Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
voor het paard lekker onduidelijk en afstompend en voor de ruiter ook vermoeiend lijkt.
), als ik geen reactie krijg op m'n been ben ik vaak niet consequent genoeg, terwijl mijn paardje heel goed weet wat ze moet doen als ik ook maar een klein beetje been geef. Citaat:What's the deal here? Wordt het zo aangeleerd? Leer je het jezelf aan en kom je er niet meer vanaf? Ben je jezelf er niet (altijd) van bewust? Wat doe je eraan? Of vindt je het juist wel best zo? En wat is jullie mening over dit fenomeen?

en heb een gruwelijke hekel aan slome/niet aan hulp paarden :p
ander probleem 
pitbullgup schreef:Zit ook wel een verschil tussen een drijvend been en wiebel been. Wiebel been ligt niet stil maar hoeft niet perse met elke pas te drijven of spoor te raken. Bij een ronder geribd paard is het ook al moeilijker om het been mooi stil te houden en zadel doet ook een hoop.
Ik heb dus ook erg last van wiebel benen als m'n verzorgpaard niet goed over de rug loopt en net iets te hoog in tempo
Citaat:Ik heb dus ook erg last van wiebel benen als m'n verzorgpaard niet goed over de rug loopt en net iets te hoog in tempo