laten we weer on-topic gaan
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Locanda schreef:LittleDream4 schreef:en zij zoekt de ruzie zelf ook op!
Hoi TS, bedoelde je hier je paard mee? Wat bedoel je dan precies, dan kunnen we misschien verder helpen.
anne3000 schreef:Het paard van mijn vriend vertikte het eerst ook onder het zadel om achterwaarts te gaan. Maar ik wil hem graag het buitenseizoen L2 starten. Weet niet of je er wat aan hebt met jou paard maar deze gaat het leren!
Hij kwam liever omhoog. Ik had op stal hulp gevraagd. Eerst hielp iemand vanaf de grond terwijl ik de hulpen gaf, drukte zij het paard op de borst.
Daarna ben ik elke keer dat ik ging rijden zeker wel 10 min of meer (heel saai, maar goed) bezig geweest met de overgang van stap naar halthouden en anders om. Toen ik het zo vaak herhaalde kon ik hem ronder houden tijdens het halthouden, daardoor was ie gelijk ook veel meer ontspannen en kon langer zo rustig blijven staan. (Ik probeer hem thuis wat ronder te rijden dan wat ze op wedstrijd in de proef willen zien.)
Toen kreeg ik de tip van iemand om me benen iets naar achteren te plaatsen voor de hulp van achterwaarts. Eerst kwam er weer protest. Handen laag houden en hoofd en hals rond houden, voorwaarts rijden en steeds weer opnieuw proberen(volhouden). Ik dacht dat hij het nooit zou leren.
Uiteindelijk de 3e dag deed hij 1 pasje achterwaarts. Die dag er na 2. Die dag daarna snapte hij het en deed het steeds zonder protest, wel heel rommelig nog, vaak zonder na te geven.
De laatste keer dat ik gereden heb, heb ik helemaal niet geprobeerd., misschien niet goed om elke keer dat ik rijd iets te proberen waarbij je protest kan verwachten.
Vandaag gelongeerd en morgen ga ik er weer mee aan de gang.
Ben benieuwd hoe het met jou en je paardje verder gaat TS! Succes met proberen.
Locanda schreef:Ja, maar daarom kan IJssnuiver nog wel een punt hebben, Bokt is juist handig voor andere inzichten. Wat ik al zei, er kunnen verschillende oorzaken zijn, en dus ook verschillende manieren. En als een paard je hulp niet begrijpt, wil dat niet zeggen dat hij/zij de confrontatie met je aan wil gaan.
LittleDream4 schreef:Locanda schreef:Ja, maar daarom kan IJssnuiver nog wel een punt hebben, Bokt is juist handig voor andere inzichten. Wat ik al zei, er kunnen verschillende oorzaken zijn, en dus ook verschillende manieren. En als een paard je hulp niet begrijpt, wil dat niet zeggen dat hij/zij de confrontatie met je aan wil gaan.
Dat begrijp ik, maar fysiek test enzo vinden ze bij ons gewoon onzin ;s
bigone"
[quote="Locanda schreef:Citaat:Ja, maar daarom kan IJssnuiver nog wel een punt hebben, Bokt is juist handig voor andere inzichten. Wat ik al zei, er kunnen verschillende en zijn, en dus ook verschillende manieren. En als een paard je hulp niet begrijpt, wil dat niet zeggen dat ik vind hij/zij de confrontatie met je aan wil gaan.
Dat begrijp ik, maar fysiek test enzo vinden ze bij ons gewoon onzin ;s
LittleDream4 schreef:Tigra_ schreef:Zijn al tips zat gegeven maar daar hoor ik je weinig over.
meen je dar nou, ik heb maar 4 goede gezien waar ik al veel aan heb(over het onderwerp wat eerts op de kaart stond)
Tigra_ schreef:Zijn al tips zat gegeven maar daar hoor ik je weinig over.
(over het onderwerp wat eerts op de kaart stond)[/quote]