Weet niet of ik het nou goed doe..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JNSW

Re: Weet niet of ik het nou goed doe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 18:41

Je doet niks verkeerd hoor. Hij mag je gewoon niet bijten.. punt. Je geeft hem gewoon een corrigerende tik niks mis mee :)

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:49

Straffen is niet erg,
hij moet weten dat het niet mag.
Zolang je hem niet tot moes slaat is er niks mis mee.

Clown_14

Re: Weet niet of ik het nou goed doe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 20:32

Paarden in de kudde slaan idd harder enzo en de zweep doet meer zeer als je hand.dus niks zieligs aan.paarden moeten gewoon weten dat jij de leider bent.1x duidelijk corrigeren is t beste.lange zin met boos gedoe snappen ze niks van :P

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 16:03

romyloverrr schreef:
die van mij , ( en niet alleen die van mij , doe ik ook zonder pardon bij een ander paard )
heeft dan een mep op de neus tepakken ,
dan is het meteen gedaan ! ( of soms pas na 2 keer )

ik vind jou eigenlijk nog te soft :=

Hoe kan het beter dan ? :)

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:01

Arc_En_Ciel schreef:
Casperzazoe, hij hapt gewoon flink naar me als ik de singel pak. Ik ben altijd zo zacht als ik weet niet wat met het zadel en bit, singel en alles.. Dus het is eigenlijk puur uit ja.. ik weet niet eigenlijk :=

Dat doet hij niet zomaar. Dan heb je óf een zadel dat niet goed past, óf hij heeft rugpijn, óf hij heeft een hekel aan rijden, om welke reden dan ook. Ook kan hij in het verleden een probleem hebben gehad waardoor hij nu nog bang is voor de pijn. Ik zou dus zowel zijn rug als het zadel GOED na laten kijken door een dierenarts en een goede zadelpasser. En laat ze ook kijken tijdens het rijden, dan kunnen soms dingen zichtbaar worden die je niet ziet als ze gewoon stilstaan. tot het is opgelost: zet hem kort vast met zadelen zodat hij je niet kan bijten. Dan hoef je hem ook niet te straffen voor iets waar hij waarschijnlijk weinig aan kan doen. En compliment voor jou dat je jezelf (en ons) deze vraag stelt. Een dreun verkopen kan iedereen, het probleem oplossen is vaak een heel ander verhaal, maar wel een met meer begrip voor het paard.

eluderennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 19:51

Je moet het paard ook straffen als het hapt of trapt.
Anders denkt hij de volgende keer dat het leuk is en dat het mag.
Een klap op de schouder en roepen is zeker niet zielig hoor.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 13:44

als hij alleen zich omdraait en doet alsof zou dit goed moeten kunnen maar zodra hij je echt een keer te pakken heeft ookal is het alleen maar een puntje van je mouw zou ik hem meteen een tik op zijn neus geven. en als mensen dan gaan roepen dat je hem mishandeld zeg je gewoon: dus hij mag mij wel bijten en ik mag niks terug doen? mag u hem de volgende keer poetsen en opzadelen!
in een kudde gaan paarden dan ook niet zeggen: auw auw wil je dat alsjeblieft niet meer doen?
en natuurlijk proberen om te zorgen dat hij het niet fout kan doen dus inderdaad kort vastzetten enz.