Steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:48

Op een manege leer je geen rijden, sorry dat ik het zeg,
Maar zou zeggen kom maar hierheen .

xAnika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:52

Ik heb slechte ervaring met steigeren..
Ik vind het dan dus ook.. Nou licht uitgedrukt: gevaarlijk, onveratnwoord, eng, maar dan ook verschrikkelijk eng &&& het loopt bijna altijd verkeerd af! Tenzij bij VD! :D

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:55

AnikaTje schreef:
Ik heb slechte ervaring met steigeren..
Ik vind het dan dus ook.. Nou licht uitgedrukt: gevaarlijk, onveratnwoord, eng, maar dan ook verschrikkelijk eng &&& het loopt bijna altijd verkeerd af! Tenzij bij VD! :D

ik heb liever een paard wat stijgert -- als een paard wat het op een rennen en bokken zet hoor ! :P
je moet alleen wel goed weten wat je moet doen in zo'n situatie ;)

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:58

TS heeft het paard dus andere ruiters op zijn rug gehad ? of lees ik het nu verkeerd ... zo ja dan zit daar de oorzaak ;) ff snel gezegt ... die zijn ws te grof geweest verkeerde hulpen gegeven waardoor het paard geirriteerd/gestrest is geraakt en het op een stijgeren heeft gezet om dit duidelijk te maken

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:40

je zegt zelf met dit gedrag is jouw paardje niet echt welkom in de les, en dat begrijp ik ook best.
Met les bedoel ik ook niet zo'n manege groepsles, nee ik bedoel hier echt privé-les, dan kan zo'n gedrag ook appart aangepakt worden, dan is de aandacht naar dit probleem en alles wat dit probleem kan oplossen.
Meerijden in een groepsles is eigenlijk alleen een storende factor op zo'n momenten.
Paarden doen dit steigeren niet om even leuk te doen, ze proberen jou iets duidelijk te maken, als het paard er ook nog voordeel mee behaalt dan is dit heel vlug opgenomen en zal hij er ook echt gebruik van gaan maken.