5 Jarige WelshxFjord Mees aan het werk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:38

Cathleen schreef:
@Heleennn Ja :') Contragalop is dat :j

Ohw, ja twijfelde omdat pony nog zo jong is en zo weinig buitenstelling had :)

LauraEline

Re: 5 Jarige WelshxFjord Mees aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 19:57

Heel veel opmerkingen heb ik niet voor je behalve dan dat ik de manier van rijden er heel fijn en rustig uit vind zien. En verder ben ik he-le-maal verliefd op dat prachtige paardje van je, vooral dat hoofdje <3

dominiquew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:01

leuke pony, probeer je handen wat meer rechtop te houden en tenen naar binnen, met inrijden zou ik je teugels ook wat korter nemen zodat je wel contact heb met de mond

TeQuieroOZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:04

wat een ontzettend gave kruising, even dat als eerst, echt een mini fjord.
ik vind het er nettjes uit zien (heb niet echt een feeling voor tips geven enz)
alleen je voeten mogen wel naar binnen. dat vind ik er ook bij sommige foto's lelijk uitzien.
geniet vedder van dat apparte ding! ik vind hem leuk

loeloemoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 13:57

Allereerst een super leuke pony!

Ik denk dat je wel wat meer naar achteren mag zitten en je schouders rechter mag houden.
op sommige foto's vind ik je hakken wat opgetrokken lijken, maar dit kan aan de manier van foto's nemen liggen.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:15

Wat een schatje zeg!!! Dat is een hele leuke kruising! Rijden ziet er netjes uit!
Zorg dat je niet af en toe naar voren duikelt of juist je rug te hol houdt!

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:20

Wat een schattige pony! Kijk goed voor je dan ga je vanzelf rechter op zitten. :)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 10:59

Moderatoropmerking:
Ik heb ontzettend veel offtopic berichten verwijderd. Bij deze het dringende verzoek om dit topic verder ontopic te houden en je bericht te voorzien van rij-technisch commentaar. In [RT-HAW] Regels en Richtlijnen [HAW] Horses At Work kan je meer lezen over de regels die gelden op RT-HAW.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:02

Hele leuke pony. Als ik jou was zou ik een ander zadel gaan zoeken, want deze is te groot. Er zit helemaal geen ruimte aan de voorkant. Hij drukt gewoon op de rug.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 11:19

Ze heeft een erg korte hals, dat maakt het niet gemakkelijker. Ik heb ook je profiel bekeken, klasse hoor, wat jullie samen allemaal hebben meegemaakt en gedaan... hoop dat jullie nog heel lang samen blijven!

Even wat betreft je rijden: zou je vanuit halsstrekken en dan opnemen niet wat meer lengte kunnen krijgen? Ik heb mijn paard indertijd een commando voor halsstrekken geleerd, dat zou voor jou een fluitje van een cent moeten zijn :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 22:10

Wat een supergave pony! ik heb in je profiel gekeken en wat een mooie fotos staan daarin, echt heel mooi!
Het lijkt op deze fotos dat ze inderdaad het contact niet wil maken met jouw hand en het bit. Misschien heeft het ook te maken met de pijn die ze eerder heeft gehad toen ze het bit in had.
De kunst is van achter naar voren te blijven rijden en je hand niet helemaal los te gooien maar haar vanuit voorwaarts rijden tegen je hand aan te laten lopen. Als zij contact oppakt met het bit, beloon je haar door je hand open te doen. Dit kun je dan langzaam uitbouwen en je zal zien dat ze steeds meer stukken het bit gaat oppakken. Het is belangrijk dat je duidelijk aan haar laat merken wat je wilt. Je wilt dat zij het bit oppakt en lengte aanneemt in de hals. Doet ze dit, moet de beloning ook groot zijn. Ook al is het 1 sec.
Laat ze daarna weer los? Begin je gewoon weer overnieuw met door voorwaarts rijden haar tegen je hand aan te laten lopen.
Niet aan de voorkant gaan prutsen met kneepjes enz. Je hand stil houden en juist wel contact houden met de mond. Als je alles losgooit, blijft zij waarschijnlijk gewoon met de kin op de borst lopen en krijg je nooit contact.
Heb je ook les?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 22:26

Wat een ontzettend leuke pony, probeer meer te werken aan de juiste verbinding. Dat ze meer jouw hand op wil gaan zoeken en volgen waardoor ze meer lengte krijgt in haar hals. Denk een beetje aan hals strekken. Tempo wisselingen in draf en galop helpt dit ook verbeteren. Klein beginnen en langzaam steeds een beetje uitbreiden. Ze word dan scherper aan been, maar moet ook op jouw leren wachten.ik hoop dat je het een beetje snapt. Heb genoten van je profiel, zou zo in de penny kunnen. Je hebt de beste basis in mijn ogen die een jong meisje met pony's kan hebben. Genieten, begrijpen en spelen! Heerlijk.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 21:40

Def, Bedankt voor de tips :j! Ja ik heb ook les! Nu even niet aangezien mijn lesgeefster in het ziekenhuis ligt..

Jessica24, Bedankt voor de tip! haha het verhaal heeft ook in de penny gestaan! 2 pagina's was ik erg blij mee :D! Ah! Bedankt erg leuk om te horen :+:

Bedankt iedereen voor de tips en lieve reactie's! Ga er zeker deze weken mee werken :j

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 13:05

Wanneer zij zich hard maakt in de kaak, heb ik het idee dat de keelriem te strak zit. Dit kan ervoor zorgen dat het gaat klemmen. Probeer deze eens wat losser te doen. Of je moet zeker weten dat ze er geen last van heeft ;) Verder is het meeste al gezegd.

Cathleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-13 13:38

Karlijnxxx schreef:
Wanneer zij zich hard maakt in de kaak, heb ik het idee dat de keelriem te strak zit. Dit kan ervoor zorgen dat het gaat klemmen. Probeer deze eens wat losser te doen. Of je moet zeker weten dat ze er geen last van heeft ;) Verder is het meeste al gezegd.

bij de keelriem past makkelijk een vuist tussen, dus daar zal het niet aan liggen :')

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:53

Je hebt een hele leuke pony!!
Alle tips zijn al gegeven over het lang en laag, ziet er nog een beetje opgepropt uit, maar dat komt wel goed als ik het zo lees.
Ik vind jullie er fijn uit zien samen, de band tussen jullie is goed voelbaar in de foto's.
( ik heb ook even in je profiel gespiekt, wat een geweldig mooi verhaal en prachtige foto's!)

belper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 21:17

Wat een leuke kruising heb je daar :)

Die klieren waar je het over hebt, zijn waarschijnlijk spieren die gewoon 'groot' zijn. Dat had mijn pony ook dat kwam doordat die zich 'vastzette' en niet een goeie buiging had, als je um dan wel 'goed' hebt dan gaat die spier ook weg zegmaar, hij word oog ook veel kleiner. Dit kan je bij het rijden al zien dan..

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 12:28

Wat een leuke pony! Wat een gave kruising :)

Het rijden ziet er wel goed uit. Je zadel ligt alleen te ver naar voren of is te groot. Hij valt over de schouder.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 10:49

Ik heb net je profiel bekeken/gelezen.
Jullie verhaal raakt me echt, wat bijzonder!
Volgens mij hebben jullie een hele sterke band, mooi op te zien :)
Daarnaast ziet het er ook nog heel erg netjes uit.
Veel plezier en succes verder samen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:46

[quote="Jolien_x"]Mensen jullie moeten dr profiel eens bekijken! Wát een geweldig verhaal en wat kun jij een boel met deze pony! [quote]

:j :j
Wat een geweldig stelletje zijn jullie!
Tip: probeer je tijdens het rijden bewust te zijn van waar je pony zijn achterbenen zet. Dan is je concentratie wat beter verdeeld over je pony. Dus voelen en verbeelden hoe je pony in z'n achterbenen beweegt.
Dan zal je pony als vanzelf wat meer gaan strekken in z'n lijf.

dinek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-13 20:15

je tenen iets meer naar voren houden ipv naar de buitenkant.

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 15:57

Wat een ontzettend leuke pony!
De klieren van Britt (fjord) zijn ook altijd opgezet en die kauwt en schuimt enorm dus denk niet dat het daarmee weg gaat. Ze hebben wat minder ruimte bij hun kaak en die klieren moeten toch ergens heen.

Kaak vast zetten ook een leuk grapje. Werk haar vooral los linker en rechter stelling afwisselen. Niet te lang door zeuren dus even links en even rechts. Daarin rekening houden met haar natuurlijke scheefheid komt het helemaal goed.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:20

Wat staat die kleur fantastisch! :j
Ik vind het er goed uitzien!

Its_Juliaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:07

Altijd als ik dit topic zie moet ik gewoon een reactie plaatsen! Ik vind het zo'n geweldige pony!

Verder valt het me op dat je rustig rijd. Fijn gezicht :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:48

Wat heb je een ontzettend leuke pony. Ik heb even in je profiel gekeken en daar zie ik hele fijne plaatjes van een leuk team. Super!

Wat mij opvalt aan de foto's is dat foto 5, 8 en 14 laten zien dat je zadel niet helemaal goed ligt. Omdat dit echt op 3 foto's te zien is vind ik het wel een aandachtspuntje: het zadel ligt erg ver naar voren, nog net niet op de schouder (dan zou het echt verkeerd liggen) maar wel tegen de schouder aan. Pas hiermee op, anders belemmert het de bewegingsvrijheid van je pony.

Verder loopt ze inderdaad opgekropt maar ik zie dat je daar veel tips voor hebt gekregen :)

Overigens vind ik het mooiste beeld waarop je je pony rijdt de foto's vanuit je profiel waarop je 'in vrijheid' rijdt. Daar loopt ze ontspannen, niet opgekropt en daar ziet ze er ook heel blij uit. Veel plezier nog met haar!