tweede keer longeren met touwtje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

muis_lover

Re: tweede keer longeren met touwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 11:24

ik ben zelf eigenlijk niet zo'n fan van hulpteugels die een paard vastzetten (waar hij zelf niks meer te zeggen heeft) en al helemaal niet bij jonge paarden! mijn advies zou zijn een minder dwingende maar naar mijn idee ook veel effectievere longeersingel/hulpteugel te kopen. Ik weet de naam niet maar het gaat om dit product: http://www.ej.nl/products/10000043/2280 ... ULP+KATOEN . Het is erg makkelijk in gebruik en ook zeer paardvriendelijk. Een andere optie voor zowel het rijden als longeren zou een elastiek kunnen zijn. Een elastiek is ook niet zozeer dwingend maar heeft wel het gewenste resultaat, ook is mijn ervaring dat je met minder dwingende hulpmiddelen een meer ontspannen en werkwillig krijgt.

Amaryllis

Re: tweede keer longeren met touwtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 16:55

Geen fan van hulpteugels die vast zetten, maar wel en elastiek adviseren.... niet heel logisch, en elastiek blijft namelijk veel langer inwerken dan een pessoa of bijzet, en als ie dat niet doet zit het elastiek eigenlijk te los om zijn te hebben..

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:58

muis_lover schreef:
ik ben zelf eigenlijk niet zo'n fan van hulpteugels die een paard vastzetten (waar hij zelf niks meer te zeggen heeft) en al helemaal niet bij jonge paarden! mijn advies zou zijn een minder dwingende maar naar mijn idee ook veel effectievere longeersingel/hulpteugel te kopen. Ik weet de naam niet maar het gaat om dit product: http://www.ej.nl/products/10000043/2280 ... ULP+KATOEN . Het is erg makkelijk in gebruik en ook zeer paardvriendelijk. Een andere optie voor zowel het rijden als longeren zou een elastiek kunnen zijn. Een elastiek is ook niet zozeer dwingend maar heeft wel het gewenste resultaat, ook is mijn ervaring dat je met minder dwingende hulpmiddelen een meer ontspannen en werkwillig krijgt.

Ik heb idd ook zo'n longeerhulpstuk van katoen, en gebruik ook afwisselend een pessoa. Zou bij een jong paard de voorkeur geven aan de eerste, heel vriendelijk hulpmiddel.