mijn pony is een echte zeur...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

midgie

Re: mijn pony is een echte zeur...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 10:56

Ik denk niet dat je pony een zeur is, maar dat jij geen goede leider bent, als je gaat werken aan dat vertrouwen door schriktrainingen enz te gaan doen en jij vooral goed de leiding geeft het echt over gaat, het heeft tijd nodig en sommige paarden gaan hun ruiter/begeleider nooit voor de volle 100 % vertrouwen.

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 11:01

bedenk dat het vaak aan het baasje ligt ipv het beestje

maar natuurlijk is het makkelijker om de schuld op paard te steken

Basic_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:40

Karlijnxxx schreef:
Steeds weer een kleine volte draaien en haar precies op het punt dat ze eraf gaat weer terug laten komen

Hier wil ik even op in gaan.
Wat denk je hiermee te bereiken? Als je dit doet maak je juist een punt van de plek die spanning opwekt. Als je gewoon verder rijdt kom je deze plek het volgende rondje wel weer tegen.

En inderdaad, je pony is geen zeur maar kent bepaalde dingen gewoon nog niet en heeft vertrouwen en tijd nodig om te leren dat iets normaal is. Paarden zijn nou eenmaal vluchtdieren. Ook zijn paarden kuddedieren.. je kunt wel zeggen dat het niks uitmaakt of er een ervarener paard bij is.. misschien helpt het in eerste instantie de schrikreactie niet, maar ze heeft zo wel een leider en op den duur zal dit echt wel vertrouwen geven. Het heeft gewoon regelmaat, tijd en vertrouwen nodig.

Succes!