max66 schreef:ik heb trouwens behoorlijk lang aan de longe gerden trouwens. Pas als ik zelf ontspannen was en het gevoel had dat de merrie ontspannen was, ging ik "los" rijden. Dit was puur om het vertrouwen te winnen (ik was er eerder afgevallen omdat de merrie schrok, van niks, ja, van mijn spanning stond ze op scherp!).
Als ik nu een week weinig gereden heb begin ik soms nog met rijden aan de longe, in principe dus niet meer.
Gewoon zoveel mogelijk met haar omgaan en elkaar leren kennen. Lekker poetsen, wandelen aan de hand. Ik denk dat het dan vanzelf goed komt, gun het de tijd!
Helaas word deze pony door de longe alleen maar drukker dus dat is niet echt een optie ze is rustiger als je haar gewoon los rijd.

) Maar ik wilde dit toch voor elkaar krijgen. Dus paard erin, bij blijven staan, 1 minuutje en dan er weer uit. Dit uitgebouwd, op een gegeven moment kon ze een half uur tot drie kwartier in de paddock zonder te gaan flippen. Ik zat er naast. Pas na lange tijd durfde ik even uit zicht te gaan, eerst vijf minuten, dit ook uitgebouwd.