Kafka (net in de L1)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zazaza

Re: Kafka (net in de L1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:31

Ja! Kafka! Cool Eef, dit ziet er toch mooi uit......ik herkende hem bijna niet! Je mag echt trots zijn op jullie als combi, en Kafka ziet er beter uit dan toen hij vijf was!
Een centered riding truukje voor stillere handen is om je in te beelden dat je de bitringen vast hebt en je armen dus zo lang zijn als de teugels zelf. Daardoor voelt het ook minder raar dat je teugels voor je gevoel zo kort zijn. Dit is een uit het boekje....nooit uitgeprobeerd, maar wie weet helpt het?

Verder kan wat mij betreft het wijken nog beter, misschien door iets verder recht te zetten voor je inzet. Ik ben heel benieuwd naar meer.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 23:19

@zazaza... ja..Kafka moet eindelijk aan het werk op z'n ouwe dag ~~}> ... arm paard.
Hoorde al van Lise dat jij het CR 1 boek in bewaring had ;) ik doe een poging dl 2 te lezen. Teugels zijn gelukkig met zelf rijden stukje korter... maar wedstrijdjes... ze zorgen toch voor zenuwen hoe cool ik ook probeer te doen 8-)
Wijken kan zeker nog netter... maar we doen eerst even dit... als ik hem recht zet en dan pas beginnen... dan klapt het hoofd helemaal naar binnen ... echt typisch ... bezorg Joska (instructrice) echt hoofdpijn ze heeft al tig manieren geprobeerd ons het wijken netjes aan te leren. Ik kan het nu op de volte (als ik goed mijn hoofd erbij hou) ... dus nu moet ik het van haar in de proef zo simpel mogelijk doen... en iig geen frustratie bij mij of Kafka opbouwen.

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:15

Haha je mag best trots zijn op jezelf! Dit heb je toch maar weer even gedaan, ookal waren er verbeterpuntjes!
Ik ga mee met wat de rest heeft gezegt, ik vind het heel zinvol wat er is gezegt.
Verder paardrijden is een ontspanning hé, zelfs een wedstrijdje!

Ik merk uit je praten dat je instructrice soms ook wel tegen problemen aan loopt met jou en je paard (101 manieren geprobeert om goed te wijken, positie handen ed)
zou het niet een keer een leuke afwisseling zijn om een paar lessen van iemand anders te volgen??
Die heeft vaak nét even die andere kijk op zaken en geeft vaak zinvolle tips omdat je het misschien anders gewend was.

Evelijn

Re: Kafka (net in de L1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 00:25

@charityyy, ik vind het juist goed van m'n instructrice dat als ze merkt dat het op de ene manier niet lukt... vooral mij niet lukt... dat ze dan een andere manier zoekt om hetzelfde te bereiken. Ik weet dat wijken niet het moeilijkst is... maar zowel ik als Kafka hebben het nooit goed aangeleerd... en kennelijk zitten we elkaar dan in de weg ofzo (het is al stuk beter... je wil niet weten hoe het ging van de zomer ;) )
Positie van de handen.. is ook mijn fout... die juist als ik les heb al weg is... maar met zenuwen er wel weer insluipt.

Dat ik zenuwachtig op wedstrijd ben lijkt me wel beetje logisch... zo vaak doe ik het niet... en het is toch altijd anders dan thuis in de bak. Je bent daar toch om beoordeeld te worden en je wil toch het beste laten zien. Daarnaast vind ik het wel leuk... maar het is geen buitenritje... je moet toch de gevraagde figuren laten zien... dat brengt gewoon een zekere spanning met zich mee... die ik nu nog niet kan laten afvloeien. Ik vind dat normaal en ga daar gewoon mee aan het werk. Tuurlijk is paardrijden een hobby maar het is niet alleen maar relaxen... je moet er plezier aan beleven maar dat betekend niet dat je niet iets mag nastreven en daarvoor moet werken.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:28

Ik vind het er heel netjes uitzien, alleen inderdaad jammer van je handen, daardoor komt je paardje ook niet echt lekker in de aanleuning heb ik het idee... een beetje onrustig. Verder vind ik het er zeker L waardig uitzien hoor. :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 00:34

Mijn indruk is dat je paard iets boven z'n tempo loopt en vlucht voor de inwerking van de ruiter. Dat kan ook een reden zijn waardoor hij wat onregelmatig wordt. (als er fysiek niets aan de hand is)
Probeer 'm meer vanuit je lijf/zit te rijden. Zitlessen (bijv. centered riding) kan je daarbij helpen.

Naatjee3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:44

leuke combinatie"! mijn tip is je teugels korter nemen. blijf oefenen en het gaat vanzelf beter.