In de piste alles prima, buiten geen rem meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyrtheJ

Re: In de piste alles prima, buiten geen rem meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:42

ik zou de (op de zak) aangegeven hoeveelheid care 4 life geven, dan zit je zeker goed met je vitamines en mineralen. en de schep basisbrok weglaten!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 18:45

MyrtheJ schreef:
ik zou de (op de zak) aangegeven hoeveelheid care 4 life geven, dan zit je zeker goed met je vitamines en mineralen. en de schep basisbrok weglaten!

We gaan nu afbouwen met sochtends en savonds een halve schep basisbrok. We kunnen uiteraard niet in een keer veel minder geven. Het is gewoon een beetje de weg vinden in de juiste hoeveelheid voer. En als we merken dat ze nog steeds te pittig blijft dan denk ik dat we super weinig tot geen basisbrok geven !

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:57

Wat een onzin, je kan prima in een keer het krachtvoer weg laten, het enige wat belangrijk is, is voldoende ruwvoer, vitamines en mineralen, en die laatste twee kan je met de care 4 life prima opvangen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 18:58

MyrtheJ schreef:
Wat een onzin, je kan prima in een keer het krachtvoer weg laten, het enige wat belangrijk is, is voldoende ruwvoer, vitamines en mineralen, en die laatste twee kan je met de care 4 life prima opvangen.

Owh oke, nou ik kijk het deze week eventjes aan !

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 19:04

Mijn haf krijgt een halve schep pavocare4life per dag en doet het daar prima op.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-13 19:08

guccio schreef:
Mijn haf krijgt een halve schep pavocare4life per dag en doet het daar prima op.

Een halve schep sochtends en een halve schep savonds ? of echt verdeeld over de hele dag :) ?

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 20:22

Nee 1x een halve schep. Eind van de middag/ 's avonds bij het naar binnen gaan. 'S ochtends paarden naar buiten, mesten en voer klaarzetten. Dan krijgen ze het als ze na een uur of 6-10 weer naar binnen komen.

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:07

Ik heb zelf bitloos gereden met haar, 1 keer buiten en 4x ofzo in de bak
Vond het maar niks maar dat is mijn mening.
Angel liep best wel onder me uit ,
En zoals Maureen zeg bang dat er geen rem meer op zit..
Nou dat gevoel had ik heel erg !
Heb het meerdere malen geprobeerd omdat ik er gewoon aan moest wennen en angel ook
Maar het was niks vind ik.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 09:16

Ik heb een nare mededeling voor je, als je eenmaal een dribbelkont hebt, is er bijna niet meer vanaf te komen ;). Ze mogen natuurlijk niet door je heen denderen, maar ook als je dat eruit hebt zullen ze blijven dribbelen. Ik heb er 19 jaar 1 gehad, alles geprobeerd (ook bitloos), maar niets hielp, het bitje waar ze het beste op reageerde was een leren meroth bitje. Hoe langer ik dressuurmatig ze aan de slag ging, hoe heter ze werd. Sprintje trekken op het strand? Vergeet het maar, die bleef huppelen. Wel keurig onder me, maar dribbelend en wel. Als het te gek werd ging ik er gewoon even naast wandelen om af te koelen -zowel paard als ik-. Die heeft echt tot haar dood vorig jaar gedribbeld. Toen ze boven de 18 was kon ik er afentoe op naar buiten zonder zadel, maar thats it.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 11:07

@Liek: ja als jij het uit eigen ervaring zegt, en dan spreekt over het paard waar het hier over gaat :P Dan ga ik toch echt geen bitloos meer proberen

@Utixo: Wat voor type paard had jij ? Ik weet niet of het misschien een pittige volbloed was maar ik heb een haflinger en van dat soort paarden is dit gedrag niet echt gewend. Ik ben benieuwd wat de zomer me gaat geven :)

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:19

ik denk dat je zelf anders moet reageren, boos worden en een rotschop verkopen lost natuurlijk niks op.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:33

Ik had een driekwart arabiertje, maar een beetje modern type haf voert genoeg bloed om dit soort gedrag te vertonen:)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 11:45

Wat een herkenbaar verhaal. Mijn haflinger is in de bak ook braaf, maar buiten erg druk en drammerig.
Geen voerprobleem, want hij krijgt een vitaminebrok en verder niks (ja, onbeperkt ruwvoer uiteraard :D ).
Hij stond ook op basisbrok, maar ben er snel vanaf gestapt. Soms krijgt hij een handje muesli voor het lekker, maar verder niet. Dat scheelt al de helft in frisheid. Maar buiten blijft spannend.
Ik rijd buiten met een ervaren paard, dat gaat al beter. Bij mijn haflinger is het vooral spanning voor het onbekende en daarin blijven hangen.

Ik zit net als jij te denken aan een bit waar je 2 teugels aan kunt bevestigen, zoals bijvoorbeeld een pessoa.
Is er niks aan de hand, is de teugel om de bitringen genoeg. Wordt er gedramd, kun je hem net op de hefboomwerking iets duidelijker vertellen dat het écht niet mag.
Maar ik heb er dus nog geen ervaring mee.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-13 12:19

@maaike2800: tuurlijk, die schop verkopen was 100 x niks maar was gewoon pure onmacht. had het niet moeten doen, maar goed het is nou eenmaal al gebeurt

@amanda: ik denk dat ik idd een pessoa ga aanschaffen maar echt alleen voor buitenritten en ook echt alleen als ik merk dat het niet te doen is.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:20

Probleem opgelost hoor *\o/*

geloof het of geloof het niet maar bij deze buitenrit heb ik momenten gehad dat ik moest aansporen :') ze leek bijna lui te zijn. Denk dat het probleem toch echt bij het voer lag want de buitenrit van vandaag ging prima. Heerlijke stukjes galop gehad, remmetje zat erop, en op een heel klein beetje gedribbel na op de terugweg aan een lange teugel gereden :D

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 19:21

M_hartje_M schreef:
Probleem opgelost hoor *\o/*

geloof het of geloof het niet maar bij deze buitenrit heb ik momenten gehad dat ik moest aansporen :') ze leek bijna lui te zijn. Denk dat het probleem toch echt bij het voer lag want de buitenrit van vandaag ging prima. Heerlijke stukjes galop gehad, remmetje zat erop, en op een heel klein beetje gedribbel na op de terugweg aan een lange teugel gereden :D

Kijk, super zeg! Ga zo door! *\o/* Bokt is bij mij ook al vaker de redder in nood geweest!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-13 19:25

Iemand zei me eens:

'Wanneer mensen in de paardenwereld beginnen te lezen, stopt het verstand'

Maar aan alle info hierboven heb ik toch heel veel gehad :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 10:40

Gelukkig dat het probleem toch zo simpel verholpen is.
Ik wil je ook een dikke pluim geven dat je daar eerst naar gekeken hebt. Vele paarden zouden in dergelijke gevallen al met een pelham en slof rondlopen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 12:45

Gini schreef:
Gelukkig dat het probleem toch zo simpel verholpen is.
Ik wil je ook een dikke pluim geven dat je daar eerst naar gekeken hebt. Vele paarden zouden in dergelijke gevallen al met een pelham en slof rondlopen.

Ben ik vreselijk op tegen :)

Oke voor de gene die het gebruiken, mogen zij weten hoor. Sommige rijden ook met een pelham op vriendelijk gebruik of een slof die slap hangt, oke dat is iets heel anders.

Maar het kon niks anders dan het voer zijn! Ben blij dat het nu opgelost is :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:54

Pessoa heb ik ook willen proberen maar toen ik geen brok meer gaf en meer buiten ging rijden was het ook opgelost!

Wat fijn maureen!!