Charlie voor het eerst haw!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 16:16

Fem_daf schreef:
Je moet zelf even heel kritisch naar je binnenhand kijken. Deze mag verder naar voren en hoger. Als je je hand zo laag hebt, belemmer je haar beweging en kan ze idd gaan knikken. Verder: ontspan! Je benen, rug, nek en schouders lijk je vast te zetten. Als jij dit doet, zal zij zeker je voorbeeld volgen..

He-le-maal mee eens! Mn instructrice zegt dat ook..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:43

Leuk dier, maar mag van mij wel wat actiever aan het werk.
Het oogt allemaal wat lui, haha dat is wat ik zie.
Niet moeilijk doen, het gaat zo wel lekker..

Die onrustige aanleuning kan ze ook niet rustiger krijgen want ze word op een rustig gangetje gereden en dat is voor zulke jonge dieren ontzettend moeilijk om dan hun eigen balans te vinden + een ruiter die ook mee wiebelt met benen, handen en zelf ook nog erg haar houding aan het zoeken is. Dat maakt het allemaal niet makkelijker, dat geeft niet. Iedereen leert ! Ik ben ook geen sterruiter hoor ;)
Maar iets meer gas van achteruit :j

Vooral in de galop mag hij van mij actiever, dier maakt geen sprong.. vind het een erg vlakke galop.
Bij 1.35 geef je haar volgens mij wel een been van dat ze door moet gaan, zo te zien vind ze dat moeilijk want ze zwiept meteen met haar staart.

Ik had liever gezien met zo'n jong dier, lange lijnen op de binnenhoefslag zodat ze niet kan plakken aan de bakrand. Veel diagonaal, veel hand veranderen

In de draf, je blijft maar been geven maar bij je paard zie je een groot vraagteken opbloeien...

Denk ook om je binnenhand, ik zie je daar wel vaak met sturen ;), die heb je vaak strakker staan dan je buitenhand. Foei ;)!
Armen minder wijd, meer langs je lijf laten, handen voor je en wat hoger.

Succes met dit leuke dier!

Nivada

Re: Charlie voor het eerst haw!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 17:46

Klopt, in de galop moest ik haar een paar keer echt porren om door te blijven gaan.

Het verschilt ook per keer hoeveel 'zin' ze heeft. De ene keer zit ik telkens de duwen en een andere keer steeds te remmen.
Daar zal ook meer 1 lijn in moeten komen.

Bedankt voor je tips!