Tegen de grond en in de lucht met Irandesse!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:47

Ufurio4e schreef:
erg stoer dat je voor je probleem uit durf te komen.
Wat ik kan zien is volgens mij dat het zadel te klem ligt op de schoft.
Geen geld voor een ander zadel?
Doe er een bontje onder dan komt het zadel wat omhoog en komt de schoft vrij
succes

Bedankt! Ik zal eens rondkijken om een bontje, ik zou het zonde vinden om dit zadel weg te doen aangezien ik bij bijna alle andere zadels last heb van rugpijn :(

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:50

Ik denk dat je haar te lief rijd. Dan heeft ze ook tijd om spoken te zien.
Veel figuren- overgangen en tempowisselingen maken zodat de aandacht bij jou blijft. En daarmee wordt ze automatisch ook beter voor het been.

Ik vind jullie een mooie combinatie om te zien samen en eindelijk geen pluk en trek ruiter.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:51

GiermanLB schreef:
Wat ik zo aan de foto's zie, is een paard dat braaf zijn rondjes loopt, maar niet erg aan het werk word gezet. Daardoor kan die dingen gaan doen, zoals bijvoorbeeld het steigeren.. Ga meer doen, dit hoeven geen moeilijke dingen te zijn, maar rij veel schakelingen, vooral goed voorwaarts rijden. Als jij erop zit van: Ohohhhh hij gaat zo wat doen of, ohhh hij gaat hier er vast vandoor, dan heeft je paard het al bedacht en ben je dus te laat. Zet hem aan het werk, als hij aan het werk is kan hij niks verzinnen :j

Het was ook wel zeker met de wind hoor, aan de boskant is ze vaak verschoten of moest ik echt veel moeite doen om haar erlangs te krijgen en dan krijg je protest natuurlijk. Desalniettemin moet ik haar meer vooruit rijden :j Vorige keer ook al galoppeert ze meteen aan als ik gewoon een beetje druk geef.. Iemand een oplossing?

GiermanLB

Re: Tegen de grond en in de lucht met Irandesse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:52

Even 5 minuten flink naar voren galopperen, en dan opnieuw proberen :j Let wel op je eigen zit, zit je recht en heb je je benen op de juist plek

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 17:54

schrikdraad schreef:
Ik denk dat je haar te lief rijd. Dan heeft ze ook tijd om spoken te zien.
Veel figuren- overgangen en tempowisselingen maken zodat de aandacht bij jou blijft. En daarmee wordt ze automatisch ook beter voor het been.

Ik vind jullie een mooie combinatie om te zien samen en eindelijk geen pluk en trek ruiter.

Bedankt! Ik ben gisteren in het bos gaan rijden omdat ze bomen aan het zagen waren in de buurt en ik had geen zin er weer eens af te donderen :') Daar heb ik toen veel overgangen gereden en ze liep toen ook heel voorwaarts! In de piste protesteert ze vaak tegen mijn been de laatste tijd, soms steigert ze zelfs. Enig idee hoe dat op te lossen valt? :)

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:01

Je schrijft dat je haar nu ronder moet rijden. Maar probeer nu dat nieuw voor haar is geen gemixte signalen te geven. Dus niet net in de teugels knijpen als je been geeft.
Naar voren gaan op je been is belangrijker dan rond blijven. Later als ze goed reageert komt rond blijven er weer bij.
galoppeert ze aan, prima dat is ook een reactie op je been. Galopeer een rondje en vraag haar rustig terug in draf en probeer het opnieuw.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:20

schrikdraad schreef:
Je schrijft dat je haar nu ronder moet rijden. Maar probeer nu dat nieuw voor haar is geen gemixte signalen te geven. Dus niet net in de teugels knijpen als je been geeft.
Naar voren gaan op je been is belangrijker dan rond blijven. Later als ze goed reageert komt rond blijven er weer bij.
galoppeert ze aan, prima dat is ook een reactie op je been. Galopeer een rondje en vraag haar rustig terug in draf en probeer het opnieuw.

Oke bedankt, ik zal erop letten! Over het algemeen doe ik niet zo veel met mijn teugels, enkel contact houden volstaat meestal.

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:09

Ik zou me niet teveel aantrekken van de meningen dat je paard op de voorhand loopt. Ze is pas 4 en start nog lang geen M dressuur. Eerst maar es lekker rijden en de achterhand sterker maken voor dat je haar daar op zet lijkt mij :) Mooi dier trouwens.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 14:14

Je kan beter een zadelmaker naar je zadel laten kijken en hem laten opvullen waar nodig. Maar van voren moet hij inderdaad iets omhoog en dat los je niet op met een bontje die werkt hem overal omhoog.

Mijn merrie is ook erg gevoelig in haar mond. Heb er sinds kort een bitbandage/ bitrap omheen en ze is een stuk fijner en rustiger met rijden. Is te proberen kost maar een paar euro en er zo weer vanaf te halen.