Voor het eerst op bokt en haw: Edo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maria1991

Re: Voor het eerst op bokt en haw: Edo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 11:49

Zal ik zeker doen. Kan me voorstellen dat je m missen, het is ook echt n lieverd! Staat altijd als eerste bij het hek van de paddock als ik er aan kom en is altijd in voor n kroelpartij.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:29

Hij loopt echt super leuk zeg! En niet zo'n racemonster als de fries die ik rijd.

Verder zie ik een paard dat wel wil zakken, maar een beetje tegen wordt gehouden door jouw handen, welke zeer onrustig zijn. Probeer een lekker contact te zoeken en laat je handen wat meer zakken. Want het is wel 'bewezen' dat hij het kan ;) Verder niet zoveel op te merken. Ziet er verder niet slecht uit ;)

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 20:21

Ik ken die methode niet, maar ik vind de hoge handen niet bijzonder storend.
Heb maar een klein beeldscherm, maar het lijkt of je zadel iets kiept en of hij wat te ver over de schouder ligt.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 22:19

Daancha: Dank je wel, ik vond het ook wennen voor het plaatje maar vind het er wel beter uitzien dan een zoals een hoop mensen hun handen ongeveer in hun kruis hebben :+

Het zadel lijkt inderdaad wat ver over de schouder te vallen. Heb het idee ook, maar het zadel is van Wintec en lag volgens de zadelpasser als een huis.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 11:46

Vind het vriendelijk uit zien, alleen de bewegelijkheid van je handen storen. Het hoog houden maakt m.i. niet zoveel uit, hij wil namelijk halverwege filmpje wel gaan zakken alleen door de beweging van je handen stoort dit in zijn mond waardoor hij weer omhoog komt.
En een heel duidelijk voorbeeld dat je handen niet onafhankelijk bewegen is wanneer hij uit de galop valt als je bent aan het oefenen volte e-b-e, hij valt terug, jij geeft been, maar je gebruikt je hele lichaam zo fel dat je tegelijkertijd flink aan zijn mond trek, je ziet hem daarop verkrampen alsof hij een bok wil geven maar je hebt zo'n ongelooflijk lief paard onder je kont dat hij toch maar doorloopt. De mijne zou je op dat moment volledig in de staak zijn gegaan.
Succes ermee, vind op je handen na je rijstijl netjes en vriendelijk uitzien!

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:28

naar mijn mening kun je misschien beter nog een paar lessen gaan nemen. je handen heb je veelste hoog en zijn heel onrustig. je hulpen met je benen zijn te groot. je moet drijven en niet schoppen. maar succes met het verder oefenen.

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 21:17

TS goed dat je er een zadelmaker bij hebt gehad. Ik zou, als je twijfelt, wel een second opinion vragen aan een andere zadelmaker. Maar das offtopic ;)