Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Brainless schreef:Hoe gaat lange lijnen (erachter lopen met lange teugels) loopt hij dan wel en zit de rem en stuur er dan goed op?
Wat als je hem ''gewoon'' longeert als de ruiter erop zit?
Brainless schreef:Heb je mijn vragen gelezen?Brainless schreef:Hoe gaat lange lijnen (erachter lopen met lange teugels) loopt hij dan wel en zit de rem en stuur er dan goed op?
Wat als je hem ''gewoon'' longeert als de ruiter erop zit?
lovemario schreef:sorry heb hier overheen gelezen.
dubbele longe gaat goed, lange lijnen doet hij ook wel.
ik zit er liever niet aan de longe op. klinkt waarschijnlijk alsof ik een mietje ben, maar dat kan me niks schelen. paard hoeft maar raar te doen/ sterk te worden en de persoon laat los.. ik wil niet weer die rare capriolen..
enomis123 schreef:...op een gegeven moment gewoon met de longeerzweep vooruit geslagen... was de enige oplossing, bij lopen goed belonen, ontploffen wat ze ook deed hield vanzelf op, 3 dagen was het klaar.
Navy schreef:enomis123 schreef:...op een gegeven moment gewoon met de longeerzweep vooruit geslagen... was de enige oplossing, bij lopen goed belonen, ontploffen wat ze ook deed hield vanzelf op, 3 dagen was het klaar.
Ideale oplossing. Zo ben je gauw van dit probleem af en weet je zeker dat je paard binnen no-time in zichzelf zal keren, weinig emoties zal tonen, depressief zal raken en uit angst voor zijn baas maar doet wat hij moet doen. Uiteindelijk heb je op 10 jarige leeftijd een paard dat fysiek op is door jarenlang teveel stress inwendig. Maar; je bent wel snel van je probleem af.
lovemario schreef:waarom liep hij de eerste paar keren wel ? dat vraag ik me af. maar ik denk dat het bij deze niet gaat werken. het is een eigenwijze hengst, die als hij iets niet wil, het ook echt niet doet..
Locanda schreef:Het is al voorbij gekomen, maar als hij het longeren wel snapt, zet je dat toch gewoon over met iemand erop?
Eerst ff echt longeren, dan mens erop + lijn eraf, maar het paard blijft wel lopen op de grondpersoon.