Nog heel veel plezier met de kar en je mannetje, maar dat moet goed komen toch??
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Meavey schreef:Klopt het dat Dinks koppie ook weer helemaal rechtstaat?
Is dat vanzelf gekomen of is er nog wat aan gedaan?
Wel super dat het weer zo goed gekomen is, ik kan me die foto´s nog herinneren met dat scheve koppie zo zielig....
):Tessebes schreef:Wat leuk! Echt schattig...
Nog wel even 2 dingetjes (kan het echt niet laten):
Ik zie dat bijna overal de lichtogen voor het schoftje zitten ipv erop, probeer de strengen eens wat korter te doen, het probleem is dan meestal wel opgelost.
De reflectors die jij (jullie?) op de wagen hebben zijn officieel niet toegestaan aangezien deze voor aanhangers bedoeld zijn. Volgens de wet moeten rijtuigen achterop een rode reflector in de vorm van een afgeknotte driehoek en minimaal één rode retroreflector (voorzien van keurmerk en niet driehoekig) voeren als het rijtuig smaller is dan 150cm. Is je rijtuig breder dan 1.50 dan 2 rode retroreflectoren.
Maar ik stond ermee in mn handen bij Sta-Rho en ten eerste past die met die afgeknotte punten niet op mn kar en ten tweede reflecteert hij niet erg goed. Ik wil gewoon goed zichbaar zijn, legaal of niet legaal, want de schrik zit er goed in als je zomaar van achter aangereden wordt.DinkeyGirl schreef:Dat met die lichtogen, ja bedankt want daar loop ik al erg lang tegenaan en ik zal t eens proberen met de strengen. Maar komt hij dan niet te dicht tegen de wagen aan te staan?

Tessebes schreef:Oeps... nou zit ik het precies verkeerd te zeggen. Je paardje moet juist verder naar voren komen te staan, dus je strengen moeten juist langer. Je zou ook kunnen kijken of je de knikje (waar de lichtogen zitten) in het lamoen kunt laten verbuigen (naar achteren), zodat de lichtogen wat verder naar achter komen. Succes ermee iig!
of valt dat wel mee? Ik zal er in de wei eens mee gaan frutsen
Maar toen we door een auto van achter werden ingehaald die ook nog eens keihard ging en veel lawaai maakte en hij geen spiertje vertrok kreeg ik m'n vertrouwen een beetje terug, door het vertrouwen wat HIJ uitstraalde. Als m'n mannetje mij dat vertrouwen niet had gegeven was ik waarschijnlijk ook niet vaak meer gaan mennen denk ik, want zelfs of de scooter in het verkeer voel ik me na dat ongeluk niet meer op m'n gemak. Gewoon het idee dat zoiets zomaar ineens kan gebeuren, buiten jou schuld om op klaarlichte dag.... BRRRR