Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anneliesdj schreef:Ik vraag me af of dat werkt, vaak hebben ze prima door dat wanneer het zadel erop gaat ze aan het werk moeten dus hij zal ws geen problemen hebben met naar de bak gaan zonder zadel en hoofdstel.
Dan zou ik hem eerder opzadelen, erheen lopen, voeren en terug lopen en afzadelen.
GamblersCup schreef:Rivaldo, het is wel duidelijk dat jij geen idee hebt van het wezen paard, en andere manieren van met paarden omgaan, ze begrijpen, dan het standaard verhaal van vroeger, op de manege... jammer. Dat is toch wel het minste wat die dieren verdienen, dat we ze echt proberen te begrijpen.
GamblersCup schreef:Ach, de ervaring leert dat het wel eens héél goed zou kunnen werken (zo ongeveer bij ieder paard) om eens bezig te zijn met de paardentaal. En verbazend snel ook vaak. Dus de beste stuurlui staan aan wal? Nee hoor, heb er heel wat mee in de praktijk gebracht. En soms tussen wal en schip? Hm, ik heb het nooit dat ik "soms nergens bij hoor"...
GamblersCup schreef:Rivaldo, wat lijkt het me erg om in zulke ideeen als jij hebt vast te zitten. Dat je niet even "logisch" verder kijkt dan je neus lang is, je even in het wezen paard kunt/wilt verdiepen. Want echt, jij hebt overduidelijk geen idéé waarom een paard doet wat ie doet (of juist niet doet). Of hoe je überhaupt op paardenniveau een oplossing kunt vinden, wat het dier ook begrijpt. Beetje jammer wel. Zeker omdat je hier loopt te verkondigen dat jouw theorietje een feit is. (de "reden")
Rivaldo schreef:Jullie snappen niet dat het paard een reden heeft om dit te doen?
En dat deze reden is dat hij geen zin heeft om aan het werk te gaan?
Dus als jou paardbde keuzes gaat maken laat ke hem gewoon zijn gang gaan?
Rivaldo schreef:Annelies, dus een gevaarlijke situatie!
Rivaldo schreef:Jullie snappen niet dat het paard een reden heeft om dit te doen?
En dat deze reden is dat hij geen zin heeft om aan het werk te gaan?