Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xBerber schreef:xBerber schreef:Probeer eens meerdere balken, en niet één? Verder zou ik ook de jerrycans en de andere balken weghalen. Dan zou 't voor een pony een hogere hindernis kunnen lijkt. En verder zou ik gewoon veel oefenen, zo nodig aan de longeerlijn over een balkje zodat ze meer gaat buigen, waardoor ze wss minder snel zo'n rare sprong neemt.
misschien eerst even goed lezen ?romyloverrr schreef:hallo,
eigenlijk is het maar een klein probleem,
maar mijn pony draaft niet normaal over een balkje heen , maar springt er veel te hoog overheen.
dir is alleen aan het begin het geval , als ze moe is draaft ze er normaal overheen.
ik heb haar zelf het springen aangeleerd , maar dit had ik al vaker bij manegepony's gedaan en daar nooit problemen gehad.
hier een voorbeeld :
mijn houding is barslecht op deze foto, gelieve hier geen commentaar op te geven , maar
het laat wel duidelijk zien wat ik bedoel
[ Afbeelding ]
ik weet precies wat ze gaat doen , maar als andere er een klein sprongetje op m aken , schikken die nog wel eens.
ondanks mijn waarschuwing.
wat ik al heb geprobeerd- aanrijden in stap en pas op het laatste moment laten aandraven
- heel verzameld er naartoe rijden
- meerdere balkjes achter elkaar , zowel 2 , 3 , of 4 , bij 2 hup in 1 keer , 3 2 in een keer en dan een los , en bij 4 twee tegelijk en dan nog
eens twee tegelijk
heeft iemand tips ?
de jarrycans zijn het niet , de anere balken ook niet , want ze doet het als ze moe is wel gewoon goed
Italo schreef:Amai 14 jaar en nogal een grote mondmensen willen gewoon helpen. Anders zou je hier die topic niet plaatsen. Als je geen commentaar of raad wilt, geen topic plaatsen dan
![]()
Sorry maar das mijn mening. Volgens mij is je pony inderdaad enthousiast over het springen
dusjastar_hutch schreef:als ze het wel netjes doet als ze moe is, zou ik dit onderdeel voorlopig alleen doen als ze moe en niet meer zo fris is. op een gegeven moment gaat ze vast de link leggen dat ze gewoon over de balkjes kan draven en kun je na verloop van tijd ook normaal erover draven als ze fris is. of denk ik nou te simpel?
romyloverrr schreef:Italo schreef:Amai 14 jaar en nogal een grote mondmensen willen gewoon helpen. Anders zou je hier die topic niet plaatsen. Als je geen commentaar of raad wilt, geen topic plaatsen dan
![]()
Sorry maar das mijn mening. Volgens mij is je pony inderdaad enthousiast over het springen
ik heb normaal geen grote mond hoor .
misschien is het omdat ik slechte zin heb omdat ik buikpijn heb ...
ja mijn pony is inderdaad erg enthousiast met springen
moet vroeger iets meegemaakt hebben, maar helaas kunnen ze het niet vertellen
xBerber schreef:Nouja, soms zie ik wel vaker een laatste stukje van 'n post aan voor het onderschrift, aangezien ik vaak snel scroll en het lijntje niet ziedusja
Maar maakt niet veel uit,
En je pony kan idd erg enthousiast zijn.. misschien een x ergens les nemen en meer focussen op balkjes dan echt springen? Bijv. eerst normaal balkjes lopen, en als dat goed gaat, en ze niet idioot doet, verder gaan op de hoogte. Als ze het écht leuk vind, dan doet ze vanzelf wel normaal als ze weet dat als ze niet normaal doet dat ze dan ook niet hoger mag.
Kan je ook nog even lachen en blooperflimpjes etc.
Italo schreef:romyloverrr schreef:Amai 14 jaar en nogal een grote mondmensen willen gewoon helpen. Anders zou je hier die topic niet plaatsen. Als je geen commentaar of raad wilt, geen topic plaatsen dan
![]()
ik heb normaal geen grote mond hoor .
misschien is het omdat ik slechte zin heb omdat ik buikpijn heb ...
ja mijn pony is inderdaad erg enthousiast met springen
moet vroeger iets meegemaakt hebben, maar helaas kunnen ze het niet vertellen
[/quote]
xBerber schreef:Naja, succes ermee. Moet wel goed komen, denk ik. En anders gewoon lekker laten lijkt mij, behalve als je wedstrijd gaat springen. Kan je lekker een in-uitje doen zonder de hoogte in te gaan, zij denkt de hoogte er wel bijKan je ook nog even lachen en blooperflimpjes etc.
Even offtopic:
Heet ze toevallig Romy? (Aan je gebruikers naam te zien..) Ik namelijk wel

romyloverrr schreef:vosje456 schreef:Sommige opmerkingen in dit topic vind ik wel erg vreemd..
Maar iig, TS heb je les?
dressuules, in een bak bij ons in de buurt , maar daar hebben ze geen springmateriaal
xBerber schreef:Dat linkje klopt volgens mij niet, gaat over de orkaan sandy..
Nouja, veel succes ermee
vosje456 schreef:romyloverrr schreef:Sommige opmerkingen in dit topic vind ik wel erg vreemd..
Maar iig, TS heb je les?
dressuules, in een bak bij ons in de buurt , maar daar hebben ze geen springmateriaal