Dravertje Josje aan het 'werk' [video]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 11:59

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of je les hebt en wat je instructeur zegt?

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat je zo negatief over je paard schrijft. Misschien is dat ook wel dankzij de bokt mentaliteit waardoor je je maar van te voren wil verdedigen. Maar ik zie vooral een paard wat (zoals veel draver) heel hard zijn best doet om het goede voor zijn ruiter te doen. Ze lijkt mij een heel fijn paard om mee te werken en let ook juist heerlijk op jou ipv de hond. +:)+

Ik denk dat je als ruiter er wel wat meer aan mag rijden. De achterhand mag een heel stuk sterker, dan kan ze ook meer tact houden en makkelijker de bochten halen.

Vandaar ook mijn vraag of je les krijgt. Ik denk dat je met een goede instructeur en meer uit kan halen dat je nu laat zien. :)

@ Ulfeino. Mijn ervaring met dravers die 'draversdraf' laten zien is dat die juist niet de achterhand onder brengen. Ze stuwen met hun achterbenen, ze kunnen daarmee ver naar voren komen maar bijv. ook buitenlangs gaan met hun achterbenen. Ik merk ook juist dat hoe meer een draver correct onder het zadel wordt getraind en hoe beter hij echt zijn achterhand onder brengt en dus draagt met zijn achterhand, hoe lastiger het is om weer in eens een goede draversdraf te laten zien. Harder draven dan een gemiddelde kwpn'er is een eitje maar nog geen draversdraf. Echt wijd en stuwen wordt moeilijker als de achterhand anders getraind wordt. Een rijpaard wat galoppeert bij houden in draf moet te doen zijn, maar die echte draversdraf wordt wel wat minder.

Janine1990

Re: Dravertje Josje aan het 'werk' [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 13:05

Ulfeino, wat jij ziet is dat het paard galoppeert in viertakt. Daarom oogt het zo raar.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-13 14:07

Hier draaft ze harder. Eerste 2 foto's, ik ben niet de ruiter

Afbeelding

Afbeelding

En hier ook
Afbeelding

Was nog niet het aller hardste geloof ik, maar als ik heel hard ga, word ze niet zozeer actiever met de achterhand en brengt ze niet echt meer het been eronder, maar gaat ze inderdaad meer wijdbeens lopen en zichzelf vooruit duwen. We houden elk gemiddeld paard in galop makkelijk bij in draf.

Ik ben niet negatief over mijn paard, meer over mezelf denk ik. Vind haar namelijk geweldig. Ben trots op haar. Ze is hartstikke werkwillig. Als ik iets van haar vraag, ze zou doorgaan tot het einde voor me, al valt ze er dood bij neer. Ze is goudeerlijk en ondanks dat ze het niet altijd laat zien (ze is gewoon geen kroel en kriebelpaard) is ze heel alert op waar ik ben.

Maar ze heeft wel haar zwakke punten en ik ook. We zijn recreatief een super stel, maar dressuur matig zijn we beide gewoon geen ster. Ik moet er zelf ook meer aan rijden, dan komt het al een stuk beter uit de verf, maar ik heb al snel dat als ik haar echt aan het werk zet en ze er moeite mee heeft, dat ik stop, want dan vind ik het sneu voor haar. Ergens is dat onzin, want het zou alleen maar beter voor haar zijn, maar ik ben voorzichtig. Ze vind het rijden al lastig en ik wil wel dat ze er een beetje lol in blijft houden.

Springen doe ik trouwens ook met haar. Vind ze geweldig! We nemen buiten vaak een paar sprongetjes mee. Bankjes, boomstammen etc.

Dit is een jaar terug. Ik ga niet al te hoog, want ik ben een schijterd, maar ze kan best nog wel wat.

Afbeelding

Ik heb anderhalf jaar terug ook met haar een oefencross gedaan.

Afbeelding

EDIT: Ik heb les, 1x in de 2 weken normaal. Heeft nu op een laag pitje gestaan door het weer, want we hebben geen binnenbak, maar ik heb wel les.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 16:06

Je moet dan wel voren op blijven vangen, ja als ik mijn draver laat lopen is die ook weg, zien de peeskappen erna van boven tot onder uit met lichte krasjes aan de buitenkant omdat ze van de baan komt, wat verwacht je.
Opvangen en bijdrijven, billen meer eronder zetten, niet bewust sneller gaan

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 21:41

Het klopt dat ze meer gaan stuwen als ze harder gaan en meer wijdbeens. Dat zit in hun bouw. De achterhand eronder brengen kost meer moeite, maar ze kunnen het zeer zeker. Mijn draver is het afgelopen jaar erg verbeterd en sterker geworden in de achterhand. Ik vind die draf foto's waar ze wat harder gaat er eigenlijk wel goed uit zien. Ik vind het sowieso een erg leuk paard!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:54

ik vind je galop er netjes uit zien hoor :)
mijn draver doet het veel minder goed die doet echt zn hoofd in de lucht en die achterbenen :+
ik vind dat je draver leuk loopt hoor.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 00:58

Mijn blik word elke keer getrokken naar die hond met hondsdolheid. :)) :P :D

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:46

Bedankt voor de uitleg mbt de gangen van een draver, je ziet ik heb er te weinig verstand van en onthoud met verder ook maar van commentaar :)
Wens je wel heel veel succes met haar want ze is erg leuk en vind de foto's van haar in het water ook er mooi.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 17:54

ik had iets vreselijks verwacht, maar het zag er heerlijk ontspannen uit.
natuurlijk zijn er verbeterpuntjes, maar je paard is echt geen uit de kluiten gewassen ezel xD

ik moest wel lachen om die hyperactieve hond.
tjeeeeeesssss _O-

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 00:06

Ik vind het er allemaal prima uit zien :)

het oogt heel vriendelijk, wat ik belangrijker vind dat keurig :o Ik vind je teugel dikke prima, je hebt ze kort genoeg om je paard steun te geven. Je geeft je paard de ruimte om zelf aan de teugel te willen lopen inplaats van hem daar in te forceren. Als zij haar achterhand er meer onder gaat zetten, rug meer bolt komt die hals er vanzelf een beetje meer en maak jij automatisch je teugels korter om het contact te houden.

Ik heb met name je galopfimpjes gekeken; je paard gaat nog hard omdat hij de balans niet helemaal lijkt te hebben. Ze lijkt op de rechter hand haar buiten schouder en binnen heup eruit te gooien, meer zo dan op links. Dat kan je in stap, dan draf, dan galop oefenen (ik rij western dus ik pak dat waarschijnlijk anders aan dan jij, als je het wilt weten stuur maar een pb :P). Verder zou het haar waarschijnlijk helpen als je iets meer op het achterste gedeelte van je billen zat. Ze valt al voorover en jij zit ligt naar voren waardoor ze nog meer naar voren valt :)

Doordat ze uit balans loopt is ze in de galop niet helemaal mooi takt matig, het lijkt inderdaad af en toe net een dralop :D het had een quarter kunnen zijn.

Ga lekker zo door en blijf vooral zo heerlijk ontspannen met elkaar omgaan, dan ben je over een paard maand al weer stukken verder.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:09

ik vind het er netjes uitzien. Inderdaad je teugels een beetje op contact houden en misschien wat meer overgangen rijden.

Verder zag ik ook dat ze niet helemaal lekker liep. MAar ik zag het niet in galop of draf maar in de stap. Rechtsachter als ik het goed zeg nu leek ze wat stijf. Of ben ik nu gek aan het worden??