Problemen na de sneeuwperiode =(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_lyna

Re: Problemen na de sneeuwperiode =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:01

ja kijk goed na het voer en let goed op hoeveelheden, dan komt het goed :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:02

Ik rijd ze dan vaak flink voorwaards, maar dat gaat met mijn maatje gewoon niet in zo'n geval.. Dit is niet zoals hij is.. Heb hem zo nog nooit mee gemaakt..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:12

Zijn eigenaresse denkt trouwens dat het komt door het extreem wisselende weer de laatste tijd.
Volgens haar is het een combi, van het weer, de sneeuw van 1,5 week geleden en enthousiasme.
Ze rijd zelf altijd overdag en dan is het minder, dus ik ga zondag eens kijken hoe hij overdag loopt.
We zijn natuurlijk de afgelope 3 wegen van heel koud, met sneeuw, naar 14 graden gegaan, vannacht had het weer gesneeuwd en nu was het weer een heel stuk warmer. Zijn eigenaresse denkt dat dat er ook mee te maken heeft.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:26

Ik weet niet of je mensen kent met artrose? Maar die hebben deze periode van het jaar echt enorm veel zeer. Koude is een hel, maar plotse weersveranderingen zijn nog veel erger. En dit is een combinatie van de 2.

Zelfde voor dieren met artrose, mij lijkt dit echt een uiting van pijn, op een bepaald punt leg jij je evenwicht op een bepaald punt, of vraagt een bepaalde oefening, dat doet pijn, dan zou ik ook ontploffen. En eens ze leren dat de pijn overgaat als je er af valt, ja dan ben je verder van huis.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:31

Daar heb je helemaal gelijk in! :j
Een vriendin van mij heeft artrose..
Maar ik moet toch echt even doorzetten, en hem op een paardvriendelijke manier erdoorheen slepen...
Als we hem nu stil zetten, zijn we nog verder van huis..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:37

Stil zetten is inderdaad ook niet goed met artrose, rustig en vaak bewegen is ideaal, geen grenzen op zoeken, beter 4 x per dag 10 minuutjes werken, dan 1 keer per dag een halfuur.
Ik weet dat dat moeilijk is, daarom is het voor artrosepaarden ideaal om op de wei te kunnen om zichzelf in beweging te houden.