Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kimbalover schreef:ja dat weet ik ook wel dat de zoekfunctie rechtsboven zit,duhh.als jullie zo dom reageren reageer dan helemaal nie
Natasha schreef:Ik probeer een tip te geven waar je wat aan hebt:
Probeer iets uit met de teugels, ga melken of wat je maar wilt.Zodra ze nageeft METEEN de druk los.En weer opnieuw proberen.Zodat ze snapt: als ik druk krijg en geef na, veert de ruiterhand mee.En zodat jij leert snappen wat nageeflijkheid betekend.
laurae"]
[quote="Natasha schreef:Ik probeer een tip te geven waar je wat aan hebt:
Probeer iets uit met de teugels, ga melken of wat je maar wilt.Zodra ze nageeft METEEN de druk los.En weer opnieuw proberen.Zodat ze snapt: als ik druk krijg en geef na, veert de ruiterhand mee.En zodat jij leert snappen wat nageeflijkheid betekend.

Wat een lef moet je daar voor hebben zeg, bibber.
Natasha schreef:Ik heb het nergens over trekken gehad.
De topicstartster vraagt "hoe krijg ik een paard aan de teugel"
Dan kun jij antwoorden: door hem van achter naar voren te rijden.
Maar daarmee heeft ze nog geen antwoord op haar vraag.
.
Youko schreef:Wat ik geleerd heb, is inderdaad eerst naar voren te rijden, het paard moet gelijk reageren en fijn voorwaarts zijn. Mijn merrie kan het wel, maar heeft niet altijd zo'n zin, rondkijken is namelijk veel interessanter. Ze is dan ook pas 3 (bijna 4).
Ik moest dus zorgen dat ze lekker voorwaarts was en ook lichte druk op teugels beoefenen (hoe zeg je dat ook al weer?), zodra ze naar beneden gaat, moet ik gelijk makkelijk worden.
Ik denk dat kneden in de teugels ook een beetje link kan zijn, veel ruiters zetten hun armen nl. vast.
Niet in je eentje uitvogelen hoe het allemaal moet, neem les!
PhiaBink"]
[quote="Youko schreef:Wat ik geleerd heb, is inderdaad eerst naar voren te rijden, het paard moet gelijk reageren en fijn voorwaarts zijn. Mijn merrie kan het wel, maar heeft niet altijd zo'n zin, rondkijken is namelijk veel interessanter. Ze is dan ook pas 3 (bijna 4).
Ik moest dus zorgen dat ze lekker voorwaarts was en ook lichte druk op teugels beoefenen (hoe zeg je dat ook al weer?), zodra ze naar beneden gaat, moet ik gelijk makkelijk worden.
Ik denk dat kneden in de teugels ook een beetje link kan zijn, veel ruiters zetten hun armen nl. vast.
runningkawa"]
[quote="PhiaBink"][quote="Youko schreef:Wat ik geleerd heb, is inderdaad eerst naar voren te rijden, het paard moet gelijk reageren en fijn voorwaarts zijn. Mijn merrie kan het wel, maar heeft niet altijd zo'n zin, rondkijken is namelijk veel interessanter. Ze is dan ook pas 3 (bijna 4).

Citaat:Kinderen op dat nivo hoeven nog helemaal geen paard naar beneden te rijden.