lovertje98 schreef:tegen mij hebben ze altijd gezecht dat je een best dik bid moest pakken niet al te dik of te zwaar en dan dubbel gebroken,,
het licht er ook aan wat voor pony/paard het is al he je bijvoorbeeld een tinker als paard kan je niet een heel licht bitje pakken dat voel hij nauwlijks
Wat een onzin, een tinker heeft ook zenuwuiteindes in z'n lagen net als elk ander paard. Ik denk dat 't eerder een kwestie van rijvaardigheid is als de tinker "minder voelt".
Ik ga mee met de tip van het dunnere bitje gewoon eens proberen. Als dat bitje hetzelfde mondstuk heeft (dus als bij voorbeeld het bit wat je nu gebruikt een dubbelgebroken bit is en het dunnere bitje ook) en hetzelfde type trens is (dus bijv. allebei bustrenzen, of allebei watertrenzen) zou je snel genoeg moeten kunnen merken wat het paard prettiger vindt.
Als je nu een enkegebroken, dikke watertrens hebt en het dunnere bitje is een dubbelgebroken bustrens weet je nog steeds niet waar een eventuele andere reactie vandaan komt omdat er dan te veel dingen anders zijn.