over de rug rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TC88Lavieta

Re: over de rug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 22:31

Mijn paard heeft precies hetzelfde soms, ze is nog jong en hebben les van een super instructrice. Ik ben het echt helemaal eens met rianne. Ga niet trekken hoe aanlokkelijk het soms is. De mijne is een merrie en reageert heel aandachtig op alles wat ik doe, ga ik trekken en word ik boos of schreeuw ik dan verkrampt ze. Mijn instructrice laat mij dat gelukkig inzien, zodra ik relaxed ben en lieve woordjes of complimentjes geef ontspant zij ook meer.
Een tip over het losmaken van de kant die ze vastpakt. Waarschijnlijk loopt ze op de ene hand makkelijker en ook goed over de rug. Probeer het rustig op te pakken dmv het rijden van achtjes.
Probeer inderdaad evenveel druk te houden in beide teugels en bij stelling naar links houd je hand van de hals. Ga dus niet trekken maar voorzichtig kneden zo kan je ze ook wat losser maken.

XxDeemsx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:49

we hebben zeker een passend zadel, helemaal op maat gemaakt.

dat van dat filmpje is wel een goed idee.
super bedankt voor alle hulp!
ik weet zeker dat ik hier wat aan heb

XxDeemsx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:50

TC88Lavieta schreef:
Mijn paard heeft precies hetzelfde soms, ze is nog jong en hebben les van een super instructrice. Ik ben het echt helemaal eens met rianne. Ga niet trekken hoe aanlokkelijk het soms is. De mijne is een merrie en reageert heel aandachtig op alles wat ik doe, ga ik trekken en word ik boos of schreeuw ik dan verkrampt ze. Mijn instructrice laat mij dat gelukkig inzien, zodra ik relaxed ben en lieve woordjes of complimentjes geef ontspant zij ook meer.
Een tip over het losmaken van de kant die ze vastpakt. Waarschijnlijk loopt ze op de ene hand makkelijker en ook goed over de rug. Probeer het rustig op te pakken dmv het rijden van achtjes.
Probeer inderdaad evenveel druk te houden in beide teugels en bij stelling naar links houd je hand van de hals. Ga dus niet trekken maar voorzichtig kneden zo kan je ze ook wat losser maken.

jaa, mijn instructrice zegt ook: nooit vasthouden, dan word hij alleen maar sterker!

XxDeemsx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-12 22:51

sliert

Re: over de rug rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 10:47

Ach, je herkent in ieder geval zelf al wat je fout doet. DAt is al heel wat. Succes....komt wel goed.