Esther b Torinoxpaola at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LaBull

Re: Esther b Torinoxpaola at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:22

Ik vind dat je dr net iets te rond rijdt en je net iets te ver naar voren zit. Dit laatste kan dus idd komen door het zadel. Enneh, probeer naar voren te kijken en niet steeds naar de grond!
En echt een heel mooi paard!

xJellybeex12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:30

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:40

Dat ze licht voelt van voren is geen maatstaf voor een goed en losgelaten gebruik van het lijf. Mijn paard kropt zich ook graag op, dan heb ik bijna niets in mijn hand, maar hij laat zijn rug dan niet los en gebruikt de verkeerde spieren in zijn hals. Ik zie in het lesfilmpje geen voorwaarts-neerwaarts, daar zou ik aan werken.
Succes met je mooie vosje!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 08:48

Ik heb bewust gewacht op het filmpje voor ik zou reageren.
Ik schrik eerlijk gezegd van het filmpje nog meer als van de foto's.. Je bent echt teveel bezig met die voorkant. Je paard kropt ontzettend op en kruipt achter de teugel om jou druk weg te nemen (wat voor jou voelt als licht in de hand). Ook zwalkt ze ontzettend uit op de volte. Daar is in principe niks mis mee bij een jong paard, maar dat maakt wel duidelijk dat jullie absoluut niet toe zijn aan dat gepriegel aan de voorkant..
Ook is ze ontzettend kort in haar gangen en houd ze haar lichaam ontzettend strak, er gebeurd niks in dat lichaam.

Jij zit er wel netjes op, en ik vind het paard erg knap. Wees er maar heel zuinig op..

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:17

mang schreef:
Ik schrik eerlijk gezegd van het filmpje nog meer als van de foto's.. Je bent echt teveel bezig met die voorkant. Je paard kropt ontzettend op en kruipt achter de teugel om jou druk weg te nemen (wat voor jou voelt als licht in de hand). Ook zwalkt ze ontzettend uit op de volte. Daar is in principe niks mis mee bij een jong paard, maar dat maakt wel duidelijk dat jullie absoluut niet toe zijn aan dat gepriegel aan de voorkant..
Ook is ze ontzettend kort in haar gangen en houd ze haar lichaam ontzettend strak, er gebeurd niks in dat lichaam.

Jij zit er wel netjes op, en ik vind het paard erg knap. Wees er maar heel zuinig op..

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 09:35

ryukapple schreef:
mang schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Ook ik sluit mij hier volledig bij aan, je hebt een ontzettend gaaf paard, en het is echt niet banketstaaf bedoeld maar een tip om aan te werken, het zou toch zonde zijn om dit paard op een verkeerde manier door te rijden met vergrote kans op blessures toch?

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 10:51

Dat het paard kort is klopt idd, mijn lesgever vond haar gister ook al wat stijver en anders lopen als de andere keer. Einde van de les was dit heel anders. Ze was erg gespannen, en er word gedacht dat dit komt door het nieuwe zadel. Dat ze ook mede erg onrustig was, wat ze eigenlijk nooit is.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 10:59

Ik heb het idee dat je alleen maar een hoop excuses aan het verzinnen bent.. Plaats dan een filmpje wanneer het wel goed gaat.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 11:03

Excuses pardon? :wow: Ga er zelf even opzitten dan als je het zo goed weet?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:27

Excuses lijken het ja. Wat ik begrijp van jou is dat hij altijd heel ontspannen en goed loopt, behalve op de momenten dat het filmpje en de foto's werden gemaakt. Laat dan een filmpje maken wanneer het volgens jou wél goed gaat denk ik dan..

Voor alsnog moet een paard (zeker een jong paard) gewoon niet zo lopen, ook niet op mindere momenten. Dan zie ik ze persoonlijk liever even sterrenkijken dan zo opgekopt in een krul achter de teugel.

Maargoed, ik hou mijn tips en commentaar verder voor me aangezien je toch alles ontkracht en niets van iemand wil aannemen.
Succes verder met je knappe paard.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 15:39

Dan zal het zeker ook de excuus van mijn lesgever zijn waar ik al een hele tijd bij zit? Zij vind het gewoon moeilijk en liep die dag gewoon anders als anders en hier word door mijn lesgeefster gewoon gedacht aan de zadel aangezien ze de vorige keer beter liep!

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 15:43

Heb je dan toevallig misschien ook foto's waar er niet iets mis mee is en die niet op een verkeerd moment genomen zijn......?

Sentigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 17:36

Je hebt een schitterend beestje onder je kont!

Dat je paardje ligt in de hand is hoeft niet een teken te zijn dat hij alles los laat en goed loopt.
Ik denk dat ze zo ligt in de hand is omdat ze achter de teugel kruipt en ze zich hele erg opgekropt.
Het is fijn dat je kan rijden op je pinken maar misschien moet je dat juist niet doen.
Misschien moet je wat mee contact met de teugels zoeken en juist wat meer neerwaarst rijden.
Ik vind haar ook erg onrustig met haar hoofd. Nog een onstabiele aanleuning maar ze is jong. Toch denk ik dat ook kan komen omdat ze dus achter de teugel loopt waardoor er niet voldoende contact is.

Ik vind het jammer dat je de adviezen als negatieve commetaren opvangt.
Je zet hier de fotos om advies en tips te krijgen. Nu heb iedereen ze meining over bepaalde manieren van rijden.
Maar ik heb je filmpje niet met geluid gehoord dus ga thuis even kijken wat je instructriece allemaal zegt.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 17:34

Je zegt dat je helemaal geen gewicht in je handen hebt en dat associeer jij met ontspanning.
Maar in dit geval denk ik juist dat ze achter de teugel kruipt en je daardoor juist niet een goede verbinding hebt en hij juist gespannen is. Je mag wel degelijk iets druk op de teugel hebben, en als jij je hand naar voren doet hoort je paard je hand te volgen en zijn neus er meer uit te drukken. Als jij zegt dat hij dit wel doet. Waarom doe je dan juist je handen niet wat meer naar voren of neem je de teugels iets langer?
Verder ben ik ook wel heel erg benieuwd naar een filmpje.

En natuurlijk heel veel succes! Met de juiste training komt het vast helemaal goed.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 02:13

Calimero_ schreef:
Je zegt dat je helemaal geen gewicht in je handen hebt en dat associeer jij met ontspanning.
Maar in dit geval denk ik juist dat ze achter de teugel kruipt en je daardoor juist niet een goede verbinding hebt en hij juist gespannen is. Je mag wel degelijk iets druk op de teugel hebben, en als jij je hand naar voren doet hoort je paard je hand te volgen en zijn neus er meer uit te drukken. Als jij zegt dat hij dit wel doet. Waarom doe je dan juist je handen niet wat meer naar voren of neem je de teugels iets langer?
Verder ben ik ook wel heel erg benieuwd naar een filmpje.

En natuurlijk heel veel succes! Met de juiste training komt het vast helemaal goed.

Heb jou even gepb't :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:20

Er is al heel wat gezegd, maar ik wil er graag nog wat aan toevoegen.
TS, gooi je teugels los! Haal die rem eraf, lekker voorwaarts rijden. Hobbel op die manier rond tot ze weer normaal loopt (hoe ze nu loopt is funest in de toekomst, echt waar), dúrft te lopen eigenlijk.

Pas als dat lukt zou ik er anderen mee laten bemoeien. En zeker weten iemand anders dan degene die je nu lesgeeft. Dat zij hoe je rijdt op het filmpje goedkeurt, zegt voor mij al genoeg.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:26

Poe.

Leuk paard en je doet goed je best wat ik lees.

Echter gaat jouw paard hier absoluut niet vanuit ontspanning naar aanspanning, maar van gespannen naar nog meer aanspanning. Dit paard laat niet los en gaat niet over de rug.

Wil je dat hij meer gaat doen met zijn lijf zul je veel voorwaartser moeten gaan en moet je hem veel meer de hals laten vallen naar voren toe zodat er aan de schoftspier getrokken gaat worden.

Vooralsnog houd je paard zich vast.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 02:10

Chaos schreef:
Poe.

Leuk paard en je doet goed je best wat ik lees.

Echter gaat jouw paard hier absoluut niet vanuit ontspanning naar aanspanning, maar van gespannen naar nog meer aanspanning. Dit paard laat niet los en gaat niet over de rug.

Wil je dat hij meer gaat doen met zijn lijf zul je veel voorwaartser moeten gaan en moet je hem veel meer de hals laten vallen naar voren toe zodat er aan de schoftspier getrokken gaat worden.

Vooralsnog houd je paard zich vast.

Ik heb haar in het begin altijd erg voorwaarts gereden en dit met het hoofd omhoog ipv ben les gaan volgen en toen was ze juist weer te actief toen zijn we veel gaan oefenen op de overgangen. Dit deed ze op den duur zo goed dat er bijna geen vooruit maar op zat. Zo snel leert zij om terug te rijden. Nu zijn we voornamelijk weer bezig om het gas er weer een beetje op te krijgen. En mijn lesgever ziet haar ook liever laag en rond en niet zo als op dit filmpje. Het gaat alweer een beetje de goeie kant op dus zou binnenkort weer een topic plaatsen.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 14:55

Wat een gave pony, mag je trots op zijn!
Zelf vindt ik hem heel erg in een neppe krul rijden, hij loopt weg over zijn rug en zo word hij best wel verpest... Ik hoop dat je vaak les hebt/neemt want het zou zonde zijn als je hem zo verpest.

Succes

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:00

Inderdaad een leuk paardje!

Probeer ernaar te werken dat ze echt haar hoofd laat 'vallen'. Alles wat ze zakt met haar hoofd is op dit moment goed. Nu drukt ze alleen maar heel erg haar rug weg en kruipt ze achter de teugel. Zoals hierboven al is aangegeven: Meters maken op de hoefslag in een voorwaarts tempo. Probeer daarin overgangen te rijden, maar vooral overgangen naar een voorwaarts tempo. Ik ben van mening dat een jong paard eersts voorwaarts gereden moet worden, die verzameling komt allemaal wel. Laat haar eerst eens lekker op haar eigen benen leren lopen en ga dan pas aan de slag met verzameling en kleine wendingen.

Ik ben benieuwd naar het volgende filmpje.
En de bokkers die hier reageren proberen je allemaal te helpen en geven (bijna) allemaal opbouwende kritiek waar je ook echt wat aan hebt. Ga daar wat mee doen in plaats van steeds maar alles goed proberen te praten voor jezelf!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 15:03

Mooi paard! Echt een plaatje.
Teugels 1/3 langer dan je nu hebt en werken aan voorwaarts en ontspanning.
Dit is niet echt de manier, zo wil je niet meer als 1 rondje lopen.. En al helemaal geen tien foto's achter elkaar.

sientje1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-13 22:24

Sannesugar schreef:
Wat een gave pony, mag je trots op zijn!
Zelf vindt ik hem heel erg in een neppe krul rijden, hij loopt weg over zijn rug en zo word hij best wel verpest... Ik hoop dat je vaak les hebt/neemt want het zou zonde zijn als je hem zo verpest.

Succes

Het is geen pony hihi :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:49

Teugels zeker 5 tot 10 cm langer houden. Loopt nu haast in een valse knik. Echt niet bevordelijk voor de hals. Na een tijdje gaat hij dan je hand wel volgen. Nu wordt ze echt veels te kort gehouden en bouwt er spanning op.