Bestaat het echt een paard wat dressuur niet leuk vind?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:06

Hey ts,

Ik een beetje hetzelfde als jij. Heb een paard van 16, ook erg hard in de mond en vrij stijf. Bij hem vraag ik me ook weleens af of hij dressuur wel leuk vindt.. Voetballen, beetje rondjes rijden, bosritje vind ie allemaal fijn en altijd blij, maar zodra hij wat aan het werk moet dan lijkt ie minder blij. Ik denk zelf dat het bij zowel jouw als mijn paard ook een beetje ligt aan misschien spierpijn, nog niet kunnen ontspannen (door tekort aan soepele spieren).

Ik wissel zo veel mogelijk af om het voor hem wel leuk te houden, maar ik vind dressuur zelf ook leuk om te doen en ben ook van mening dat hij goed moet lopen omdat dat uiteindelijk het beste is voor zijn lijf. Tevens ben ik er eigenlijk van overtuigd dat elk paard een fatsoenlijke b proef zou moeten kunnen lopen.

Ik weet niet precies hoe mijn paard is gereden voordat ik hem kreeg. We zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig en we gaan wel vooruit maar soms zit ik even met de handen in mijn haar.

Iemand gaf hier het advies om je paard zachter in de mond te maken. Kan iemand hier wat meer over vertellen? Ben erg benieuwd hoe je dat moet doen?

Ik laat mijn paard trouwens ook om de 8 weken ongeveer masseren en dat is wel erg goed voor hem!

Hoe gaat het nu?