Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en wanneer ze weer in de omgeving is en wat de kosten zijn
drukdrukdruk! Citaat:Een vrouwtje wilde daya graag wat dieper laten lopen, keek over het algemeen niet naar zijn scheefheid als probleem, maar wilde eerst rugspieren aanpakken alvorens verder te gaan. Daya zat goed in zijn vel destijds, liep makkelijk en soepel, maar kwam enorm veel commentaar op (negatief). Zij was gediplomeerd instructrice en bevoegd om te begeleiden tot op prix st george. Het negatieve commentaar was vooral op het diepere lopen. Zij wilde eerst dieper instellen, spieren stretchen, kracht ontwikkelen en gehoorzaamheid alvorens vwnw, verzameling, enz.
Citaat:Nu doe ik totaal het tegenover gestelde. Daya moet hogerop lopen van mijn huidige instructie om ruimte te creeeren in de schouder. Hij gaat hiervan erg langzaam lopen, maar dit zou juist goed zijn volgens mijn huidige instructie want langzaam trainen is zwaarder trainen (net als bij mensen buikspieroefeningen). Ik moet letten op zijn oren, deze moeten ten allen tijden op 1 lijn zitten, want daaraan kan je zien of hij zich scheef maakt. Ik moet nu vooral kort, maar krachtig trainen. Dus veel doen in een half uurtje bijvoorbeeld, terwijl ik bij mijn vorige instructie juist wel eens anderhalf uur leste, maar dan met veel stapposes en halsstrekken ertussen om de spieren rust te laten krijgen.
Jolindaa schreef:Ik noem niet graag namen omdat ik absoluut niet kwaad wil spreken. Ik ben behoorlijk aan het klooien geweest met veel verschillende instructeurs. Een vrouwtje wilde daya graag wat dieper laten lopen, keek over het algemeen niet naar zijn scheefheid als probleem, maar wilde eerst rugspieren aanpakken alvorens verder te gaan. Daya zat goed in zijn vel destijds, liep makkelijk en soepel, maar kwam enorm veel commentaar op (negatief). Zij was gediplomeerd instructrice en bevoegd om te begeleiden tot op prix st george. Het negatieve commentaar was vooral op het diepere lopen. Zij wilde eerst dieper instellen, spieren stretchen, kracht ontwikkelen en gehoorzaamheid alvorens vwnw, verzameling, enz.
Nu doe ik totaal het tegenover gestelde. Daya moet hogerop lopen van mijn huidige instructie om ruimte te creeeren in de schouder. Hij gaat hiervan erg langzaam lopen, maar dit zou juist goed zijn volgens mijn huidige instructie want langzaam trainen is zwaarder trainen (net als bij mensen buikspieroefeningen). Ik moet letten op zijn oren, deze moeten ten allen tijden op 1 lijn zitten, want daaraan kan je zien of hij zich scheef maakt. Ik moet nu vooral kort, maar krachtig trainen. Dus veel doen in een half uurtje bijvoorbeeld, terwijl ik bij mijn vorige instructie juist wel eens anderhalf uur leste, maar dan met veel stapposes en halsstrekken ertussen om de spieren rust te laten krijgen.
Nou... Vertellen jullie mij jullie mening eens.

.
bedankt voor jullie reacties!