Manegepaard Leander in de manegeles.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 23:22

Daar heb je Leo :) Leuk om te zien, paardje dat ik ook zolang heb gereden. Alweer bijna 6 jaar geleden. Ook Rani gereden, en die kon me toch een partij lopen én springen. Jammer van de stal benen toen..
Leo is/was de ene keer hyperactief en de andere keer zo traag als wat, dan ging ze echt niet haar best doen hoor. haha dat kon je wel vergeten!

Maar de momenten dat ze zo gaat best deed zal ik niet vergeten, elke zomervakantie weer :)
Succes op leo, komt vast goed!

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:41

Leuk paard :) Ik vind ook dat je wat meer rechtop mag gaan zitten en ik vind je ook erg kort zitten, beugels een gaatje langer miss?

Ambertjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 20:21

Beugels mogen langer. Probeer wat naar achteren te leunen, hakken laag en tenen naar binnen.
Voor de rest echt een leuk paardje :)

Persevero

Re: Manegepaard Leander in de manegeles.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:20

probeer meet door het zadel te schuiven in de galop

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-13 16:22

bedankt voor alle tips etc.
in het topic staat ook dat dit filmpjes/foto's zijn van afgelopen september en dat ik na deze les idd mijn beugels 2 gaatjes langer heb gedaan ;)

ah, wat leuk xGoldenHero.
ik heb altijd op Rani gereden, 2 jaar geleden heeft ze een hersenbloeding gehad, en toen was het over.
dankjewel!

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 16:25

probeer je rug iets minder bol te maken, voor je gevoel wat holler!

EvelienKiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 17:30

Je schrijft dat het paardje moeite heeft met het aangalloperen op de rechterhand en zelfs dat ze soms een bok geeft (waarna ze dus wel goed aangallopeert). Dit kan betekenen dat ze problemen heeft met haar rug, bekken of iets dergelijks. Je kunt dit testen door haar aan de longe te laten aangalloperen, of nog beter: in vrijheid in de bak. Doet ze het ook zonder ruiter op haar rug, dan heeft ze zelf een fysieke belemmering. Dat ze het dan wel goed, dan ligt het aan de ruiter. Het is een manegepaard, dus waarschijnlijk zijn je mogelijkheden beperkt voor het oplossen, denk aan een ostheopaat. Toch kan je deze informatie meenemen met het rijden.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-13 07:22

bedankt voor de reacties.

EvelienKiss, we hebben het voorgelegd aan het bestuur van de manege en ze zullen er iemand bijhalen dus dat komt wel goed :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:14

Ziet er leuk uit!
Probeer alleen wat rechter te gaan zitten, zoals meer hier al zeiden beigels gaatje langer wil wel eens helpen inderdaad.
Veel succes nog :D

Oneofus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 22:26

Ziet er zeker niet slecht uit! :-) Wel zou ik je aanraden om je beugels toch wat langer te doen, deze zitten echt wel veel te kort. Eens je de beugels wat langer hebt, zal het ook makkelijker worden om beter op je kont te gaan zitten. Probeer ook op je houding te letten, schouders naar achter en een mooie rechte rug. Heel veel succes! :-)

Sjokki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 18:02

probeer je schouders wat meer naar achter de drukken, en wat meer rechtop. voor de rest ziet het er goed uit!

Anneloes___M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:53

wat een leuk manegepaardje ! :)
ik vind dat je het paardje erg leuk rijd, en het enige wat mij opvalt is dat je steeds een beetje naar voren zit .
probeer hier aan te werken , en veel plezier verder met het lessen ! ;)

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:08

probeer je ellebogen bij je lichaam te houden, nu steek je armen wat na voren uit, ellebogen naast je lichaam houden kan je ook helpen om rechter op het paard te gaan zitten. En bij je hakken kun je steeds denken dat ze moeten wijzen naar naar het achterbeen van het paard, wellicht komen dan ook je benen iets meer terug te liggen en komt je voet evenwijdiger aan de paardenbuik waardoor je kapstokjes minder worden

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:20

Leander ziet er uit als een lief paardje. Wat me op viel toen ik je filmpjes bekeek is dat je vrij constant op het verkeerde been rijdt, misschien kun je hier iets meer op letten. Daarnaast heb ik nog een tip voor in de galop, het kan helpen om de overgang van draf naar galop meer voor te bereiden, dus eerst doorzitten en iets meer binnenbeen geven.
Succes verder!