Eindelijk rijfoto's op Kimmy

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 11:40

Misschien wat slangenvoltes rijden om wat te oefenen met stelling. Als je dat eerst rustig in stap doet en later in draf, dan gaat ze wel nageven. Ze heeft haar neus te veel in de lucht. Ik vind het wel een leuke pony om te zien. Met een beetje oefening gaat za vast mooier lopen. Blijf wel heel geduldig en rustig met je handen.

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 15:32

Die bobbel is gewoon een stukje opgerekt leer zeg maar.
Dat heb je met auto stoelen ook wel es.
Het leer vormt zich dan naar je zit omdat het na een tijdje niet meer zo strak gespannen over het zadel zit als wanneer je het net nieuw hebt.
Als een zadelboom gebroken is, voel je dat dan?

Ik denk niet dat dat het is, eigenlijk weet ik t wel zeker, want als je er aan voelt is het gewoon leer en geen rare bobbels/scheuren ofzo..

Liefs
KIKI

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:47

Het zit er idd wel uit als een breuk. Als je het zadel beet hebt, en je probeert de lepel weer naar beneden te drukken. Trekt het leer dan weer strak? Als je de lepel omhoog trekt, wordt de bobbel in het leer dan erger?

Samanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 16:56

Hoi nou leuke foto's hoor!!

Het enige commentaar wat ik heb is dat je misschien dat koppie iets meer naar beneden moet rijden. Dat ie lekker ontspant in zijn rug en dan lekker na gaat geven.

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:33

Ik zou als ik jou was je neusriem een paar gaten hoger hangen, hij hangt best wel laag, ennuh blijf je zonder sperriempje rijden naja als je alleen buitenrijd is het ook niet zo erg hoor!

Voor de rest leuke foto's en veel plezier met je pony! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:46

Leuke pony! Mooi hoofdstel ook!
En over je houding is denk ik alles al gezegt..

Ik vind je wel wat lang voor je pony, maar of je te groot bent? Nee denk het niet,je bent nog niet te zwaar voor haar zo te zien! OK dan!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:43

haar hoofd doet ze altijd zo omhoog behalve bij die ene foto dat ze zich begint te ontspannen maar ja wat wil je na 1 uur les Tong uitsteken verder laat ik de sperriem eraf want het riempje is gebroken. ik heb trouwens nu een dubbel gebroken bit van koperkleur. daar loopt ze wat lekkerder op. de boom is niet gebroken dit heb ik nagevraagd bij de staleigenaar. zij heefte rnaar gekeken. verder over mijn beugels die zijn lang want als ik ze langer doet vallen ze elke keer onder mn voeten vandaan. dus langer kunnen ze niet.
en dat ik diep in het zadel zit komt omdat ik bijna altijd aan het doorzitten ben (dit moest ik namelijk veel oefenen. bedankt voor alle tips en complimentjes

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 21:44

en neej te zwaar ben ik niet met 54 kilo?? toch???? tja dat ik nou eenmaal 1,68m ben ken ik ook niks aan doen Tong uitsteken

jacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 11:42

Leuke foto's!!!
Mooie pony!!!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 12:27

mooie pony!
maar idd over je houding heb ik niks meer toe te voegen. alles is al gezegd wat ik wilde zeggen.

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:14

bedankt ik heb als het goed is (onze bak is namelijk alleen maar aarde) dus als het niet teveel regent deze week dan heb ik zaterdag weer les.
dan zal ik weer foto's laten maken. groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:58

Luk paardje hoor! Aan het rijtechnische kan nog wel wat gedan worden (maarja, dat geldt natuurlijk voor iedereen, ook voor mij! ) maar dar is verder al commentaar op gegeven.

Ik vind jullie een goede combinatie, en je bent zeker niet te groot voor haar hoor!

Enne... Leuk hoofdstel! *LOL*

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:51

leuke foto's clau

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:37

Leuke pony, bij de rest van het commentaar over je houding sluit ik me bij de anderen aan.
Wat mij ook opvalt is dat het lijkt alsof het zadel helemaal niet goed past. Misschien wil ze daarom ook steigeren? Het kan een vertekend beeld zijn hoor, maar het viel mij iig meteen op Lachen

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 21:06

Dat zadel heeft ze nu bijna 5 jaar... En in die tijd is ze niet echt veranderd kwa omvang en spieren enzo.
Daar komt nog bij dat ze bij mij (met hetzelfde zadel dus) nergens last van had...
En ik neem aan dat dat niet even in 2 maanden veranderd...
Dus aan haar zadel ligt t niet
Trouwens, de oorzaak is al bekend Lachen
Onze commando's werden een beetje verwarrend voor Kim, dat was de reden dat ze ging steigeren...
Ze steigerde dus puur omdat ze dacht dat ze daar opdracht voor kreeg...

Maar even goed bedankt voor je opmerking hoor !

Liefs
KIKI

tonyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:01

pjotr schreef:
bedankt ik heb als het goed is (onze bak is namelijk alleen maar aarde) dus als het niet teveel regent deze week dan heb ik zaterdag weer les.

hey pjotr sinds wanneer hebben jij en kim les? Schijnheilig want zo ver ik weet hebben er helemaal geen mensen les op stal en al helemaal geen 1 x in de 2 weken en dan nog wat ik weet niet of jij het verschil tussen aarde en houtsnippers weet want onze bak is best wel van hout snippers voelt ook anders aan hoor als je valt *LOL*

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 18:13

ik zie de foto's niet..

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:09

tonyboy schreef:
hey pjotr sinds wanneer hebben jij en kim les? Schijnheilig want zo ver ik weet hebben er helemaal geen mensen les op stal en al helemaal geen 1 x in de 2 weken en dan nog wat ik weet niet of jij het verschil tussen aarde en houtsnippers weet want onze bak is best wel van hout snippers voelt ook anders aan hoor als je valt *LOL*

En sinds wanneer doen we op Bokt zo onaaardig tegen elkaar???
Zo'n betweterige toon is niet echt aardig he??
?

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:20

kiekiek"]
[quote="tonyboy schreef:

En sinds wanneer doen we op Bokt zo onaaardig tegen elkaar???
Zo'n betweterige toon is niet echt aardig he??
?
[/quote]

Al zo lang als bokt bestaat Schijnheilig

Helaas kan ik de foto's niet zien...

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:24

hij doet het niet
zie alleen maar allemaal van diezelfde plaatjes
Boos!

kiekiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:31

Vertaal even wat daar staat dan...
Dan weet je ook gelijk dat t vanzelf weer goed komt...

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:51

tonyboy"]
[quote="pjotr schreef:

[/quote]

hey tonyboy.
je kqan niet eens weten hoe de bak is want je kan niet eens op je pony rijden want die staat met 40 graden koorts op stal dus....
en jij linda en ik staan met zn 3en als je is wat vaker naar je pony zou gaan kun je zien dat iik les heb.
oja het was btw op zaterdag. enne houtsnippers meneer van (achternaam zet ik hier niet neer) zegt zelf ook dat de bak alleen nog maar aarde is omdat hij gewoon helemaal opnieuw gevuld moet worden. (wat overigens een dure zaak word voor ons 3en)
en trouwens dit was e 1e keer les op stal
anders rijd je over 1 1/2 week toch ff mee in de les. is 10 euro per uur.
als je is wat vaker naar ej pony zou gaan dan kun je zien dat ik les heb. sorry maar kunnen we nu weer ontopic gaan???

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:24

pjotr"]
[quote="tonyboy"][quote="pjotr schreef:

[/quote]

hey tonyboy.
je kqan niet eens weten hoe de bak is want je kan niet eens op je pony rijden want die staat met 40 graden koorts op stal dus....
en jij linda en ik staan met zn 3en als je is wat vaker naar je pony zou gaan kun je zien dat iik les heb.
oja het was btw op zaterdag. enne houtsnippers meneer van (achternaam zet ik hier niet neer) zegt zelf ook dat de bak alleen nog maar aarde is omdat hij gewoon helemaal opnieuw gevuld moet worden. (wat overigens een dure zaak word voor ons 3en)
en trouwens dit was e 1e keer les op stal
anders rijd je over 1 1/2 week toch ff mee in de les. is 10 euro per uur.
als je is wat vaker naar ej pony zou gaan dan kun je zien dat ik les heb. sorry maar kunnen we nu weer ontopic gaan???
[/quote]

wat zijn we weer lekker agressief tegen elkaar Scheve mond ... Ik ga toch ook niet zeggen dat ik het er niet uit vind zien hoe jij rijd op de foto's! Laten we het leuk houden!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 15:55

Laatste kans om het topic vanaf nu gezellig te laten verlopen anders komt er een slotje op. Kraak elkaar niet zo af aub...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-03 20:15

kiekiek schreef:
Dat zadel heeft ze nu bijna 5 jaar... En in die tijd is ze niet echt veranderd kwa omvang en spieren enzo.
Daar komt nog bij dat ze bij mij (met hetzelfde zadel dus) nergens last van had...
En ik neem aan dat dat niet even in 2 maanden veranderd...
Dus aan haar zadel ligt t niet
Trouwens, de oorzaak is al bekend Lachen
Onze commando's werden een beetje verwarrend voor Kim, dat was de reden dat ze ging steigeren...
Ze steigerde dus puur omdat ze dacht dat ze daar opdracht voor kreeg...

Maar even goed bedankt voor je opmerking hoor !

Liefs
KIKI

Een boom kan door een val o.i.d. gebroken zijn, en een paard hoeft niet direct last van z'n rug te krijgen.

Je kunt het heel makkelijk testen:
neem het zadel tussen je knien zoals je er normaal ook op zit zeg maar, en druk je knieen aan daar waar de boom nog net zit (dus niet de kussens inknijpen, die zijn wel zacht, maar zeg maar het harde).
Indien hier echt speling inzit (veert bij de meeste zadels wel een beetje), of een tik, dan is er iets gebroken.

De tweede test is het zadel met de voorkant tegen je buik drukken en dan de lepel naar je trekken (andersom mag ook). Ook hier mag er niet echt een duidelijke speling in te zitten. Een grovere methode is je zadel met 1 hand voor en 1 hand achter bij de lepel vast te pakken, en met je knie erin te drukken.

Omdat jouw zadel een bobbel bovenop het zitvlak vertoont zou ik dat zeker even controleren, want je weet maar nooit.