Dinkey voor t eerst voor de kar sinds t ongeluk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Smookey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:14

AAAAAH cool man wat is het toch een knappe man he die shet van jouw. OK dan! Fijn dat het allemaal zo goed is gegaan en jullie geven gelijk het goede voorbeeld op de foto's hihi. Cheese!
Nog heel veel plezier met de kar en je mannetje, maar dat moet goed komen toch??

Arno24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 11:17

Altijd knap als je na een ongeluk weer aan de slag gaat OK dan!
Succes verder en vooral veel plezier

Rosiewozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:27

kei lief en zo geschoren, ahhh. Doet me hellemaal weer aan mijn vorige schetje denken....

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:45

lief joh.. dat koppie Kwijl

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 13:48

Ik vind het er heel lief uitzien, maar vrees dat ik toch wat opmerkingen heb...
Als je al eens een ongeluk heb gehad met mennen, lijkt het je dan niet wat handiger om met een helm/cap op op de kar te zitten? Lijkt me voor jouw hoofd toch wat veiliger...
En ik heb altijd begrepen dat het niet verstandig is om met een gewoon bit te mennen, omdat je daar veel minder mee kan uitrichten op moment dat het echt fout gaat. Een menbit lijkt mij wat beter op zn plek eigenlijk.....

Maar super dat het allemaal zo goed ging hoor, ik kan me voorstellen dat je echt heel erg trots was!

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 18:48

Klopt het dat Dinks koppie ook weer helemaal rechtstaat?
Is dat vanzelf gekomen of is er nog wat aan gedaan?
Wel super dat het weer zo goed gekomen is Lachen , ik kan me die foto´s nog herinneren met dat scheve koppie zo zielig.... Scheve mond

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 20:49

nou jij hebt idd genoeg redenen om trots te zijn op jou dinkey! wat fijn dat het zo goed ging! en dat ie nie bang was!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-03 22:00

Meavey schreef:
Klopt het dat Dinks koppie ook weer helemaal rechtstaat?
Is dat vanzelf gekomen of is er nog wat aan gedaan?
Wel super dat het weer zo goed gekomen is Lachen , ik kan me die foto´s nog herinneren met dat scheve koppie zo zielig.... Scheve mond

Jaaa toen WAS hij ook heel zielig en hij voelde zich echt niet okej, dat liet hij ook goed merken. Het is een heel vaag verhaal, 10 dierenartsen uit Bodegraven hebben zich over de foto's gebogen, 3 uit Ridderkerk en 5 uit Utrecht maar niemand weet nog steeds precies wat er nou aan de hand was. We hebben hem gewoon superlang op rust gezet, dus alleen een beetje trutten en wandelen, en lekker op de wei.

Je zag het bijna van dag tot dag rechter trekken maar niemand kan dat dus verklaren Verward

Nou ja, hij is weer gezond Haha!

Jacksel, ja ik zat er nog aan te denken omdat ik zelf vooral de kriebels had maar ja als je met alles een cap op moet gaan doen is het einde zoek. Ik weet ook niet of je het topic toen hebt gelezen over dat ongeluk maar dat was dus NIET de schuld van de pony's. We werden van achteren aangereden en de ponies zijn braaf naast ons blijven wachten en niet weggerend terwijl wij daar voor pampus op de weg lagen.
Ze zijn beiden altijd al heel braaf geweest. Dinkey heb ik nu 10 jaar en ik men hem al 8 jaar op een gewoon bitje omdat ik een stangetje oid gewoon te scherp vind inwerken voor hem. In die acht jaar is hij er buiten nog nooit vandoor gegaan of ergens zo van geschrokken dat hij niet meer te hanteren was. Na een klopje en een zoet woordje lopen ze gewoon weer verder.
Ze zijn ook allebei 1000% verkeersmak maar je weet niet wat een dier onthoud als het ineens van achteren geraakt wordt en dan ook nog eens de klap op moet vangen. Dat het zo goed is gegaan (en we zijn natuurlijk niet meteen los de weg op gegaan maar dat staat er ook) bewijst maar weer hoe braaf ze eigenlijk zijn.

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:10

aaah wat een droppie van een shet is dat!!! *verliefd!!*

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-03 18:59

Wat leuk! Echt schattig...
Nog wel even 2 dingetjes (kan het echt niet laten Haha!):
Ik zie dat bijna overal de lichtogen voor het schoftje zitten ipv erop, probeer de strengen eens wat korter te doen, het probleem is dan meestal wel opgelost.
De reflectors die jij (jullie?) op de wagen hebben zijn officieel niet toegestaan aangezien deze voor aanhangers bedoeld zijn. Volgens de wet moeten rijtuigen achterop een rode reflector in de vorm van een afgeknotte driehoek en minimaal één rode retroreflector (voorzien van keurmerk en niet driehoekig) voeren als het rijtuig smaller is dan 150cm. Is je rijtuig breder dan 1.50 dan 2 rode retroreflectoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 13:33

Wat een mooie shetjes zeg! Wat een luxe beestjes! Kwijl

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:04

Aaaah.. wat cute !! *LOL*

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 19:17

wat leuk! mooie shet! en mooie deken!! je hebt tegenwoordig van die knipper lichtjes die je ook bij honden ziet als band. die grbruik ik voor de benen. misschien iedee.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 23:44

Tessebes schreef:
Wat leuk! Echt schattig...
Nog wel even 2 dingetjes (kan het echt niet laten Haha!):
Ik zie dat bijna overal de lichtogen voor het schoftje zitten ipv erop, probeer de strengen eens wat korter te doen, het probleem is dan meestal wel opgelost.
De reflectors die jij (jullie?) op de wagen hebben zijn officieel niet toegestaan aangezien deze voor aanhangers bedoeld zijn. Volgens de wet moeten rijtuigen achterop een rode reflector in de vorm van een afgeknotte driehoek en minimaal één rode retroreflector (voorzien van keurmerk en niet driehoekig) voeren als het rijtuig smaller is dan 150cm. Is je rijtuig breder dan 1.50 dan 2 rode retroreflectoren.

Ik weet Haha! Maar ik stond ermee in mn handen bij Sta-Rho en ten eerste past die met die afgeknotte punten niet op mn kar en ten tweede reflecteert hij niet erg goed. Ik wil gewoon goed zichbaar zijn, legaal of niet legaal, want de schrik zit er goed in als je zomaar van achter aangereden wordt.

Dat met die lichtogen, ja bedankt want daar loop ik al erg lang tegenaan en ik zal t eens proberen met de strengen. Maar komt hij dan niet te dicht tegen de wagen aan te staan?

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-03 22:45

Het ziet er echt weer goed uit zeg
Echt een schattige pony Lovers

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 01:20

DinkeyGirl schreef:
Dat met die lichtogen, ja bedankt want daar loop ik al erg lang tegenaan en ik zal t eens proberen met de strengen. Maar komt hij dan niet te dicht tegen de wagen aan te staan?

Hij komt dan idd dichter bij de wagen te staan, maar volgens mij kan dat wel. Zo te zien heeft hij nog wel wat ruimte over. Je moet alleen even kijken hoever de wagen er vanaf staat als de broek strak zit (als je remt dus).

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-03 19:13

Oeps... nou zit ik het precies verkeerd te zeggen. Je paardje moet juist verder naar voren komen te staan, dus je strengen moeten juist langer. Je zou ook kunnen kijken of je de knikje (waar de lichtogen zitten) in het lamoen kunt laten verbuigen (naar achteren), zodat de lichtogen wat verder naar achter komen. Succes ermee iig!

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 18:26

Wat een heerlijke shet! Ik droom ook nog steeds van een shet met een wagentje... Maar ja, voorlopig moet ik maar even tevreden zijn met mijn zeer groot uitgevallen Shetty... Knipoog

Super dat hij weer zo braaf was! Echt eng wat jullie hebben meegemaakt! Ik ben een keer bijna aangereden, en dat was al supereng! Ook dapper van je dat je zo weer op de bok klimt!

Ik heb bewondering voor je!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-03 23:07

Tessebes schreef:
Oeps... nou zit ik het precies verkeerd te zeggen. Je paardje moet juist verder naar voren komen te staan, dus je strengen moeten juist langer. Je zou ook kunnen kijken of je de knikje (waar de lichtogen zitten) in het lamoen kunt laten verbuigen (naar achteren), zodat de lichtogen wat verder naar achter komen. Succes ermee iig!

Um okej maar goed dat ik er nog niet aan begonnen was Haha!

Ik ben bang als ik de strengen langer maak, hij dan uit t lamoen kan lopen Verward of valt dat wel mee? Ik zal er in de wei eens mee gaan frutsen Haha!

Haarbal: om eerlijk te zijn was de pony de eerste ritten dapperder dan ikzelf Bloos Maar toen we door een auto van achter werden ingehaald die ook nog eens keihard ging en veel lawaai maakte en hij geen spiertje vertrok kreeg ik m'n vertrouwen een beetje terug, door het vertrouwen wat HIJ uitstraalde. Als m'n mannetje mij dat vertrouwen niet had gegeven was ik waarschijnlijk ook niet vaak meer gaan mennen denk ik, want zelfs of de scooter in het verkeer voel ik me na dat ongeluk niet meer op m'n gemak. Gewoon het idee dat zoiets zomaar ineens kan gebeuren, buiten jou schuld om op klaarlichte dag.... BRRRR Verdrietig
Ben ook nog niet op drukke wegen gegaan, weet niet of ik dat ook nog wel doe maar ik durf ze bv wel over te steken. Ik blijf maar lekker op t fietspad ookal mag dat officieel weer niet. Anders stap ik wel uit en ga ik ernaast lopen als het fietspad bv te smal is ofzo Haha!

Ik was in het Oosterpark en daar begon een vent te zeiken dat ik op de weg moest enzo, WOW toen werd ik echt even nijdig en vertelde hem wat er was gebeurd toen ik dat deed. En maar doorzeuren, wat een banketstaaf!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 01:18

Heel goed dat het weer zo fijn gaat, jullie zijn super verlicht hoor !
Ik zou ook gewoon zo doen, legaal of niet, als je maar verlicht bent toch> Beter dan niets.

Maar ook ik ga toch even een opmerkinkje plaatsen wat ik even niet kan laten:
Ik vind je deken gevaarlijk groot,
Als je pony gaat liggen en hij vouwt z'n benen op, zou ik echt bang zijn dat hij nog eens in de knup komt te zitten, het zij met zn achterbenen of voorbenen, vooral met die kruissingels. Met alle gevolgen van dien bij bv het opstaan of wat dan ook.
Zou het zelf niet doen met zo'n lange deken, ietsje te lang kan wel, maar deze zit halverwege de pijp, bijna op de kogel...
Zou het zelf heel eng vinden..

Verder vind ik dat jullie supermooie shetten hebben !

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:40

Hmm misschien niet zo goed te zien op deze foto's maar de singels hangen echt niet los hoor, ze hangen bijna helemaal tegen z'n buikje aan.

Ik vind deze deken juist heerlijk want doordat hij zo lang is vouwen de zijkanten ahw lekker om z'n buikje heen Haha!

Hij is alleen na 4 jaar wat dun geworden dus nu ligt er een wollen zweetdekentje onder, de nieuwe deken moet ik nog een bontje opzetten. Die is helaas wel normale lengte en ook nog eens zonder staartflap dus hopelijk krijgt hij het dan niet koud Boos!

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:25

Ah gossi wat ongelovelijk schattig Haha!
Dinky is echt geweldig!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 23:05

Echt lief!!!!
Schattig hoor!!!
Hij is zeker geschoren?