Manegepaard Tango in de les

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 22:38

Voorwaartse activiteit noem ik het, lijkt me super duidelijk. :)
Ik zeg niet: laat het paard sneller gaan.
Het paard moet voorwaartse drang gaan krijgen en behouden, maar dat komt niet vanzelf.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 22:42

zap schreef:
Ja het is moeilijk dat het een manegepaard is. Absoluut. Maar probeer het maar eens. Je geeft 1x been en daar moet hij het mee doen. Valt hij terug 'schrik' hem dan maar wakker en kom weer 1x in met je been (desnoods tikje bij als hij niet voldoende reageert). Net zo lang tot jij stil kan zitten en je paard voorwaarts gaat denken. Hoe kan je immers je paard er vanachter goed onder rijden als je constant moet blijven werken om hem überhaupt aan het lopen te houden?

Pas als je paard zelf blijft lopen, kan jij aan hem gaan rijden.

Je moet wel heel consequent zijn. Als jij weer mee gaat in zijn werken dan moet je weer van vooraf beginnen.

Ik ben consequent tijdens mijn les als ik op hem rijd en een ander meisje wat meestal de vrijdag dat ik niet op hem rijd hem rijd (vaak wisselen wij elkaar af, dus de ene week zij en de andere week ik, maar dat dan enkel op de vrijdagavond). Zij is er ook consequent in, maar hij wordt dus nog veel vaker in de week gereden door allemaal andere (mindere) ruiters. En dat is zo'n groot nadeel! Hij is echt al enorm verbeterd, in zijn hele houding, in zijn tempo, in de hulpen, alles. Maar het blijft gewoon heel erg lastig als je hem niet zelf elke keer consequent kan rijden.

Maar ik neem jullie commentaren zeker mee voor de volgende week!

Dreamy

Re: Manegepaard Tango in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:45

Ik vind het er prima uitzien :j
Snap alleen niet dat er in het begin met spoor is gereden om hem aan het been te krijgen, terwijl dat juist is om je beenhulp te verfijnen als ie wél al aan 't been is :Y)
Maar dat is nu dan in ieder geval niet meer aan de orde :D Jullie zijn inderdaad lekker vooruitgegaan al!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-13 16:45

Dreamy schreef:
Ik vind het er prima uitzien :j
Snap alleen niet dat er in het begin met spoor is gereden om hem aan het been te krijgen, terwijl dat juist is om je beenhulp te verfijnen als ie wél al aan 't been is :Y)
Maar dat is nu dan in ieder geval niet meer aan de orde :D Jullie zijn inderdaad lekker vooruitgegaan al!

Nou in het begin kon je trappen wat je wilde maar no way dat die vooruit ging hoor! En zodra je sporen om had wist die het meteen (net zoals met een klein zweepje toendertijd) en dan liep die echt wel hoor. Hij heeft soms niet echt respect voor de ruiter.

juliaspeex
Woonplaats: Op aarde, naast mijn buren, een dak boven mijn hoofd uhhm in zuid holland ergens...

Re: Manegepaard Tango in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 13:28

je handen meer naar voren houden als je gaat springen, en wat eerder voor de sprong in verlichte zit gaaan anders dan kom je daarna te hard in het zadel terecht.