Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Horse_xx schreef:Ik heb ook een tijdje heel veel kramp gehad. Ik heb daar extra magnesium voor genomen (in de vorm van pilletjes). En veel water drinken, dat heeft bij mij geholpen. Misschien zit je laars ook wel te strak? of ben je te gespannen aan het rijden?
.EvelienKiss schreef:Kan het niet gewoon spierpijn zijn? Je maakt je been lang, een oefening die je in het normale leven niet doet. Op een gegeven moment moet deze pijn dan wel overgaan. Hoe lang heb je al last?
Desireetje89 schreef:Horse_xx schreef:Ik heb ook een tijdje heel veel kramp gehad. Ik heb daar extra magnesium voor genomen (in de vorm van pilletjes). En veel water drinken, dat heeft bij mij geholpen. Misschien zit je laars ook wel te strak? of ben je te gespannen aan het rijden?
Drink zowiezo veel en ook vaak water maar ik zal proberen voor het rijden wat extra water te drinken misschien helpt het.
Soms ben ik wel gespannen voor het rijden maar dat is na 5 min. rijden over. Wat ik wel heb is dat als een paard schrikt voor mijn neus or opeens heel hard gaat( denk aan jonge paarden). Ik dan automatisch even spanning/schrik heb. Dit is overigens na een paar minuten mee. Verder let ik heel erg op mijn houdig, omdat ik de neiging heb voorover te vallen, corrigeer mezelf de hele tijd door in elke spiegel te kijken( ze hangen door de hele bak).
Maar neemt het probleem niet weg. Dus als jij de oplossing gevonden hebt, hoor ik dit graag!
Bedenk me dat ik even bij de sportschool navraag ga doen.
! Mijn lerares merkte op dat ik extreem veel met mijn kuiten drijf en in de galop mijn hakken niet uitdruk en beetje klem(vandaar ook altijd spierpijn). Volgende les, 2x been dan tik, Nergens last van gehad en m'n hakken op z'n plaats gehouden ook geen last. Tip voor andere, denk ik zo!.