook maar 2 x buiten te hebben gereden, van de week een keer (toen het zo lekker was) en tijdje terug uit noodzaak, want binnen was er wedstrijd.

Op naar de lente.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 19:39

S_en_Z schreef:
Bedankt Sjolvir :)

Er komen vast nog zat foto's waarop ze wat meer bij elkaar is want Snackie vind het toch heel gezellig bij me :D

Ik heb idd heel fijn gereden. En dat voor 1 van de eerste keren weer buiten! (sja verwend met binnenbaan hè)

Vorige week voor t eerst.. En toen was t n heel ander verhaal hahaha. Was juist blij dat ik n beetje los kon laten en dat ze zoet was.

<3
Ik vind jou heel vervelend hoor, ik doe dit echt niet voor de lol :P 8-)

Maar je kon dr al veel meer loslaten dan maandag toch? Fijn paardje.
Lekker alles vanuit de basis.
Beter zo dan iemand die alleen maar denkt aan snel door de m te gaan naar t z.
Ik zie liever een fijn voor elkaar paard , dan een afgeragd beest in t z

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:08

Ik vind het er heerlijk uitzien. Ga zo door :D
Waar sta je, als ik vragen mag? :Y) Ik wil van de zomer wellicht ook mijn fotografie-hobby weer wat oppakken, dus als je wilt wil ik best eens langskomen om ook wat voor je te schieten :Y)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:16

Wat een stoer beest zeg, echt gaaf!
Hij ziet eruit alsof ie heel lekker zit, of lijkt dat alleen maar zo? :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 23:21

Hihi.. Ze gaat steeds fijner zitten :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:54

Hoe meer rug ze geven en hoe meer ze gaan dragen ipv van stuwen, hoe lekkerder ze zitten :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 11:01

Klopt, daarom zeg ik ook.. Steeds fijner :=

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 12:04

Mijn twee schatjes! :o

Wat een verschil nu al met het nieuwe zadel! Jullie komen er wel :D

Ps: hoofdstel is echt heel erg mooi! <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 12:50

<3

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:44

Ik vind d'r ook nog wat teveel uit elkaar lopen voor het M1. Maar....ik meen me te herinneren dat je paard zo'n moeite had met het bit aannemen ivm erge mondproblemen? En dan nog zadelleed erbij {ben zelf erg bekend met zadelleed helaas....}! Met dat in mijn achterhoofd, vind ik dat je nu een heel erg goed uitgangspunt hebt om d'r op een correcte manier losser te krijgen en meer bij elkaar. Petje af voor je!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 17:14

Klopt sliert! Heb je goed onthouden :j

Ik neem haar ook gewoon steeds meer op maar belangrijkste is dat ze lekker naar mijn hand toe blijft met zo min mogelijk spanning. (als in verkrampen) Met of zonder oprichting. Zo hoog laag of rond als ik vraag/toesta (gaat al steeds beter) Dat plus actief aan t been blijven en schakelen plus stukjes meer opnemen bij het schakelen.. Veel zijwaarts enz.. Dan komt ze er vanzelf wel :j

Heb voorlopig nog geen wedstrijd gepland staan. Was leuk dat ze de in de M winst haalde (vorig jaar) maar vond haar nog niet bevestigd genoeg plus zadeldrama om door te starten.

Hopelijk kunnen we nu lekker doortrainen en dan knallen!

Thanks!

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:17

wat een leuk paard zeg! een vrolijke combinatie als je t mij vraagt!!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:50

Ik ga mee met Babootje en svdijk. Paard moet nog wat meer gesloten worden en gaan dragen, mn in de galop. Daar mag zij zeker nog meer in de oprichting, voor de M1. Op de foto's is ze te lang in de hals...
Het halsstrekken vind ik er erg fijn uitzien. En jullie zijn een heel mooie, goed bij elkaar passende combi.
Het rijden ziet er iig erg ontspannen uit. Jullie zijn enorm vooruit gegaan.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:28

svdijk schreef:
Voor jullie niveau vind ik het er nog te vrijblijvend uitzien, ze valt net-niet uit elkaar, maar hangt er een beetje tegenaan.
Het ziet er heel vriendelijk uit, maar ik denk dat je er net nog wat meer uit kunt halen.
Ik zie haar in het lange liever wat ronder, dan kun je dat stuk voor de schoft ook wat meer mee laten doen.
Verder zou ik veel, heeeeeel veel schakelen en dan ook regelmatig een keer terug, bijna stappen en weer naar voren waarbij je haar in het begin de ruimte moet geven van voor, maar in een later stadium kun je in zo'n schakeling je hand zacht verend op hun plek laten, zodat ze er wat meer in gaat klimmen.

Heel goed dat in zo'n 'penny-topic' iemand serieus reageert! _/-\o_
Dat zouden mensen vaker moeten doen. :j

S_en_Z en ik, we kennen elkaar al lang in een meer serieus topic.
Daarom heb ik er totaal geen moeite mee om een anti-penny reactie te geven, en BLIJ te zijn met een reactie die niet-penny is! <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 23:15

Ik waardeer het ook zeer zeker :j

Mede door het topic en wat fijne opbouwende kritiek per PB heb ik het even over een totaal andere boeg gegooid.

Ik ben laatste tijd vooral bezig met voorwaarts. Vanuit voorwaarts neerwaarts. Maar wat ik vergeet is dat als ik haar groter laat lopen ik haar ook langer laat worden om dit uit te kunnen oefenen.

Ze word niet ontspannen genoeg. Laat onvoldoende los. Bouwt snel spanning op en gaat makkelijk gejaagd bewegen ipv actief. Op zich denkt ze voorwaarts genoeg. Ze heeft geen handremmetje meer.

Heb haar vandaag wat korter opgenomen, ben rustig gaan draven. Heel rustig. Heb aandacht besteed aan mijn eigen houding. Benen lang kuiten terug hoofd recht schouders boven m'n heupen. Geen been geven. Alleen kuiten aan.

Lekker Back to the basics! Ze dacht goed voorwaarts. Bleef draven tenzij ik een overgang vroeg. Op been ging ze keurig naar voor. Achterbeentjes bleven mooi ondertreden en ik voelde dat ze steeds een beetje meer ging veren.

Ze kwam mooi rond, voelde haar rug deinen en zag haar billen en achter het zadel de spieren van haar rug trillen. Hoe netter rechtop ik bleef hoe fijner zij in mijn hand kwam en zonder zich op te drukken zelf stukjes "omhoog" kwam.

Heb haar lekker doorgebogen links en rechts. Alles vanuit ontspanning.

Heb nog meer gevraagd Maarre.. Ze was na het rijden helemaal blubber op haar spieren! <3 ben het absoluut eens met de commentaren dat het nog niet goed genoeg is. Daarom start ik ook al een tijdje niet. Eerst de basis voor elkaar!

Heb iig geproefd waar ik naartoe wil! Ontspanning -> nageeflijk plus schakelen voor activiteit (met als voorwaarde dat ze aan mijn been is en voorwaarts denkt uiteraard) en vanuit daar weer richting wedstrijd toe te gaan werken.

En veeeeel meer wijken enz.

Heb fijn gereden en ik had een blij paard. Ze gaf na, bleef mooi aan mijn hand. Leunde er niet op. Oortjes ontspanden steeds vaker en ze gingen ook heel vaak naar voren.

Paard happy, baas happy!

Bertie, we kennen elkaar inderdaad al lang. Ik weet hoe je over ons denkt. Ik weet hoe je het wil zien als we gaan starten. En ik weet dat je het waardeert dat ik de tijd neem voor mijn paard en mezelf om alles FIJN en BLIJ voor elkaar te krijgen! Ik heb geen haast.. En als je werkt met dieren moet je ook geen haast hebben.

Algemeen:

Op combi's een stempel plakken heeft niet altijd zin. Er zijn altijd pieken en dalen. Onze piek komt nog, dat weet ik zeker <3 ik voel dat ze nog niet bevestigd genoeg is in de basis om aan oprichting te werken. Oprichten terwijl ze te weinig op achter komt nodigt een valse knik uit en een paard dat in 3en loopt. Als je ze genoeg ophitst gaan ze knietje trekken. Maar dan zijn ze absoluut niet door hun lijf.

Ik volg mijn gevoel :) (maar ben zeker wel blij met de kritieken! Zet me weer aan het denken!)