Door wie laat jij je inspireren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 23:34

Jahoor.. als ik zoiets zou tegenkomen heb ik geleerd dat ik nooit mag opgeven :)

kim_hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 23:59

xTitanic schreef:
Jahoor.. als ik zoiets zou tegenkomen heb ik geleerd dat ik nooit mag opgeven :)
[ Video ]

Wauw geweldig!
Kippenvel. Daar zou ik ook veel inspiratie uit kunnen halen!

xGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:33

Tine Vermeiren. Ze rijd m'n paard ook eenmaal per week bij en heb ontzettend veel van haar geleerd. Die staat echt op mijn nummer één. Verder Anky, Tineke en Imke Bartels voor de redenen die andere bokkers al genoemd hebben.

East_Valley

Re: Door wie laat jij je inspireren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:45

Ik heb niet iemand die mij enorm inspireert. Ik heb vooral heel veel plezier in het paard rijden en geen verwachtingen, dan bereik ik het meest zijn mijn ervaringen tot nu toe!
Wauw wat een prachtige filmpjes' een en al vertrouwen!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 12:59

Mijn inspiratiebron voor bij de paarden is bokt. Ik kijk veel foto topics, filmpjes en topics met problemen om zo verder te kunnen komen met m'n eigen

Verder hou ik van zingen en is de xfactor uk een grote inspiratiebron voor mij om liedjes te coveren. :j

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 13:08

Mijn vader; de beste instructeur die ik me kan wensen.
Heb mijn hele leven al les van hem en leer nog elke keer weer!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:03

En trouwens ook door Lou Roper. Zo'n kalme, paardvriendelijke aanpak +:)+ Voor zover ik kan beoordelen dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:01

Inspireren is misschien een groot woord maar een voorbeeld zijn voor mij een Franse amazone Lara
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daarnaast is mijn voorbeeld Dennis de Groot
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier rijdt Dennis een nieuwe Fries in;
http://youtu.be/XI_W_-1KpmU

KellyGonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:38

Voor mij is het Judith Pietersen :D
Rijd met friezen :)

waaiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:32

Ik laat me inspireeren door mensen die vrijheids dressuur doen met de paarden

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:36

waaiertje schreef:
Ik laat me inspireeren door mensen die vrijheids dressuur doen met de paarden

Dat is wel een heel groot begrip :=

Zeker omdat er veel manieren van 'vrijheidsdressuur' trainen mogelijk zijn.
En niet elke manier is even paard vriendelijk maar toch noemen mensen het vrijheidsdressuur...

Mijn inspiratie komt vooral van de paarden zelf. Of gewoon van paarden en hun mens, of mens en zijn paard...
Waarom? Ik hoef geen bekend persoon als inspiratie, ik zie liever mens en paard gewoon samen hun ding doen en daar plezier uit halen.
Daar hoeft geen naampje aan vast te zitten :)

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 10:50

xVultures

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 18:18

Heb niet echt een inspiratiebron, maar als ik dan toch moet kiezen, Adelinde Cornelissen, die gaat niet alleen voor het winnen, en werkt net zo hard aan zichzelf als aan het paard. :)

lissie_zigor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:27

ik laat mij inspireren door dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=rqyV9kGQpEc

omdat je hier ziet dat het eigenlijk niet uit maakt wat je doet, maar hoe je het doet:)

en ik laat mij inspireren door dit filmpje: (moet er wel even bijzeggen dat er bij het filmpje ook bij staat: I KNOW there are a lot of people who don't do horsemanship with their horses and STILL have a great connection! Just like people who is DOING natural horsemanship CAN be total idiots!) en daar ben ik het ook mee eens, en daar komt hij weer: het maakt niet uit wat je doet, maar hoe je het doet!

http://www.youtube.com/watch?v=Tza7HB7NQYI

deze vind ik inspirerend, vooral bij het stukje in het begin, dat paarden zo veel voor ons hebben gedaan en doen, dat we ze ook iets terug moeten geven... want dat vergeten wij mensen wel eens...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:29

KellyGonda schreef:

Onder andere he :D Ook een aantal KWPN paarden. Maar ik vind haar ook fijn rijden van wat ik op filmpjes en foto's zie.

Om te zeggen dat ik er inspiratie uithaal gaat wat ver, maar ik vind Charlotte Dujardin een ontzettend goede amazone die Valgero supervriendelijk rijdt.

KellyGonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:20

Aranel schreef:
KellyGonda schreef:

Onder andere he :D Ook een aantal KWPN paarden. Maar ik vind haar ook fijn rijden van wat ik op filmpjes en foto's zie.

Om te zeggen dat ik er inspiratie uithaal gaat wat ver, maar ik vind Charlotte Dujardin een ontzettend goede amazone die Valgero supervriendelijk rijdt.

Ja toch vind ik haar iets hebben. Ik had haar iets gevraagd en reageerde heel lief en vriendelijk terug, vond ik wel leuk aan haar :D
Peter Spahn is ook zo'n goeie :D

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:55

krijg toch echt elke keer kippenvel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:18

mijn inspiratie bron is toch wel Eva Roemaat, heel cliché, maar toch!

en dan wel deze, niet zo zweverig maar toch mooi laat zien hoeveel je kunt bereiken met samewerken! :j

verder is clemence faivre ook een voorbeeld voor mij en marijke de jong :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:35

xTitanic schreef:
[ Video ]

Het heeft voor dit paard goed uitgepakt, maar er op een gegeven moment op te gaan zitten is echt onverantwoordelijk geweest. Als het paard wel valt en je onder zich begraaft, heb je echt een probleem. Of stap jij ook zomaar op een atactisch paard?

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:15

Mijn partner.

Heeft heel de tijd Z gereden. Ook zijn manier van denken en omgaan met paarden vind ik super. <3

Sinds hij me helpt met mijn paard krijg ik ontzettend veel complimenten dat mijn paard enorm verbeterd is, dat het goed paard is en zijn mijn prestaties in winstpunten enorm voorruit gegaan!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:32

xTitanic schreef:
[ Video ]

Dit vind ik nu echt een vréselijk filmje... Waarom zou je in godsnaam dat paard in leven houden? Goed, je houdt van je paard, je geeft er veel om, maar om dat beest nu zoveel pijn te laten lijden voor je eigen goed, om er daarna nog eens op te kruipen, bah nee...

WiesRosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:40

Ik moet er bijna van huilen :o

Ilaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 21:22

Ik krijg ook een beetje buikpijn van bovenstaand filmpje.. Waarom zou je een paard wat er zo aan toe is in leven houden? In het begin was er 0 vooruit zicht. Is het dan niet hypokriet om voor je eigen geluk te kiezen?

Zelf laat ik me inpireren door Edward Gal, als ik zie hoe die man stuk voor stuk zijn paarden met zoveel geduld en controle door de baan kan leiden, prachtig! Hoe heet ze ook mogen zijn, Edward krijgt ze altijd precies daar waar hij hebben wil en met zoveel geduld, daar heb ik echt diep respect voor.

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 18:18

Ik haal niet echt ergens mijn inspiratie vandaan. Ik kijk graag het paardrijden op de tv en ook wel op youtube, maar haal eigenlijk niet echt ergens inspiratie vandaan!

Nijna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:43

Eigenlijk van alles, van Parelli tot Edward Gal tot Marijke de Jong, ik vind t allemaal knap wat ze hebben bereikt :)

De aanhouder wint is wel een beetje mijn motto geworden.