Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ismy schreef:Wat zijn jullie verbeterd zeg!
Tja ik ben ook een springer en een dressuur amazone maar net als geerke zegt, maak er een lekker paasvuur van haha! Het lijkt me niet dat je dressuurmatig lekker kunt trainen als er overal weer een hindernis in de weg ligt. Nou maakt een of 4 in zo'n grote bak mij niet zo veel uit maar dit zijn meer hindernissen dan een parcours
Ik vind het er goed uit zien maar je hebt helaas niet echt de ruimte in de bak om je paard lekker aan het werk te zetten. Je hebt zo'n ontzettend leuk paard met mooie gangen die ook leuk voor de dressuur zijn, er zit zoveel meer in je paard!
Zoals al gezegd is mag die achterhand allemaal nog wat actiever, hij is een beetje traag van achter wat mij op viel. Dus gewoon lekker veel tempowisselingen maken, lekker schakelen. Daar word je paardje heel lekker van en goed aan het been. 1 x been is voorwaardser of de pas vergroten en pas als je iets wil veranderen geef je een nieuwe hulp, dus bijvoorbeeld met je zit om hem langzamer of de pas kleiner te krijgen.
Helaas heb je de ruimte niet maar anders zou ik nog veel met voltes en slangevoltes etc bezig gaan. Zo krijg je de aanleuning ook sneller rustig.
Succes! jullie zijn al een heel stuk vooruit gegaan!