Paard loopt met hoofd in de lucht bij overgang stap > draf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Princesj

Re: Paard loopt met hoofd in de lucht bij overgang stap > draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:37

Dit is niet een probleem wat je 1,2,3 oplost dit heeft tijd nodig. Zoals eerder gezegt is het een probleem van de achterhand niet juist gebruiken, of nog niet handig genoeg zijn met op de juiste manier gebruiken van zijn lichaam of onvoldoende kracht in de achterhand.

Ik zou er voor kiezen om hem niet te los te laten, maar op het moment dat je de overgang maakt je been aan te houden tot hij nageeft (dus de buikspieren helpen te activeren), dan belonen en herhalen. Eventueel kun je ook wat vaker een stap galop overgang maken om hem sterker te maken, let er dan op dat hij naar voren aan springt en niet omhoog.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 11:54

Princesj schreef:
Dit is niet een probleem wat je 1,2,3 oplost dit heeft tijd nodig. Zoals eerder gezegt is het een probleem van de achterhand niet juist gebruiken, of nog niet handig genoeg zijn met op de juiste manier gebruiken van zijn lichaam of onvoldoende kracht in de achterhand.

Ik zou er voor kiezen om hem niet te los te laten, maar op het moment dat je de overgang maakt je been aan te houden tot hij nageeft (dus de buikspieren helpen te activeren), dan belonen en herhalen. Eventueel kun je ook wat vaker een stap galop overgang maken om hem sterker te maken, let er dan op dat hij naar voren aan springt en niet omhoog.

Afgelopen week ben ik hiermee begonnen, vooral dat been geven als hij met zijn hoofd de lucht in wil dat helpt enorm, dat naar voren aanspringen in galop dat moeten we oefenen.

Bedankt voor je tips!