Chardon na een week rust weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:03

karin1994 schreef:
Okee bedankt ik senk dat ik het snap, kan ik er ook wat aan gaan doen

Ik blijf die kneepjes geven om hem los te maken 'proberen'
Dit is de eerste keer dat ik me terugzie en ik schrok er goed van

Pff nog zoveel te leren, van mn beweging ga ik op les vragen

Bedankt voor jullie hulp! Ik hoop dat dit voor ons een goed hulp is om verder te komen

Ik zou dan toch iets anders proberen , lang en laag rijden dan weer een stukje oprichten . En eens je hand naar voren steken om te controleren of je paard los van de hand blijft ...
Het lichamelijk loswerken doe ik door overgangen te rijden en van hand veranderen en voltes vergroten en verkleinen wat pasjes schouder voor of zijgangen te vragen ...
Heb hier wel een mega fijne instructeur voor . En ook ik rijdt voor de leuk en niet wedstrijd gericht ;-)
Laatst bijgewerkt door Zinzi_jewel op 03-02-13 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:03

karin1994 schreef:
Okee bedankt ik senk dat ik het snap, kan ik er ook wat aan gaan doen

Ik blijf die kneepjes geven om hem los te maken 'proberen'
Dit is de eerste keer dat ik me terugzie en ik schrok er goed van

Pff nog zoveel te leren, van mn beweging ga ik op les vragen

Bedankt voor jullie hulp! Ik hoop dat dit voor ons een goed hulp is om verder te komen

Ik zou dan toch iets anders proberen , lang en laag rijden dan weer een stukje oprichten . En eens je hand naar voren steken om te controleren of je paard los van de hand blijft ...
Het lichamelijk loswerken doe ik door overgangen te rijden en van hand veranderen en voltes vergroten en verkleinen wat pasjes schouder voor of zijgangen te vragen ...
Heb hier wel een mega fijne instructeur voor . En ook ik rijdt voor de leuk en niet wedstrijd gericht ;-)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:55

Het meeste is al gezegd en je hebt ook al goede tips gehad :j

Ik vind het een beetje lijken alsof je paard nogal vasthoudt. In z'n kaak, in zijn hals,nek én rug. Hij kan inderdaad niet lekker voorwaarts en ontspannen komen door jouw hand. Geef 'm ietsje meer lucht van voren en rij lekker veel figuren en overgangen. Door kneepjes geven gaan ze juist vast houden, en niet loslaten. Probeer je handen gewoon stil te houden. Dan pas ontspant je paard en laat hij dus ook alles los.

Inderdaad ook wat meer wisselen in hoofd-hals houding. Het is bewezen dat lang in dezelfde hoofd/hals houding stress veroorzaakt bij een paard, dus als je paard stress voelt zal hij eerder vastzetten. Lekker wisselen dus, rondje vwnw, dan iets diep dan wat hoger dan weer wat langer etc. zodat de hals/nek ook lekker beweegt en dus soepel en dus los wordt.

Succes, je hebt een leuk paard!