Rianne en Mellow, voor het eerste serieuze dressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:29

Wat al een paar keer gezegd is viel mij ook direct op aan de foto's: je korte beugels en het daardoor naar voren vallen. Beugels een (paar) gaatje(s) langer en je zit waarschijnlijk al een stuk stabieler.
Verder vind ik het ook een heel fijn beeld geven qua rijden, al zijn je teugels inderdaad wel lang. Maar echt korter pakken zou ik voorzichtig mee zijn, omdat je zelf al aangeeft dat de pony graag achter de loodlijn loopt.
Ik denk dat de pony zichzelf misschien een beetje lang maakt, maar het ziet er best ontspannen uit en dat moet vooral zo blijven!
Is hij verder wel goed voorwaarts?

Borisje

Re: Rianne en Mellow, voor het eerste serieuze dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 10:21

Dankjullie! Het nieuwe zadel is een 17 inch en zit inderdaad een stuk beter voor mij, en met langere beugels is het zeker een beter gezicht (nu durf ik het wel aan, lange beugels).
Naar voren vallen in draf doe ik nog steeds, dat is een nare gewoonte máar ik let er heel erg op en probeer ook recht te zitten. Dat is wel heel moeilijk, ook dankzij mijn scheve rug.
Hij is inderdaad níet echt voorwaarts :P Maar ook daar wordt aan gewerkt.

Illustre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:15

Voor de eerste keer is het echt ontzettend netjes! Ik zou hem omdat hij snel achter de teugel gaat hem eerst gewoon los laten van voor en lekker actief rijden van achter door overgangen. En dan zou ik hem dan pas oppakken. Als hij dan weer te diep zakt lekker overgangen gaan rijden. Het is wss gewoon nog onbalans en door veel overgangen te rijden maak je die achterhand ook sterker.

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:52

probeer een constante verbinding met de mond te houden en lekker voorwaarts te rijden (is wel lastig als de bak niet zo goed is ;) ).
Verder lekker door oefenen dan kom je er wel!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 14:21

Ik zie eigenlijk geen slechtliggend zadel of te klein zadel maar een hoge schoft en een ruiter die haar benen op trekt, dan kan je een 22inch zadel kopen, zit je nog te ver achterin. Als ze gewoon in het midden gaat zitten past dit volgens mij prima.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:16

Ik heb er één ding op te zeggen: Hou contact met zn mond ;)

lisaaatjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:30

ik heb niet zo veel verstand van dressuur maar ziet er vriendelijk uit
en wauw die laatste foto en super gaaf!