Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mang schreef:Ik heb bewust gewacht op het filmpje voor ik zou reageren.
Ik schrik eerlijk gezegd van het filmpje nog meer als van de foto's.. Je bent echt teveel bezig met die voorkant. Je paard kropt ontzettend op en kruipt achter de teugel om jou druk weg te nemen (wat voor jou voelt als licht in de hand). Ook zwalkt ze ontzettend uit op de volte. Daar is in principe niks mis mee bij een jong paard, maar dat maakt wel duidelijk dat jullie absoluut niet toe zijn aan dat gepriegel aan de voorkant..
Ook is ze ontzettend kort in haar gangen en houd ze haar lichaam ontzettend strak, er gebeurd niks in dat lichaam.
Jij zit er wel netjes op, en ik vind het paard erg knap. Wees er maar heel zuinig op..
ryukapple schreef:mang schreef:Ik heb bewust gewacht op het filmpje voor ik zou reageren.
Ik schrik eerlijk gezegd van het filmpje nog meer als van de foto's.. Je bent echt teveel bezig met die voorkant. Je paard kropt ontzettend op en kruipt achter de teugel om jou druk weg te nemen (wat voor jou voelt als licht in de hand). Ook zwalkt ze ontzettend uit op de volte. Daar is in principe niks mis mee bij een jong paard, maar dat maakt wel duidelijk dat jullie absoluut niet toe zijn aan dat gepriegel aan de voorkant..
Ook is ze ontzettend kort in haar gangen en houd ze haar lichaam ontzettend strak, er gebeurd niks in dat lichaam.
Jij zit er wel netjes op, en ik vind het paard erg knap. Wees er maar heel zuinig op..
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Calimero_ schreef:Je zegt dat je helemaal geen gewicht in je handen hebt en dat associeer jij met ontspanning.
Maar in dit geval denk ik juist dat ze achter de teugel kruipt en je daardoor juist niet een goede verbinding hebt en hij juist gespannen is. Je mag wel degelijk iets druk op de teugel hebben, en als jij je hand naar voren doet hoort je paard je hand te volgen en zijn neus er meer uit te drukken. Als jij zegt dat hij dit wel doet. Waarom doe je dan juist je handen niet wat meer naar voren of neem je de teugels iets langer?
Verder ben ik ook wel heel erg benieuwd naar een filmpje.
En natuurlijk heel veel succes! Met de juiste training komt het vast helemaal goed.
Chaos schreef:Poe.
Leuk paard en je doet goed je best wat ik lees.
Echter gaat jouw paard hier absoluut niet vanuit ontspanning naar aanspanning, maar van gespannen naar nog meer aanspanning. Dit paard laat niet los en gaat niet over de rug.
Wil je dat hij meer gaat doen met zijn lijf zul je veel voorwaartser moeten gaan en moet je hem veel meer de hals laten vallen naar voren toe zodat er aan de schoftspier getrokken gaat worden.
Vooralsnog houd je paard zich vast.