Klaar voor de B?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Klaar voor de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:55

nou de meeste tips heb je al wel gehad.
nu vielen mij ook je benen op!
probeer ze netjes stil te houden. ook je hakken goed uitdrukken.
als je je benen mooi lang houd en je hakken naar beneden houd dan kom je ook minder ver uit het zadel waardoor je zit rustiger wordt.

je handen stil houden kun je jezelf ook aanleren door een bokriempje aan je zadel te bevestigen en onder het rijden vast houden. je kunt met je handen dan niet meer alle kanten op. waardoor je zelf erg bewust wordt van je handen!

daarbij heb ik het idee dat je met je handen heel erg probeerd die nagefelijkheid te bewaren. je bent ophoudingen aan het geven die niet zo sterk nodig zijn. probeert eerst wat actiever te rijden en dan opvangen van voren!

Anneltwister

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 18:57

je kan het altijd proberen. maar even een tip zorg dat ze niet te veel in de krul valt

rhaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:10

Wat betreft starten, dat ligt eraan waarom je wilt starten. Gewoon om ervaring op te doen en tips te krijgen kan natuurlijk altijd. Echter wil je direct winst rijden of meerijden om de prijzen dan zou ik nog even wachten.

Wat me opvalt is dat je geen onafhankelijke zit hebt. Je handen bewegen inderdaad mee, je benen heb je niet stil en het lijkt erop dat je met name in draf soms moeite hebt met je evenwicht. Ik zou zeggen, even de voorkant (het nagevelijk rijden) vergeten en oefenen op een stillere onafhankelijke zit. Je handen moeten onafhankelijk van het lichtrijden stil blijven staan en mogen dichter bij elkaar. Daarnaast inderdaad teugels iets korter.

Daarnaast zou ik oefeningen als schouderbinnenwaarts voorlopig even achterwege laten. Eerst zorgen dat je paard recht is aan 2 benen en teugels. Op de eerste van hand veranderen zie je goed dat ze nog niet mooi recht is.

Ook de overgangen zou ik gaan oefenen. Paard mooi aan je been houden en op je zit met een stille hand terug rijden.

Heb je ook les?

Ingeeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:35

Meeste tips zijn al gegeven, maar ik vroeg me eigenlijk af waarom je nu al met een spoortje rijd? Vind ik (persoonlijk) een beetje vroeg als je nog niet eens B gestart bent. Maar dit is puur mijn mening en ik ben gewoon benieuwd waarom je er spoortjes aan hebt hangen. De reden waarom ik dit vraag is onder andere omdat ik vind dat jouw benen wel een stukje stiller zouden mogen, het lijkt nu net of je iedere pas aandrijft. Volgens mij 'drijf' je niet echt het paard aan steeds in de draf maar is het puur de beweging van jouw been. Pas hiermee op want als jouw spoortjes alsnog het paard iedere pas raakt kan ze hierop afstompen :)
Mooi paard en alvast veel succes en plezier met de wedstrijden, komt vast goed!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 19:50

Mooie paardje heb je zeg!

Wat mij opvalt misschien is het al gezegt hoor is dat je teugels vrij lang zijn. Daardoor maak je je handen nogal breed. Probeer je teugels iets korter te nemen zodat je handen minder breed zijn en probeer dan gelijke druk te houden ik denk dat hij dan in de aanleunig iets fijner gaat lopen.

Meer verstand heb ik er helaas ook niet van.

Veel succes mocht je binnenkort toch gaan starten!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:33

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.