Buitenritten ga ik weer maken zodra hij weer ijzers heeft (als we de laatste sneeuw en vrieskou gehad hebben), zodat we weer flink kunnen gaan rijden 
Mahitri, impuls is ook altijd moeilijk ja, goed gezien. Hij gaat wel hard, maar impuls is nog altijd niet erg goed (heeft natuurlijk ook niets met snelheid te maken), was dan ook een 6. Hij heeft nooit een erg actief achterbeen gehad, het is heel moeilijk dat erin te rijden. Hij reageert doorgaans goed op mijn hulpen, maar echt fel is het niet. Ik kon er deze wedstrijd ook niet meer aan rijden, dan had ik hem aan de voorkant nooit kunnen houden (niet alleen wat betreft snelheid, maar ook nageeflijkheid, hij drukt zich dan al snel weg).
Nogmaals bedankt voor alle tips! Heb er echt heel veel aan
(al zal de volgende wedstrijd weinig beter zijn dan deze, aangezien ik op het moment niet kan trainen, behalve dan de voorbereiding, die kan natuurlijk wel beter)
bij mij is het al veel beter geworden door op buitenrit heel veel tempowisselingen te rijden rechtuit en dan net zo lag doorrijden naar de middendraf tot die tact houdt, dan weer terug nemen (echt terug nemen tot ie bijna stapt) en weer wegrijden. Zo wordt het achterbeen sneller, en kan ze het voorbeen beter weg steken.
Met dit paard zou ik zo in de training veel doen aan tempocontrole en het voorwaarts/neerwaarts rijden en van daaruit weer werken naar oprichting. Als je hem in het basiswerk dan goed met je been naar je hand toe kan rijden kan je steeds een paar pasjes naar de middendraf toe rijden, maar niet meer dan hij en jij kunnen behappen. Als je tegen een tactfout aanloopt ben je te ver gegaan