Persoonlijk vind ik het erg jammer dat je zo negatief over je paard schrijft. Misschien is dat ook wel dankzij de bokt mentaliteit waardoor je je maar van te voren wil verdedigen. Maar ik zie vooral een paard wat (zoals veel draver) heel hard zijn best doet om het goede voor zijn ruiter te doen. Ze lijkt mij een heel fijn paard om mee te werken en let ook juist heerlijk op jou ipv de hond.

Ik denk dat je als ruiter er wel wat meer aan mag rijden. De achterhand mag een heel stuk sterker, dan kan ze ook meer tact houden en makkelijker de bochten halen.
Vandaar ook mijn vraag of je les krijgt. Ik denk dat je met een goede instructeur en meer uit kan halen dat je nu laat zien.

@ Ulfeino. Mijn ervaring met dravers die 'draversdraf' laten zien is dat die juist niet de achterhand onder brengen. Ze stuwen met hun achterbenen, ze kunnen daarmee ver naar voren komen maar bijv. ook buitenlangs gaan met hun achterbenen. Ik merk ook juist dat hoe meer een draver correct onder het zadel wordt getraind en hoe beter hij echt zijn achterhand onder brengt en dus draagt met zijn achterhand, hoe lastiger het is om weer in eens een goede draversdraf te laten zien. Harder draven dan een gemiddelde kwpn'er is een eitje maar nog geen draversdraf. Echt wijd en stuwen wordt moeilijker als de achterhand anders getraind wordt. Een rijpaard wat galoppeert bij houden in draf moet te doen zijn, maar die echte draversdraf wordt wel wat minder.