Fjord Winston: We gaan vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:07

Allereerst ontzettend fijn dat jullie in een korte tijd zo vooruit gaan. +:)+

Probeer je teugels een heel stuk korter te nemen je heb nu echt geen goede verbinding.
Misschien proberen je beugels een gaatje korter te doen zodat je wat stabieler in het zadel zit het is nu net alsof je bij elke stap je paard een schop verkoop.
Schuine beugelblokjes willen ook wel eens wat helpen voor de ligging van je benen.
Hij loopt ontzettend op de voorhand probeer hem meer van achteruit weg te rijden, veel overgangen kort op elkaar.
Probeer vanuit ontspanning weg te galopperen en anders laat het voorlopig achterwege.

Wbt het bewegen van het hoofd dat kan dus wel degelijk liggen aan het niet hebben van duidelijk contact, hier nl hetzelfde probleem gehad ;)
Bij een losse teugel word het erger en of je het nu met bit zonder bit met bit zonder zadel met zadel doet dat maakt geen ruk uit.

Aurora3

Re: Fjord Winston: We gaan vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 02:42

Wat dat aangalopperen betreft, voor mijn gevoel galoppeert hij stukken fijner als je met het touwhalster en het zadel rijdt. Dat is maar een kort stukje op de film dus ik weet niet of jij het ook zo voelde?

Galop lijkt voor dit paardje niet de makkelijkste gang. Ik denk dat die bewegingen van zijn hoofd komen doordat hij wat moeite heeft om zijn balans te houden. Om dit te verbeteren zou ik proberen om zelf zo stil en stabiel mogelijk op je kont te blijven zitten. Op het stukje film met zadel en halster doe je dat ook best netjes. En dan zo min mogelijk aan zijn hoofd werken. Met het touwhalster maak je sowieso geen echt contact zie ik. Met bit zou dat op zich wel mogen, maar beperk die bewegingen van zijn hoofd niet. Dan zou ik proberen om tempo wisselingen te rijden. Een paar pasjes naar voren en een paar pasjes terug op je zit. Dat kun je eventueel combineren met wat grote en kleinere voltes ook op je zit en zonder druk op je teugel. Verder zou ik het galopperen niet te lang oefenen en liefst als je paard nog niet moe is. Het kost hem best wat moeite om op de juiste manier te gaan galopperen dus maak het hem zo makkelijk mogelijk.

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:07

Ben het eens met het galop verhaal van Aurora3.

Ik stoor me aan jou benen. Je geeft iedere seconde een por in zijn buik, misschien een zweep gebruiken?
Probeer op je hoofd te letten, je kijkt steeds naar beneden, kijk waar je naartoe rijd.
Let ook op je teugels, probeer contact te houden. Beugels kunnen ook gaatje korter.

Succes ermee! En leuk Fjordje (:

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 00:21

Gaat de goede kant op! ik heb er ook een.
is die niet heel erg nat na het rijden met zijn dikke vacht?

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-13 00:21

Valt heel erg mee :)

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 18:40

Let inderdaad op je teugel contact, afentoe los-vast verbinding.
Een stille hand is niet altijd goed, ontspan en mee gaan met de beweging van het hoofd, binnenhand luchtig houden.
Veel succes het komende jaar, lekker lessen en tussendoor tijd voor lol, komt wel goed met jullie :D

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:17

Misschien een idee dat je hem eens gaat longeren met bijzet om hem beter te leren galopperen bijzet kun je zo los vast maken als je zelf wilt of misschien is er iemand bij jullie op stal die er verstand van heeft en je hier mee kan helpen

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:59

Ik vind het zo'n schatje :D
Hij mag zoals anderen al zeiden inderdaad wel actiever, actie = reactie, zeker die galop overgang vind ik veel te lang duren. Geef hem gewoon een tikje bij als ie zo traag reageert, heeft ie waarschijnlijk zo door. Verder zou ik hem inderdaad (licht) bijgezet gaan longeren om zn achterbeen sterker te maken en zodat ie wat meer balans kan vinden in de galop.

Verder vind ik het er echt top uitzien! Lekker ontspannen, gewoon lekker lessen en dan kun je in 2014 echt wel gaan starten hoor!