Luigiano Z eerste keer HAW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:37

Lara_Silver schreef:
Fellor schreef:
En het valt verder niemand op hoe de bovenlijn van dit paard eraan toe is?? -O-

Het is een jong paard, niet bespierd en dat is dus niet verwonderlijk. Het de manier van rijden die beslissend is voor de vorm die de bovenlijn gaat aannemen.

Een jong paard hoort er niet zo uit te zien... En als dat wel het geval is ga je er niet op zitten wat mij betreft. En nee, met dit soort dingen ben ik niet zo politiek correct.

Ter verduidelijking, topicstarter. Het is echt niet persoonlijk bedoeld, maar juist om te voorkomen dat je in de toekomst met enorme problemen zit en je paard met pijn.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:07

@ fellor jammer dat je gelijkt meent dat mijn paard rugproblemen zou hebben. dit is dus echt niet zo, hij is röntgenologisch en klinisch gekeurd er heeft zelfs een kraker naar gekeken. zijn rug is prima in orde.

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:15

Ik weet zeker dat het goed komt met mij en mijn paardje :). Leert heel snel. Heb twee lesgevers omdat ik 1 x in de week les heb van de vereniging . Heb zelf een friese merrie van 3 jaar ingereden en deze rij ik nu in de M1+5. Vind dat sommige mensen erg overdreven reageren, jammer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:23

KiimSharon schreef:
@ fellor jammer dat je gelijkt meent dat mijn paard rugproblemen zou hebben. dit is dus echt niet zo, hij is röntgenologisch en klinisch gekeurd er heeft zelfs een kraker naar gekeken. zijn rug is prima in orde.

keuring zegt niet alles. je paard is nog erg jong. De rug wordt duidelijk niet correct gebruikt tijdens het werk dat op de foto's te zien is en op de eerste standfoto zie je duidelijk dat er bij de spieren in de rugspieren een probleem zit, want een gezonde rug is niet zo strak en met "deuken".

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 22:34

Fellor schreef:
KiimSharon schreef:

keuring zegt niet alles. je paard is nog erg jong. De rug wordt duidelijk niet correct gebruikt tijdens het werk dat op de foto's te zien is en op de eerste standfoto zie je duidelijk dat er bij de spieren in de rugspieren een probleem zit, want een gezonde rug is niet zo strak en met "deuken".

Dat is dan jouwn mening. Alsof je er meer verstand van zou hebben dan een kraker. Hij is daardoor nagekeken en is prima in orde. Begeleiding is meegeweest hem kopen en als iets mis zou zijn met zijn rug had ik hem niet gekocht. Paard is 3 kom op zeg . Die eerste foto waren we net aan het longeren met hem.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 00:31

KiimSharon schreef:
Ik weet zeker dat het goed komt met mij en mijn paardje :). Leert heel snel. Heb twee lesgevers omdat ik 1 x in de week les heb van de vereniging . Heb zelf een friese merrie van 3 jaar ingereden en deze rij ik nu in de M1+5. Vind dat sommige mensen erg overdreven reageren, jammer.

je paard heeft gewoon een wat weke rug. niet erg zolang je er maar rekening mee houdt (Totilas heeft ook zo'n rug en is dat geen topper dan?) paarden met een weke rug kunnen vaak heel elastisch bewegen. wel goed over de rug rijden voor de bespiering. ldr maar wel met voldoende verbinding. zonder verbinding train je geen rugspieren. wees er maar voorzichtig mee, het is echt een leuk dier.

kamille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 11:56

Ik vind dat je al het commentaar goed opneemt, complimenten! De rug ziet er wat weggedrukt uit, maar dat kan ook heel goed de bouw van je paard zijn. Ik bedoel het zeker niet negatief, ik benoem alleen wat ik denk te zien in de hoop dat je er iets mee kunt. Als je aan het twijfelen gebracht bent door ons kun je dingen navragen bij je instructeurs en verder hoef je er niks mee. Of misschien herkent een instructeur er wel wat in maar richt ze zich eerst op andere dingen, dat kan ook natuurlijk. Geniet vooral lekker van je paard en van het rijden, dat is het belangrijkste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:30

KiimSharon schreef:
Dat is dan jouwn mening. Alsof je er meer verstand van zou hebben dan een kraker. Hij is daardoor nagekeken en is prima in orde. Begeleiding is meegeweest hem kopen en als iets mis zou zijn met zijn rug had ik hem niet gekocht. Paard is 3 kom op zeg . Die eerste foto waren we net aan het longeren met hem.

Hoe lang geleden is die kraker geweest? Sorry, maar kraker zegt mij inderdaad niet altijd alles.. als een paard de dag erna is uitgegeleden of een aantal weken verkeerd gereden is ben je weer terug bij af. En dat het paard drie is heb ik ook geen boodschap aan, ook bij een ongetraind paard horen de spieren niet strak te zijn en de rug niet te worden weggedrukt en hij heeft ook niet echt een gunstige bouw dat helpt niet inderdaad. Maar je wilt het niet horen, ook prima.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:56

Wat een ontzettend leuk paard.
En zoals je schrijft is het diertje nog jong.

HIj loopt inderdaad wat lang en diep, maar hierdoor worden de strekkers wel opgerekt en kan het paard ruim lopen.
Wat je vaak ziet is dat jonge paarden te kort worden gereden.
HIj drukt ook zijn rug weg.
Maar wanneer je de achterhand er meer bijrijd komt die rug ook goed.

IK vind dat jullie op een goede manier aan het werk zijn.

Je houding zou gaan verbeteren wanneer je paardje verbeterd.

succes!

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:05

Ufurio4e schreef:
Wat een ontzettend leuk paard.
En zoals je schrijft is het diertje nog jong.

HIj loopt inderdaad wat lang en diep, maar hierdoor worden de strekkers wel opgerekt en kan het paard ruim lopen.
Wat je vaak ziet is dat jonge paarden te kort worden gereden.
HIj drukt ook zijn rug weg.
Maar wanneer je de achterhand er meer bijrijd komt die rug ook goed.

IK vind dat jullie op een goede manier aan het werk zijn.

Je houding zou gaan verbeteren wanneer je paardje verbeterd.

succes!

bedankt, voor mijn gevoel en de manier waarop hij lekker losjes loopt komt het idd goed :). De achterhand moet er idd wat meer bij hij wordt vaak wat slordig na al even te hebben gereden merk ik(minder voor het been). Gelukkig zijn er ook nog sommige die wel vinden dat we op de goede manier aan het werk zijn :)

Anoniem

Re: Luigiano Z eerste keer HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:14

Leuk paard, maar op de voorhand (is niet erg als ie 3 is) en te diep. En dat vind ik wel erg. Hij zal idd wel los voelen, bij een paard dat zo achter het bit duikt heb je idd niets in handen.

Op het moment dat hij achter het bit komt, handen naar voren, en geef 'm een skup, desnoods ga een tijdje met hele lange teugels rijden, maar niet dit. Hij drukt de rug weg, en gaat achter de teugel, kortom: je rijdt 'm van voor naar achter..... niet goed.

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat jouw houding wel verbetert als het paard verbetert, je paard reageert op jouw houding en zit, en hulpen, dus is het logischer dat wanneer jouw houding verbetert, je paard ook anders gaat lopen.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:10

Yamcha schreef:
Leuk paard, maar op de voorhand (is niet erg als ie 3 is) en te diep. En dat vind ik wel erg. Hij zal idd wel los voelen, bij een paard dat zo achter het bit duikt heb je idd niets in handen.

Op het moment dat hij achter het bit komt, handen naar voren, en geef 'm een skup, desnoods ga een tijdje met hele lange teugels rijden, maar niet dit. Hij drukt de rug weg, en gaat achter de teugel, kortom: je rijdt 'm van voor naar achter..... niet goed.

Overigens ben ik het niet eens met de opmerking dat jouw houding wel verbetert als het paard verbetert, je paard reageert op jouw houding en zit, en hulpen, dus is het logischer dat wanneer jouw houding verbetert, je paard ook anders gaat lopen.

Ben ik helemaal met je eens.
Maar ik denk dat wanneer zij te veel rechtop gaat zitten hem nog meer in de rug gaat zitten.
Het lastige voor een jonge ruiter een jong paard te beleren. Ook al heeft ze veel ervaring.
Ze moeten dit samen gaan oplossen
MOeilijk hoor!

KiimSharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 19:54

Laatste weken rij ik hem eerste kwartier naar voren . Maar goed het is nu al zo vaak gezegd , is niet leuk als mensen het blijven herhalen. Weet nu wel dat we fout bezig zijn volgens jullie etc.

u_nnamed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 19:08

ik reageer eigelijk niet meer hier op bokt maar kan het nu even niet laten...
ts het meeste hier is al gezegt en met sommige ben ik het eens, al vind ik dat enkele overdrijven. je rijdt hem heel vriendelijk wat ik een van de belangrijkste dingen vind bij een jong paard.
wij kunnen niet via een paar foto's een een filmpje van een of 2 keer rijden zien hoe jou paard helemaal in mekaar zit. dus lekker naar je instructeurs lusteren en doen wat jou het beste lijkt.
succes ermee!

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 08:46

Heee, dat is bij 't Hetjen in Stein. :)

Wat een prachtig paard heb je!
En met de reactie van u_nnamed ben ik het helemaal eens!

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 21:22

ben het wel met de rest eens! en wat joun instructeurs zeggen hoeft niet altijd juist te zijn he? ook hier op bokt zitten veel mensen met erg veel ervaring waar je veel van kunt leren. het gewoon aanemen en eens proberen is al de eerste stap, en wat niet werkt kun je vergeten en wat wel werkt is een goeie les!

mijn mening is wel echt dat hij te diep loopt, probeer hem meer van achter naar voren te rijden en daarbij lekker lang en laag, daarbij wordt zijn rug ook wat sterker! cker een jong paardje moet je goed trainen en niet direct boven in willen! en echt waar elk paard kan lang en laag rijden,als je het maar probeert!