fotoverzamelings topic houding boven sprong deel1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 15:02

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:49

Afbeelding

xlisaloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 13:19

met me vorige verzorgpony'tjee :)

Afbeelding

Afbeelding

thijsseninge

Re: fotoverzamelings topic houding boven sprong deel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 16:11

als sommige mensen nou eens eerst zouden lezen. Er staat in de openingspost duidelijk aangegeven dat je moet wachten tot de foto voor jou minstens 3 tips/ commentaren heeft.

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 09:55

Xbellelover: je beugels moeten al zeker een gaatje korter vind ik, ik zou wat meer echt steunen op je beugels dat kom je ook meer uit het zadel probeer je benen ook niet weg te steken en ze op hun plaats, je ellebogen nog tegen je lichaam en het komt wel in orde.
ravvie: ellebogen ook tegen je lichaam houden en je kont dicher bij het zadel houden( meer naar achter) ik zou je beugels ook korter doen.
xlisaloveyou:beugels zijn van lengte niet slecht maar mag eentje korter tenen naar binnen houden en probeer je handen niet vast te zetten op je pony maar probeer ze meer naar voor te doen zonder te steunen op de hals. Is dat trouwens sacha van tine ?
dat was het dan en wacht nu eens tot je voorganger al 3 reacties heeft gehad.

Lynn_x_Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:44

Xbellelover: tenen naar binnen, handen meer naar voren en kont naar achter
ravvie:beugels wat korter, hakken naar beneden en tenen naar binnen
xlisaloveyou:handen wat meer naar voren, maar voor de rest prima

Lynn_x_Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:59

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 10:47

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:33

Noblesse_ schreef:
Eerste keer thuis springen op nieuw paard :D , dichter bij zadel blijven, en m'n armen zijn ook nog niet goed x)
[ Afbeelding ]

Foto met pownie van een paar weken geleden, ik weet dat ik te groot ben ;), dus ga er ook veel minder mee gaan rijden. Beugels wat korter, dichter bij zadel blijven, meegeven
[ Afbeelding ]

en pownie een paar maanden geleden
[ Afbeelding ]

Foto 1: Mooie sprong, maar je mag wel wat dichter bij je paard en zadel blijven.
Foto 2: Hier gaf je zelf het commentaar al. :)
Foto 3: Maak je rug iets minder bol.

glenstorm schreef:
Oefenparcours rijden

http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/528741_401707836561840_1585235414_n.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394640_401708776561746_1251198009_n.jpg

Losrijden voor cross
[ Afbeelding ]

Verder niet echt duidelijke foto's.
Wel een filmpje van vorige week. (Maar hier gingen we vooral voor rondkomen was de tweede keer B. Dus niet echt op mn houding gelet :O )
http://www.youtube.com/watch?v=eDkKso2Euyk

Ik vind je 1e linkje heel netjes, bij het 2e linkje steek je je onderbenen wat ver naar achteren...
Je foto vind ik wat te onduidelijk om te beoordelen.
Esther_Ziezo schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ziezo en ik :)

Enige tip: Iets dichter bij je zadel blijven, verder heel netjes!
xTesske schreef:
En ikke?

Ik rijd eigenlijk bijna nooit maar soms voor een afwisseling is het wel leuk, als ik het te vaak doe dan
gaat het me pony ook vervelen want ze is er zelf niet zo gek op haha.

eerste spong ooit:
[ Afbeelding ]

http://2.media.hyves-static.net/1516684 ... 84881.jpeg

pas geleden, ik vind het toch al een hele verbetering:
[ Afbeelding ]

http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4599_n.jpg

Al een hele verbetering, je houd nu meer contact met de teugels en je gooit ze niet meer los. Wel mag je wat minder op de hals gaan steunen.
Frodo schreef:
Ik heb niet heel veel verstand van springen en kan dan ook geen tips geven..
Hier onze springkunsten! :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar het lijst alsof je een beetje blijft zitten in het zadel.. Dus je mag iets meer gaan staan in de beugels, maar het kan zijn dat ik het niet helemaal goed zie.
Kimberly520 schreef:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En ik?

Je geeft netjes met je handen mee, maar probeer je tenen nar binnen te houden en je onderbenen niet zover naar achteren te steken.
ElineS schreef:
Ik dacht juist altijd dat je je benen meer naar achteren moest leggen en juist ontzettend plat moest gaan liggen...

[ Afbeelding ]

Sowieso lig ik te plat, steun ik met mijn handen teveel op haar hals en geef te weinig mee.
Dressuur zadel is ook niet handig voor springen, maar goed, spring af en toe voor een lolletje eens in de zoveel maanden :)

En deze is iets meer boven de sprong
[ Afbeelding ]

Minder plat liggen op de hals en je benen niet zo ver naar achteren doen.
Quir schreef:
Ik spring dan wel niet meer zoveel, dus zijn wat oudere foto's.

Maar hier eentje, niet lang nadat ik mijn linker knie verbrijzeld had. Dus dat zie je goed terug, haha.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 0272_n.jpg

Best moeilijke foto om te beoordelen. Maar mijn tip is om je tenen naar binnen te houden.
loulou schreef:
ik heb vroeger redelijk wat gesprongen, maar spring tegenwoordig eigenlijk nooit meer.
afgelopen zomer als uitzondering met een haflinger van een vriendin een 70 cm parcour gesprongen op een haflingerdag.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

deze ging niet helemaal lekker :D
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De 3e sprong lijkt ook niet helemaal lekker idd. Verder vind ik dat je je onderbenen niet zo ver naar achteren hoeft te doen, maar dat is echt supermoeilijk, ik weet het :P
XBellelover schreef:

Ik weet dat je in het echt een best goede houding hebt, en ik geef ik hier maar geen commentaar.In help je in het echt wel weer met springen met Mandy. ;)
ravvie schreef:

Tenen naar binnen, onderbenen niet zo ver naar achteren.
xlisaloveyou schreef:
met me vorige verzorgpony'tjee :)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Tenen naar binnen, onderbenen minder ver naar achteren.
Lynn_x_Chico schreef:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater

2e is een beetje onduidelijk en het lukte niet zonder linkjes sorry.
dus, wat vinden jullie?

Foto's zijn niet zichtbaar,,,

Lynn_x_Chico

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 17:18

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:47

Noblesse_ schreef:
Eerste keer thuis springen op nieuw paard :D , dichter bij zadel blijven, en m'n armen zijn ook nog niet goed x)
[ Afbeelding ]

Foto met pownie van een paar weken geleden, ik weet dat ik te groot ben ;), dus ga er ook veel minder mee gaan rijden. Beugels wat korter, dichter bij zadel blijven, meegeven
[ Afbeelding ]

en pownie een paar maanden geleden
[ Afbeelding ]

Bij de eerste foto vind ik met dat handen nog wel ene beetje meevallen. Maar teugels mogen ietsje maar dan ook ietsje korter. Teminste dat is mijn mening als ik de foto zie.

X_Isje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 18:52

Ik heb hier een foto waar ik op een verzorgpaard van mijn zus zit. En ik weet dat de sprong wat te vroeg is en dat ik meer in verlichte zit moet zitten. Verder tips en commentaar is welkom.
Afbeelding

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 19:43

Ok, ik ga een poging wagen, puur omdat ik het heel leuk vind om hulp te bieden, en zelf ook meer leer te zien :)

@ ravvie; probeer veeeel meer boven je zadel te blijven, je komt er heel erg voor te zitten, waardoor ook je benen naar achter gaan. Alleen kont iets omhoog uit het zadel (ietsjes staan) en rug ietsjes naar voren buigen, op deze hoogte hoeft dat helemaal niet veel te zijn overigens. Tenen mag je inderdaad ook meer naar binnen draaien. Wat ik wel iets vind waar je absoluut een compliment op verdiend: Je kijkt keurig naar voren, en wat geeft je je hand fijn mee!!

@ xlisaloveyou: Wat een spanning meid!! Probeer te ontspannen voor de sprong, lekker losjes op je paard zitten en ook heel losjes proberen mee te gaan met je pony. Vooral je schouders, nek en armen mogen veel meer ontspannen, en je handen mogen iets meer mee naar voren. Probeer ook je tenen iets naar binnen te houden. Wat ik wel heel netjes vind is dat je goed boven je zadel blijft, en de rest van je been ligt ook erg netjes! Je mag met je billen nog wel iets dichter bij je zadel blijven :)

@Lynn_x_chico: Ik pak even de tweede foto, gezien de eerste foto erg onduidelijk is. Ik zie weer een ruiter met enorm veel spanning in schouders nek en armen, voor jou geld ook: geniet er van! Probeer meer te ontspannen in je armen en schouders, en je hoofd iets meer naar beneden houden. Je komt ook heel vaal voor je zadel te zitten, en daardoor komen ook jou benen te ver naar achter, en je tenen draaien teveel naar buiten. Het is nog niet zo'n hoge sprong, probeer dus echt met je kont vlak boven je zadel te blijven, je hoeft er echt maar een paar cm uit te komen. Probeer daarbij ook dat je echt alleen maar gaat staan, een beweging naar boven dus en niet naar voren. Rug mag hierbij wel wat naar voren komen om makkelijker mee te komen, maar ook dit hoeft echt niet veel te zijn. Probeer je hand ook boven de manenkam te houden en iets meer naar voren te zetten. Wel heel goed dat je goed voor je uit blijft kijken, en je hebt je handen netjes rechtop!

X_Isje: Je mag juist veeeeeeel minder in verlichte zit zitten meis! Ik zie dat je je handen heel erg terug trekt naar je lijf toe, in plaats van ze juist van je af te zetten naar voren. Ook voor jou geld; probeer veel dichter bij je paard te blijven, alleen een beweging naar boven en rug lichtjes naar voren buigen. Ik zo uvooral gaan werken aan er echt op te letten dat je je handen naar voren brengt als je paard springt.

Misschien een algemene tip even voor iedereen: Probeer echt te tellen voor de sprong!! Schat de afstand in, hoe veel galopsprongen moet mijn paard nog maken voor hij springt? En probeer dit af te tellen vanaf drie! Dus: Drie - twee - een - sprong. Dit helpt heel erg om zelf ook beter mee te gaan met het paard, en dan kan je dus ook beter op jouw eigen houding gaan letten. Je WEET dan namelijk wanneer je paard gaat afzetten!

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 20:33

X_Isje schreef:
Ik heb hier een foto waar ik op een verzorgpaard van mijn zus zit. En ik weet dat de sprong wat te vroeg is en dat ik meer in verlichte zit moet zitten. Verder tips en commentaar is welkom.
[ Afbeelding ]

Meer meegeven met je handen.

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:06

X_Isje schreef:
[ Afbeelding ]

Veeel meer meegeven met je handen, je hebt je handen boven je zadel...;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 21:32

Beetje donker...

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 23:13

Iloveya67 je ziet je beenligging niet echt je handen nog net. Filmpje is niet erg duidelijk.
;)

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:13

caramellebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 17:50

Zoals je zelf al zegt rug rechter en niet plat gaan liggen of steunen. Voor de rest ziet het er redelijk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 17:13

De eerste springwedstrijd, van mij en van het paard :) Het was gewoon onderling op stal.
Paardjelief is hier pas 4,5 maar echt gek op springen :) Das ook te zien aan de hoogte van zijn sprong :P
(ik weet dat ik meer mn handen naar voren moet doen, werk eraan :) ! )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 17:57

_Dreamer; what a jump :D
Van je handen weet je het al, dus daar hoef ik niks meer over te zeggen. Maar je moet het wel echt doen dan! :)
Je voeten vallen bijna door je beugels precies op alle foto's. Ze zitten veel te diep, al zitten ze op de tweede foto vrij goed. Probeer heel goed je voeten op hun plaats te houden!

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:42

Laatste twee foto"s allebei handen mee naar voren.