Waarom altijd commentaar geven?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geef jij vaak commentaar op anderen?

Nooit
21 (23%)
Alleen als het paardenmishandeling is
35 (39%)
Alleen op bokt
14 (15%)
Vrij regelmatig, op bokt maar ook op stal
18 (20%)

Totaal aantal stemmen: 88

Mayasfrenk

Re: Waarom altijd commentaar geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 10:52

Ik help met het inrijden van jonge paarden door de longeer lijn vast te houden bij de eerste paar keer rijden en ik blijf in de bak staan de eerste paar keer los voor het geval er wat gebeurd. Op die momenten zeg ik wel eens dingen als pas op dat je niet te ver voorover gaat zitten, of probeer het tempo iets lager te krijgen om het paard wat meer te laten ontspannen en zich meer op jou te laten concentreren. Commentaar als jeetje jij rijd beroerd of goh wat een lelijk paard zou ik nooit geven. Maar wel goed bedoeld advies minst ik de indruk heb dat de persoon in kwestie hier geen probleem mee heeft. Natuurlijk heb je altijd mensen die er helemaal niet op zitten te wachten dat je iets zegt en dan houd ik ook gewoon mijn mond. ( of ze moeten hun paard wel heel erg wreed behandelen natuurlijk)

Yvankaxx

Re: Waarom altijd commentaar geven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 19:53

Eigenlijk geef ik geen commentaar, in ieder geval niet tegen de mensen zelf. Ik ben er van overtuigd dat ik bijvoorbeeld dressuurmatig daar zelf te weinig verstand van heb wat goed is of niet goed is. Tegen mijn beste vrkendin zeg ik het bijvoorbeeld wel als ze haar voeten afsteekt ofzo, maar ook alleen tegen haar eigenlijk.